از معروف ترین و معتبرترین شرکت های تولید کننده انواع مختلف دستگاه های دیجیتال و هوشمند می توان به شرکت Samsung اشاره کرد! برند کره ای سامسونگ با توجه به طراحی و تولید محصولاتی رده بالا و استاندارد موفق به جلب اعتماد کاربرانش در سرتاسر دنیا شده است. گوشی های هوشمند از نمونه محصولات تولیدی سامسونگ محسوب شده و با توجه به امکانات و قابلیت های مدرنی که در اختیار دارد می تواند با دیگر رقبا و برندهای برتر بازار رقابت داشته باشد. با بررسی جدیدترین گوشی هوشمند سامسونگ که با عنوان Galaxy S23 Ultra عرضه شده است در کنار شما خواهیم بود. این مدل گوشی با توجه به قدرت سخت افزاری بالا جزو بهترین و قدرتمندترین محصولات سامسونگ محسوب می شود. در ضمن علاوه بر قدرت بالا از ویژگی های جذاب بسیار زیادی نیز بهره مند بوده که موجب شده تا کاربران برای تهیه و استفاده از آن ترغیب شوند! پس از بررسی قابلیت ها و امکانات S23 Ultra متوجه خواهید شد که با یکی از جدیدترین ستاره های کهکشان Samsung روبرو هستیم. از نمونه ویژگی ها و امکانات جذاب این مدل گوشی می توان به دوربین های باکیفیت و رده بالا، تراشه قدرتمند و جدید، قابلیت نمایش بی نظیر محتوا به لطف برخورداری از صفحه نمایش با کیفیت فوق العاده به همراه قابلیت مقاومت در برابر آب اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر گوشی هوشمند سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

طراحی جذاب و صفحه نمایش بی نظیر!

طراحی جذاب و صفحه نمایش بی نظیر!

کاربران معمولا پس از تهیه گوشی مد نظر خود اقدام به مقایسه آن با مدل های قبلی کرده تا از برتری که در اختیار دارد باخبر شوند. از ویژگی ها و مشخصات ظاهری گوشی هوشمند Galaxy S23 Ultra نسبت به مدل قبلی می توان به طراحی متفاوت ماژول دوربین پشتی اشاره کرد که به صورت مجزا و به شکل دایره طراحی شده اند. دوربین سلفی این مدل گوشی نیز بر روی صفحه نمایش و داخل ناچ حفره ای تعبیه شده است! وزن را نیز می توان از دیگر ویژگی های S23 Ultra محسوب کرد که نسبت به مدل قبلی افزایش پیدا کرده است! در ضمن سامسونگ جهت کنترل میزان صدا و روشن/خاموش کردن دستگاه نیز از دکمه های متعدد در لبه سمت راست گوشی استفاده کرده است. قلم موجود در این مدل گوشی نیز همانند دیگر مدل های سامسونگ در قسمت زیرین آن به همراه محل قرار گرفتن سیم کارت و پورت شارژ طراحی و تعبیه شده است! لازم به ذکر است که طراحان سامسونگ گوشی هوشمند Galaxy S23 Ultra را در رنگ های متنوع (کرمی، اسطوخودوس، مشکی فانتوم و سبز) عرضه و میکروفون آن را نیز در قسمت بالایی تعبیه کرده اند تا کاربران مکالمات خود را به بهترین نحو انجام دهند! از دیگر ویژگی های ظاهری این مدل گوشی نیز می توان به صفحه نمایش 6.8 اینچی، ابعاد 163.4x78.1x8.9 میلی متری و فریم آلومینیومی اشاره کرد که می تواند در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت زیادی داشته باشد! با وجود گواهی IP68 نیز می توان گفت که این مدل گوشی قادر است در برابر آب تا 30 دقیقه و عمق 1.5 متری مقاومت داشته باشد.

صفحه نمایش از ویژگی های مثبت و برجسته گوشی هوشمند Galaxy S23 Ultra محسوب می شود. با برخورداری این مدل گوشی از بهترین و باکیفیت ترین صفحه می توان گفت که کاربر محتوای تصویری خود را با بالاترین کیفیت مشاهده خواهد کرد. صفحه نمایشی که شرکت سامسونگ در ساخت این مدل از گوشی هوشمند استفاده کرده دارای وضوحی برابر با 3088x1440 پیکسل  بوده که می تواند تصاویری با بالاترین کیفیت را برای شما به ارمغان بیاورد. لازم به ذکر است که صفحه نمایش 6.8 اینچی این مدل همانند مدل قبلی (S22 Ultra) از نوع OLED بوده و قادر به نمایش درآوردن تمامی جزئیات تصویر با تراکم عالی 500 پیکسل بر اینچ نیز است. از دیگر ویژگی های صفحه نمایش نیز می توان به ن نرخ تازه سازی 120 هرتزی اشاره کرد. با توجه به نرخ تازه سازی 120 هرتزی که در اختیار دارد می تواند بهترین تجربه انجام بازی و یا مشاهده فیلم را برای کاربر به ارمغان بیاورد. در ضمن صفحه نمایش تعبیه شده در این مدل گوشی قابلیت برآمدن از عهده پخش ویدئویی های HDR بوده و طبق اعلان سایت اصلی شرکت سامسونگ میزان روشنایی صفحه نمایش در حالت اوج برابر با 1750 nits بوده و در ضمن هنگام تماشای محتوای دارای استاندارد HDR و HBM نیز برابر با 1200 nits خواهد بود.

