جدیدترین نسل گوشی های سری S سامسونگ، گلکسی اس 22 است به تازگی معرفی شده است! این گوشی نسبت به نسل قبل قیمت خود را حفظ کرده است، و در نسخه های پایه نسبتاً مقرون به صرفه، نسخه پلاس کمی گران ‌تر اما بزرگتر، و یک نسخه Ultra عرضه می شود. گلکسی اس 22 اولترا با طراحی جدید و در عین حال آشنا، خود را بیشتر از این سری جدا کرده است و اساساً جای گلکسی نوت متوقف شده را می گیرد.

آیا گوشی فعلی شما از سری گوشی های قدیمی تر گلکسی اس است؟ به نظر شما زمان آن رسیده که گوشی خود را به جدیدترین و بهترین دستگاه سامسونگ ارتقا دهید؟ در این بخش قصد داریم نگاهی به سری گلکسی اس 22 سامسونگ در مقابل گوشی های قدیمی گلکسی اس بیاندازیم! پس با ما همراه باشید.

مقایسه سامسونگ گلکسی S22 با گلکسی S9 و بالاتر

با وجود اینکه چهار سال از عمر گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس می گذرد، اما هنوز گوشی های کاملاً توانمندی هستند. اگرچه، اسنپدراگون 8 نسل 1 جدید و اگزینوس 2200 سریع‌ تر از اسنپدراگون 845 یا اگزینوس 9810 موجود در دستگاه‌ های گلکسی اس 9 هستند، اما هر دو هنوز هم در استفاده روزمره توانایی بالایی دارند.

البته، پردازنده تنها ارتقایی نیست که به داشتن احساس بهتر در استفاده از جدیدترین تلفن ‌ها کمک می‌ کند. بحث دیگر، نرخ تازه سازی است که در گوشی های جدید سامسونگ، با نرخ 120 هرتز عرضه می شود و همه چیز را بسیار روان تر جلوه می دهد. به خصوص با گوشی Galaxy S22 Ultra و دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی آن، تنظیمات دوربین بسیار بهتری خواهید داشت. گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس نیز دارای ارتقاء قابل توجه در دوربین هستند که ارزش خرید را دارند. و البته، با گوشی های جدید می توانید از سرعت فوق العاده اینترنت 5G نیز لذت ببرید.

مقایسه سامسونگ گلکسی S22 با گلکسی S9 و بالاتر

تفاوت مهم دیگر در بخش نرم افزاری است. گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس آخرین بروزرسانی ‌های خود را با اندروید 10 دریافت کردند. در حالی که بروزرسانی One UI 2.1 در این گوشی ها از خیلی قدیمی شدن آن ها جلوگیری می کند و همچنان این دو گوشی بروزرسانی‌ های امنیتی را دریافت می‌ کنند، اما به زودی به پایان عمر خود می ‌رسند. سری گلکسی S22، با رابط کاربری One UI 4 مبتنی بر اندروید 12 و ارتقاء نسخه چهار ساله (بعلاوه پنج سال وصله ‌های امنیتی)، قطعاً از نظر نرم‌ افزاری و امنیتی بهترین است.

اگر گوشی سری گلکسی S9 دارید، هنوز هم نیازی به خرید گوشی های رده بالاتر ندارید. اما اگر از گوشی ‌های سری گلکسی اس 8 یا قدیمی ‌تر استفاده می ‌کنید، قطعاً باید به دنبال ارتقاء آن باشید.

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 22 با گلکسی اس 10

مقایسه سامسونگ گلکسی اس 22 با گلکسی اس 10

سری گلکسی اس 10 در سال 2019 عرضه شد. اسنپدراگون 855 یا اگزینوس 9820 در این گوشی کاملاً توانمند است، همچنین دارای دوربین ‌های با کیفیت است و جزء آخرین پرچم ‌داران سامسونگ است که با فضای ذخیره ‌سازی قابل ارتقا عرضه می ‌شود. ضمن این که سامسونگ در ژانویه امسال بروزرسانی اندروید 12 و One UI 4 را برای این گوشی ‌ها عرضه کرد، بنابراین در بخش نرم ‌افزاری هنوز پشتیبانی می شود.

مسلما گلکسی S22 از بسته ‌های پردازشی بالاتر و نرخ تازه ‌سازی سریع ‌تری نسبت به گلکسی اس 10 برخوردار است و برای اجرای بازی ها مناسب تر است. اما این به این معنی نیست که با اس 10 نمی توانید بازی کنید. اینکه آیا باید گوشی اس 10 را ارتقا دهید یا خیر، بستگی به این دارد که چه نسخه ای از آن دارید. در حال حاضر، کاربران گلکسی S10e به خصوص در بخش دوربین، آپدیت های خوبی را دریافت کرده اند. اگرچه تنظیمات دوربین S10 و S10 Plus خوب هستند، اما در مقایسه با دوربین‌های عالی گلکسی S22 و بویژه S22 Ultra مناسب نیستند.

سری گلکسی اس 22 دارای مزایای نسبتاً خوبی است. پردازنده‌ های سریع ‌تر، نمایشگرهای بهتر، باتری ‌های بزرگتر، شارژ سریع ‌تر، پشتیبانی از 5G، طراحی دقیق ‌تر، دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و اسلات S Pen گوشی اس 22 را به سطح دیگری می برد.

مقایسه سامسونگ گلکسی S22 با گلکسی S20

سری گلکسی اس 22 سامسونگ در مقابل گوشی های سری اس قدیمی تر: آیا باید گلکسی اس قدیمی خود را ارتقا دهید؟

سری گلکسی اس 20 نسبت به نسل قبلی خود ارتقاء قابل توجهی داشت و از نرخ بروزرسانی 120 هرتز، پشتیبانی از 5G و همه زنگ ها و صداهایی را که انتظارش را داشتیم معرفی کرد. این گوشی با دوربین Ultra و دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی عرضه شد و برآمدگی نامناسب دوربین را با خود به همراه آورد.

وقتی گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس را با همتایان اس 22 خود مقایسه می کنید، همه چیز به نفع گوشی های هوشمند قدیمی تر می شود. این گوشی ها مجهز به اسنپدراگون 865 یا اگزینوس 990 هستند و به اندازه گوشی های گلکسی اس 22 از رم و فضای ذخیره سازی برخوردار شده اند. گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس دارای دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، نمایشگرهایی با رزولوشن Quad HD و قابلیت شارژ همانند گلکسی اس 22 پایه هستند. در حالی که گلکسی اس 20، اس 20 پلاس و اس 22 با 25 وات شارژ می شوند، گلکسی اس 22 پلاس و دو مدل اولترا از شارژ 45 واتی بهره می برند.

سری گلکسی اس 22 سامسونگ در مقابل گوشی های سری اس قدیمی تر: آیا باید گلکسی اس قدیمی خود را ارتقا دهید؟

گفتنی است که سری Galaxy S22 با پردازنده‌ های سریع ‌تر، باتری ‌های بزرگتر و طراحی دقیق ‌تر عرضه می ‌شود. اما با توجه به وجود فاصله دو ساله بین این دو گوشی، تغییر چندان زیادی نیست.

در بخش های بعدی به مقایسه مفصل گوشی های گلکسی اس 22 با گوشی های گلکسی اس 21 می پردازیم.

منبع: androidauthority