نسل اول حلقه های هوشمند سامسونگ با نام Galaxy Ring در راه است و این طور که به نظر می آید، تا سال 2024 راهی بازار خواهد شد. با اینکه هنوز تقریباً زمان زیادی تا 2024 باقی مانده، اما این احتمال وجود دارد که سامسونگ ظرف همین چند هفته آتی تولید انبوه این گجت را آغاز کند. با این حال هنوز چیزی در این مورد قطعی نیست و غول کره ای دنیای تکنولوژی تا پایان فصل تابستان تصمیم می گیرد که این کار را انجام بدهد یا نه؛ چرا که تولید انبوه گلکسی رینگ می تواند بر روی سرعت تولید ساعت های هوشمند گلکسی واچ 6 تأثیر منفی بگذارد و باعث شود تا این اسمارت واچ در زمان مقرر به بازار نرسد. به هر حال چیزی که قطعی به نظر می رسد این است که در آینده ای نه چندان دور گلکسی رینگ به بازار خواهد آمد!

رونمایی از Galaxy Ring سامسونگ- به زودی

نکته: عکس بالا متعلق به حلقه هوشمند Oura است.

سامسونگ در تبلیغ ساعت های هوشمند جدید سری گلکسی واچ 6 از آنها با عنوان «قدرتمند ترین ردیاب های خواب» دنیا یاد کرده است. این شرکت کره ای عنوان کرده است که این گجت ها از قدرت آنالیز عمیق دیتاهای مربوط به سلامتی برخوردارند و می توانند بر اساس اطلاعات جمع آوری شده، پروفایل های کاملاً شخصی برای کاربران مختلف ایجاد کنند. همچنین این ساعت های هوشمند توانایی ارائه برنامه های سلامتی به کاربر بر مبنای عادات خوابیدن او را دارند. با این حال دستگاه هایی وجود دارند که در زمینه پایش خواب و ردیابی معیارهای سلامتی نه تنها از ساعت های هوشمند ضعیف تر نیستند، بلکه حتی پتانسیل های بالاتری را نیز ارائه می دهند: حلقه های هوشمند یا Smart Ring!

رونمایی از Galaxy Ring سامسونگ- به زودی

به همین دلیل است که سامسونگ به سمت تولید اولین نسل از حلقه های هوشمند خود با نام Galaxy Ring متمایل شده است. این طور که در خبرها آمده، این حلقه هوشمند فعلاً در مرحله نمونۀ اولیه قرار دارد، اما این احتمال وجود دارد که در زمانی کوتاه به مرحلۀ تولید انبوه وارد شود. همان طور که اشاره کردیم سامسونگ هنوز تصمیم قطعی خود را در مورد زمان آغاز تولید انبوه گلکسی رینگ اتخاذ نکرده است و ممکن است تا به بازار آمدن نسخه نهایی این گجت تا سال 2024 به طول بینجامد.

رونمایی از Galaxy Ring سامسونگ- به زودی

از آنجایی که سامسونگ قصد دارد تا گلکسی رینگ را به دقیق ترین سنسورهای سلامتی مجهز کند، کارشناسان معتقدند که تولید این گجت بین 3 تا 4 ماه زمان نیاز دارد. یکی از اهداف سامسونگ در تولید گلکسی رینگ این است که این حلقه هوشمند بتواند فشار خون افراد را با دقتی در سطح مراکز پزشکی اندازه گیری کند و از این بابت بتواند با جدیدترین نسل ساعت های هوشمند گلکسی واچ برابری نماید.

اما ممکن است که گلکسی رینگ به طور کامل مسیر متفاوتی را در پیش بگیرد و به عنوان یکی از لوازم جانبی هدست واقعیت مجازیِ آیندۀ سامسونگ به بازار عرضه شود! بله، شاید سامسونگ هدف خود از تولید گلکسی رینگ را از «اندازه گیری معیارهای سلامتی» به «کنترلر هدست VR/AR» تغییر دهد! این طور که در خبرها آمده سامسونگ قصد دارد تا در رقابت با اپل ویژن پرو، یک هدست واقعیت مجازی را راهی بازار کند و در این راه از تمام پتانسیل های خود کمک گرفته است. گلکسی رینگ می تواند نقش یک کنترلر را برای این هدست بازی کند و ویژگی های متعددی را برای ردیابی حرکات دست کاربر به آن اضافه نماید. در کل باید منتظر بمانیم و ببینیم که سامسونگ چه نقشه های برای اولین حلقه هوشمند خود، Galaxy Ring، در سر دارد!

منبع: notebookcheck