سامسونگ با عرضه لپ تاپ گلکسی بوک 3 اولترا 16 تمام تلاش خود را کرده است تا بین قدرت عملکرد، مصرف بهینه باتری و وزن دستگاه یک تعادل منطقی ایجاد کند؛ و اتفاقاً به نتایج قابل توجهی نیز دست پیدا کرده است! این لپ تاپ با بهره بردن از پردازنده Core i7-13700H و کارت گرافیک جی فورس RTX 4050، برای گیمینگ و رندرینگ کاملاً مناسب است و تمام نیازهای کاربران حرفه ای را به خوبی برطرف می کند. در ادامه با مشخصات لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book3 Ultra 16 بیشتر آشنا می شویم.

لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book3 Ultra 16

لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک 3 اولترا 16 در کانفیگ های سخت افزاری مختلفی عرضه شده است. به طور کلی مدل های مختلف این لپ تاپ برای گیمرها، طراحان و تولید کنندگان محتوا کارایی بالایی دارند و امکانات متعددی را در اختیار آنها می گذارند. به خصوص وزن سبک این لپ تاپ ها به کاربر اجازه می دهد تا آن را در تمام طول روز با خود به همراه داشته باشند.

لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک 3 اولترا 16 موفق به دریافت استاندارد GeForce RTX Studio نیز شده است. بر اساس این استاندارد، لپ تاپ جدید سامسونگ از تمامی درایورهای به روز انویدیا پشتیبانی می کند و از بالاترین توان اجرایی برخوردار است. همچنین این لپ تاپ سازگاری قابل قبولی با نرم افزارهای گرافیکی دارد و محدوده رنگ قابل توجهی را در هنگام نمایش تصاویر پوشش می دهد.

البته توجه داشته باشید که این سری از لپ تاپ ها برای ارائه حداکثر پرفورمنس ساخته نشده اند و در طراحی آنها به ویژگی های قابل حمل بودن، طول عمر بالای باتری و مصرف بهینه انرژی توجه ویژه ای شده است. به همین دلیل در گلکسی بوک 3 اولترا 16 از نسخه های کم مصرف کارت گرافیک های RTX 4050 و RTX 4070 استفاده شده است. با این حال، پردازنده های به کار رفته در این لپ تاپ از نسل 13 اینتل (رپتور لیک) هستند.

لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book3 Ultra 16

کانفیگ پایه ای لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book 3 Ultra 16 با برچسب قیمت 2400 دلار عرضه شده است. این کانفیگ از پردازنده اینتل Core i7-13700H، کارت گرافیک انویدیا RTX 4050 و حافظه رم LPDDR5-5200 با ظرفیت 16 گیگابایت بهره می برد. لازم به ذکر است که امکان ارتقای حافظه رم برای این مدل در نظر گرفته نشده است. حافظه ذخیره سازی این لپ تاپ نیز از نوع PCIe 4.0 SSD (M.2 2280) است و 512 گیگابایت ظرفیت دارد. با توجه به اینکه ضخامت بدنه این لپتاپ بسیار کم است، ظرفیت 512 گیگابایتی برای حافظه داخلی آن منطقی به نظر می رسد. هر چند به منظور افزایش ظرفیت حافظه داخلی این مدل، یک کانکتور PCIe 4.0 SSD اضافی درون آن تعبیه شده است. کاربر می تواند با خرید حافظه SSD سازگار با این مدل، ظرفیت حافظه ذخیره سازی دستگاه خود را ارتقا دهند.

صفحه نمایش بزرگ و 16 اینچی لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک 3 اولترا 16 از پنل AMOLED قدرت می گیرد و رزولوشن 2880x1800 پیکسل را به ارمغان می آورد. این صفحه نمایش از نسبت تصویر 16:10 پشتیبانی می کند و بالاترین کیفیتِ رنگ مشکی را ارائه می دهد. همچنین نمایشگر این لپتاپ محدوده رنگ DCI-P3 را به طور کامل پوشش می دهد.

لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book3 Ultra 16

در نهایت باید به این نکات هم اشاره کنیم که باتری به کار رفته در گلکسی بوک 3 اولترا 16 از ظرفیت 76 وات ساعت برخوردار است و شارژدهی مناسبی دارد. همچنین این لپ تاپ دارای دو پورت USB-C (سازگار با تاندربولت 4) است که می توان با استفاده از هر دوی آنها به صورت هم زمان، لپتاپ را شارژ کرد.

منبع: notebookcheck