در چند هفته گذشته سامسونگ در بازار لپ تاپ حضور فعالی داشته است و یک دستگاه جدید دیگر را نیز راهی بازار کرده است. این غول کره ای دنیای تکنولوژی که اخیراً مدل گلکسی بوک 2 پرو 360 را به بازار فرستاده بود و سامسونگ گلکسی بوک 3 را معرفی کرده بود، اکنون متعاقب آن از مدل گلکسی بوک 2 گو هم رونمایی کرده است. این لپ تاپ از تراشه جدید کوالکام قدرت می گیرد و طراحی مدرن و به روزی دارد. در ادامه می توانید در رابطه با این لپ تاپ به اطلاعات کامل تری دست پیدا کنید.

لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک 2 Go با تراشه اسنپ دراگون 7c+ نسل 3 معرفی شد

لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book 2 Go وزن بسیار سبکی دارد و از بدنه ای جمع و جور و ظریف بهره می برد. این لپ تاپ از لحاظ قدرت پرفورمنس حرف های زیادی برای گفتن دارد و در آن از تراشه جدید کوالکام اسنپ دراگون 7c+ استفاده شده است. این تراشه در مقایسه با مدل اسنپ دراگون 7c نسل 2، تا 40 درصد از لحاظ قدرت عملکرد پردازنده و تا 35 درصد از لحاظ قدرت پردازنده گرافیکی ارتقا پیدا کرده است! لازم به ذکر است که تراشه اسنپ دراگون 7c نسل 2 پیش از این در نسخه اورجینال گلکسی بوک گو مورد استفاده قرار گرفته بود. پس می توان انتظار داشت که مدل Book 2 Go نسبت به نسل قبلی عملکرد به مراتب قدرتمندتری را ارائه دهد. ضمن اینکه تراشه 7c+ نسل 3 از وای فای 6E و بلوتوث 5.2 هم پشتیبانی می کند و اتصال وایرلس پرسرعت تری را به ارمغان می آورد.

لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک 2 Go با تراشه اسنپ دراگون 7c+ نسل 3 معرفی شد

مجهز بودن به حافظه رم LPDDR4X با فرکانس 3200 مگاهرتز و حافظه ذخیره سازی NVMe SSD دیگر مشخصات گلکسی بوک 2 گو را تشکیل می دهد. کوالکام ادعا کرده است که تراشه 7c+ نسل 3 از لحاظ پشتیبانی از پردازش مبتنی بر هوش مصنوعی نیز ارتقا پیدا کرده است. این تراشه بر مبنای فرآیند 6 نانومتری TSMC ساخته شده است و مصرف برق بهینه ای نیز دارد. با وجود این که این تراشه از شبکه ارتباطی فایو جی پشتیبانی می کند، اما سامسونگ از این قابلیت در لپ تاپ Galaxy Book 2 Go بهره ای نبرده است و این لپ تاپ فقط از وای فای برخوردار است. در واقع سامسونگ اعلام کرده است که نسخه فایو جی این لپ تاپ ممکن است تا پایان سال 2023 عرضه شود.

از دیگر امکانات لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک 2 گو می توان به قابلیت های Galaxy Buds Auto Switch، Link to Windows، مالتی کنترل، Quick Share، سامسونگ نوتز و Second Screen اشاره کرد.

لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک 2 Go با تراشه اسنپ دراگون 7c+ نسل 3 معرفی شد

لپ تاپ سامسونگ Galaxy Book 2 Go دارای یک صفحه نمایش 14 اینچ IPS LCD با رزولوشن فول اچ دی است که امکان چرخاندن آن تا زاویه 180 درجه وجود دارد. این لپ تاپ دارای کیبوردی فاقد نامبرپد است اما ترک پد آن ابعاد بزرگی دارد. همچنین این دستگاه دارای وب کم نیز هست. سامسونگ هنوز به پیکربندی حافظه این لپ تاپ و حتی ظرفیت باتری آن اشاره ای نکرده است.

با وجود اینکه گلکسی بوک 2 گو موفق به گواهی حفاظتی MIL-STD-810G شده است، اما در کل دستگاه ظریفی است و بهتر است تا از آن در شرایط سخت محیطی استفاده نشود. لازم به ذکر است که این لپ تاپ با وزن 1.44 کیلوگرم و ضخامت 15.5 میلی متر راهی بازار شده است.

منبع: gizmochina