سخت افزار و باتری Samsung Galaxy S23 Ultra

سخت افزار و باتری!

بخش سخت افزاری را می توان از قابلیت های پیشرفته گوشی هوشمند Galaxy S23 Ultra نسبت به مدل های قبلی اشاره کرد. مهندسان شرکت سامسونگ با اضافه کردن نسخه اورکلاک شده تراشه اسنپ دراگون 8 Gen 2 توانستند قدرتمندترین گوشی هوشمند خود را طراحی کنند. این مدل تراشه توسط شرکت TSMC به صورت لیتوگرافی 4 نانومتری از نوع N4 طراحی شده است. از ویژگی های مهم این تراشه نیز می توان به برخورداری از بهره وری و قدرت بالا، عملکردی بهتر تا 35 درصد در پردازش های پردازنده مرکزی ، 25 درصد در پردازش های پردازنده گرافیکی و تا 45 درصد بهینه تر نسبت به نسل قبلی اشاره کرد! در ضمن سامسونگ این مدل از گوشی خود را در 4 نسخه مختلف (رم 8 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 256 گیگابایتی، رم 12 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 256 گیگابایتی، رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی، رم 12 گیگابایتی و حافظه 1 ترابایتی) بدون پشتیبانی از درگاه حافظه MicroSD عرضه کرده است. از ویژگی نسخه های عرضه شده نیز می توان به در اختیار گرفتن 60 گیگابایت از حافظه اشاره کرد و درضمن رم های موجود از نوع LPDDR5X و حافظه ذخیره سازی نیز از نوع UFS 4.0 هستند! قابلیت خواندن دیتا تا 79 درصد و نوشتن 47 درصد بیشتر نسبت به قبل از پیشرفت های این نوع حافظه ذخیره سازی محسوب می شود.

با توجه به انجام آزمایشهای سخت افزاری سنگین بر روی گوشی هوشمند Galaxy S23 Ultra مشخص شد که پردازنده مرکزی استفاده شده تا 40 درصد و پردازنده گرافیکی نیز تا 63 درصد نسبت به مدل قبلی از عملکرد بهبود یافته ای برخوردار است! با این تفاسیر می توان گفت که این گوشی هنگام اجرای بازی ها در بالاترین سطح تنظیمات قادر است نرخ 60 فریم بر ثانیه را در وضوح QHD+ و Full HD+ به ارمغان بیاورد! باتری استفاده شده در این مدل گوشی نیز همانند دیگر قابلیت ها نسبت به نسل قبلی پیشرفت داشته است. باتری استفاده شده در این مدل گوشی دارای ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت بوده و می تواند تا 26 ساعت شارژدهی برای پخش ویدئو داشته باشد. از ویژگی های باتری استفاده شده در این مدل گوشی نیز می توان به قابلیت شارژ بی سیم و شارژ سریع سیمی 45 وات از نوع Power Delivery 3.0 اشاره کرد.

Samsung Galaxy S23 Ultra، از پرچمداران دنیای گوشی های هوشمند!

دوربین های استفاده شده را نیز می توانیم از مهم ترین و مثبت ترین امکانات موجود در گوشی هوشمند Galaxy S23 Ultra سامسونگ محسوب کنیم! در قسمت پشتی این گوشی از 4 دوربین باکیفیت که شامل دوربین اصلی، دوربین Ultra Wide و 2 عدد دوربین TelePhoto استفاده شده است. دوربین اصلی تعبیه شده با توجه به برخورداری از حسگر 200 مگاپیکسلی از نوع HP2 می تواند تصاویری با بالاترین کیفیت را برای کاربران به ثبت برساند. دوربین تله فوتو و اولتراواید نیز به ترتیب دارای حسگر 10 مگاپیکسلی از نوع IMX754 و جدیدترین ماژول سونی IMX564 هستند. با این ویژگی ها می توان گفت که با یکی از باکیفیت ترین و رده بالاترین گوشی های دنیا روبرو هستیم.

منبع: androidpolice