لپ تاپ جدید سامسونگ با بدنه ای جمع و جور اما سخت افزار قدرتمند راهی بازار شده است. وزن سبک (در حدود 1.2 کیلوگرم)، صفحه نمایش امولد با نسبت تصویر 16:10 و کیفیت ساخت عالی مشخصاتی هستند که این مدل 14 اینچی سامسونگ را به گزینه ای متمایز در بازار تبدیل کرده است. دیگر امکانات قابل توجه این لپ تاپ شامل دو پورت تاندربولت 4 و طول عمر باتری مناسب می شود که در ادامه بیشتر به بررسی آنها پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

بررسی لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book3 Pro 14

لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک 3 پرو 14 در دسته مدل های اداری جای دارد و با سایز 14 اینچ راهی بازار شده است. این دستگاه در کانفیگ های سخت افزاری مختلفی عرضه شده است. تمامی این کانفیگ ها به صفحه نمایش AMOLED با رزولوشن 2880x1800 پیکسل مجهز هستند و از نسبت تصویر 16:10 برخوردارند. این نسبت تصویر برای اجرای برنامه های اداری رایج، آفیس و وب گردی کاملاً استاندارد است. صفحه نمایش لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک 3 پرو 14 رنگ مشکی را با کیفیت بسیار مطلوبی به نمایش می گذارد و محدوده رنگ DCI-P3 را به طور کامل پوشش می دهد.

سامسونگ در لپ تاپ Galaxy Book3 Pro 14 از پردازنده Core i7-1360P استفاده کرده است که در قالب پردازنده های نسل 13 (رپتور لیک) توسط اینتل عرضه شده است. این پردازنده از توان پردازشی کافی برای اجرای اپلیکیشن های اداری برخوردار است و حتی امکان اجرای بازی های نه چندان سنگین را با تنظیمات معمولی فراهم می آورد.

بررسی لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book3 Pro 14

در کنار این پردازنده، از 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR5-5200 به صورت دو کاناله در این لپ تاپ استفاده شده است. توجه داشته باشید که امکان ارتقای ظرفیت رم برای این مدل در نظر گرفته نشده است. همچنین حافظه ذخیره سازی لپ تاپ جدید گلکسی بوک سامسونگ از نوع PCIe 4.0 SSD است و 512 گیگابایت ظرفیت دارد. یک اسلات SSD دیگر (از نوع PCIe 4.0 و M.2 2280) نیز در این لپ تاپ تعبیه شده است و شما می توانید در صورت نیاز از آن برای ارتقای ظرفیت حافظه ذخیره سازی دستگاه کمک بگیرید.

بررسی لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book3 Pro 14

ظرفیت باتری لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک 3 پرو 14 برابر با 63 وات ساعت است. با یک بار شارژ کردن این باتری، می توانید برای 9 تا 12 ساعت با لپ تاپ خود کار کنید. لازم به ذکر است که شارژر این لپ تاپ از نوع USB-C است و شما می توانید آن را به یکی از دو پورت USB-C این لپ تاپ متصل کنید. هر دوی این پورت ها از استاندارد تاندربولت 4 پشتیبانی می کنند و سرعتی عالی را در هنگام شارژ و انتقال دیتا فراهم می آورند. ضمن اینکه شما می توانید از این پورت ها خروجی سیگنال DisplayPort بگیرید. در این حالت می توانید یک داک یا حتی یک کارت گرافیک اکسترنال را به لپ تاپ خود متصل نمایید.

قیمت لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک 3 پرو 14 برای کانفیگ های مختلف آن تفاوت دارد. در حال حاضر قیمت نسخه پایه ای این لپ تاپ 1229.99 دلار و قیمت نسخه رده بالای آن 1529.99 دلار اعلام شده است.

منبع: notebookcheck