سامسونگ به تازگی و در تاریخ 20 می 2021 (30 اردیبهشت 1400) از گوشی میان رده جدید خود با نام Galaxy F52 5G رونمایی کرده است. این دستگاه اولین گوشی از سری F سامسونگ است که از شبکه 5G پشتیبانی می کند. با در نظر گرفتن مشخصات گوشی Galaxy F52 5G از جنبه های مختلف، باید گفت که این گوشی موبایل در بسیاری از موارد به گوشی Galaxy A52 5G شباهت دارد که به عنوان یکی از بهترین گوشی های اقتصادی سامسونگ شناخته می شود.

سامسونگ از گوشی میان رده جدید خود با نام Galaxy F52 5G رونمایی کرد

گوشی سامسونگ Galaxy F52 5G به صفحه نمایش 6.6 اینچی از نوع TFT LCD مجهز است. صفحه نمایش این گوشی از رزولوشن FHD+ و نرخ تازه سازی 120 هرتزی بهره می برد و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی گوشی به صورت hole-punch (بدون بریدگی های V و U شکل) در قسمت بالایی آن تعبیه شده است. لازم به ذکر است که این گوشی از تراشه محبوب کوالکوم اسنپ دراگون 750G قدرت می گیرد و دارای 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی است. این گوشی همانند گوشی های بالا رده و گران قیمت سامسونگ به درگاه کارت حافظه microSD مجهز است که امکان ارتقای حافظه تا یک ترابایت را به شما می دهد. به این ترتیب هیچ دغدغه ای برای ذخیره انواع فایل (موزیک، ویدئو، عکس و...) و نصب اپلیکیشن های مختلف بر روی گوشی سامسونگ Galaxy F52 5G نخواهید داشت.

سامسونگ از گوشی میان رده جدید خود با نام Galaxy F52 5G رونمایی کرد

در رابطه با دوربین های گوشی Galaxy F52 5G باید به این نکته اشاره کنیم که این گوشی به ماژول دوربین چهارگانه شامل سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی، لنز ماکروی 2 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی مجهز است. همچنین در این گوشی همانند گوشی Galaxy A52 5G از باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ کابلی 25 واتی استفاده شده است. شارژدهی این باتری با توجه به صفحه نمایش و سخت افزار گوشی مناسب خواهد بود و مجبور به شارژ کردن گوشی در فواصل زمانی کوتاه مدت در طول روز نخواهید شد.

شاید بتوان نقاط ضعف و ناامیدکننده این گوشی را استفاده از صفحه نمایش LCD در آن، فاقد مقاومت بودن در برابر آب و گرد و غبار و طراحی حسگر اثر انگشت در قسمت کناری بدنه گوشی دانست. البته باید به این نکته اشاره کنیم که گوشی Galaxy F52 5G همراه با سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 عرضه خواهد شد که در اکثر گوشی های اندرویدی جدید در این روزها مورد استفاده قرار می گیرند. در مجموع گوشی گلکسی F52 5G یک گوشی میان رده کارآمد است که پیش بینی می شود به فروش قابل توجهی در بازار دست پیدا کند.

لازم به ذکر است که گوشی Galaxy F52 5G ابتدا راهی بازارهای کشور چین خواهد شد و دارای قیمت ابتدایی 310 دلار خواهد بود. مطابق با اخبار غیر رسمی، این گوشی در تاریخ اول ژوئن 2021 (11 خرداد 1400) عرضه می شد و به احتمال بسیار زیاد خیلی زود به بازار دیگر کشورها هم وارد خواهد شد.

منبع: androidcentral