سامسونگ در جریان رویداد SID Display Week 2023، از پروژه ها و چشم اندازهای خود در زمینه تولید صفحه نمایش کشویی رونمایی کرده است. این غول کره ای دنیای تکنولوژی در حال کار کردن بر روی موضوعاتی مانند قابل حمل تر شدن نمایشگرها، افزایش انعطاف پذیری دستگاه های مجهز به نمایشگرهای کشویی و البته کشف پتانسیل های نمایشگرهای OLED در زمینه سلامت است! در همین راستا سامسونگ از یک سری طرح اولیۀ جذاب در لس آنجلس آمریکا رونمایی کرده است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی نمایشگر رول شونده سامسونگ با قابلیت اندازه گیری فشار خون

شرکت Samsung Display فکرهای دیوانه وار و البته جذابی در سر دارد! در همین راستا این شرکت از یک صفحه نمایش که می توان آن را مانند یک کاغذ رول کرد رونمایی کرده است! همچنین سامسونگ نمونه اولیه یک نمایشگر OLED با قابلیت اندازه گیری فشار خون را معرفی کرده است!

مانیتور رول شونده Samsung Rollable Flex می تواند از 2 اینچ تا 10 اینچ کش بیاید! در نمونه آزمایشی که از این نمایشگر معرفی شده، کاربر می تواند آن را که در اندازه یک تبلت است، به اندازه نمایشگر یک گوشی هوشمند در آورد. در نهایت کاربر می تواند این نمایشگر را آن قدر کوچک کند تا در جیب لباسش جا شود. البته هنوز حداکثر سایز نمایشگر Rollable Flex اعلام نشده است. ولی با توجه به سابقه ای که از سامسونگ می شناسیم، هیچ بعید نیست که این تکنولوژی را به نمایشگرهای سایز مانیتور کامپیوتر و حتی تلویزیون های هوشمند بیاورد!
این شرکت همچنین سایر فناوری هایی را که در نمایشگاه CES 2023 معرفی کرده بود، به نمایش گذاشته است. به این ترتیب برای اولین بار با نمونه های فیزیکی Flex In & Out، Flex Hybrid و Slidable Flex Solo مواجه شده ایم. بر خلاف گوشی های هوشمند تاشو که فقط می توان آنها را به سمت داخل تا کرد، نمایشگر Flex In & Out می تواند تا 360 درجه بچرخد و به هر دو سمت داخل و خارج تا شود. این تکنولوژی به احتمال زیاد در گوشی گلکسی زد فولد 5 استفاده خواهد شد و می تواند به باریک تر و سبک تر شدن گوشی کمک کند.

معرفی نمایشگر رول شونده سامسونگ با قابلیت اندازه گیری فشار خون

در نمایشگر Flex Hybrid، شاهد تلفیق قابلیت های کشویی و تا شدن با یکدیگر هستیم. در نتیجه کاربر می تواند این نمایشگر را در اندازه دلخواه خود رول کند! سامسونگ اعلام کرده است که امکان تبدیل این نمایشگر از سایز 10.5 اینچ (با نسبت تصویر 4:3) به سایز 12.4 اینچ (با نسبت تصویر 16:10) وجود دارد.

در نهایت، سامسونگ از Sensor OLED Display رونمایی کرده است. این نمایشگر از مشخصات منحصر به فرد نور نمایشگرهای OLED بهره می برد و معیارهای سلامتی بدن انسان را اندازه گیری می کند. برای این منظور یک دیود نوری ارگانیکِ حساس به نور در پنل این نمایشگر تعبیه شده است که بازتاب نور OLED را تشخیص می دهد.

این تکنولوژی می تواند روش های جدیدی را برای اندازه گیری معیارهای سلامتی به جهان معرفی کند! به عنوان مثال انقباض و شل شدن رگ های خونی در انگشت بر نحوه انعکاس نور OLED تأثیر می گذارد. بنابراین در هنگام لمس صفحه نمایش با انگشت دست، دستگاه می تواند ضربان قلب، فشار خون و سطح استرس را اندازه گیری کند.

معرفی نمایشگر رول شونده سامسونگ با قابلیت اندازه گیری فشار خون

خلاقیت ها و نوآوری های سامسونگ آینده هیجان انگیزی را برای نمایشگرهای دیجیتال متصور شده است! تصور کنید بتوانید تبلت خود را رول کرده و در جیب لباستان بگذارید! یا انگشت دست خود را بر روی صفحه تلویزیون بگذارید تا فشار خونتان را اندازه گیری کند! باید منتظر بمانیم و ببینیم که این فناوری ها چه زمانی وارد زندگی روزمره ما خواهند شد.

منبع: techspot