سامسونگ یک ساعت هوشمند جدید را عرضه کرده که از لحاظ ظاهری تفاوت چشمگیری با مدل های قبلی پیدا نکرده است. با وجود اینکه گلکسی واچ 6 فریم های باریک تری دارد، اما تفاوت عمده آن با گلکسی واچ 5 به داخل بدنه آن مربوط می شود، جایی که سامسونگ از چیپست جدید Exynos W930 استفاده کرده است. این شرکت کره ای به تازگی جزئیات مشخصات این چیپست را منتشر کرده که با بررسی آنها می توان از عملکرد سریع، روان و نرم گلکسی واچ 6 اطمینان پیدا کرد. بیایید به این مشخصات نگاهی بیندازیم.

معرفی ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 6

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وب سایت رسمی سامسونگ، چیپ جدید Exynos به یک پردازنده دو هسته ای مجهز است. هسته های این پردازنده از مدل Cortex-A55 هستند و توانایی دستیابی به فرکانس 1.4 گیگاهرتز را دارند. این در حالی است که حداکثر فرکانس پردازنده نسل قبلی این تراشه 1.18 گیگاهرتز بود. به این ترتیب این معیار در تراشه Exynos W930 در حدود 18 درصد ارتقا پیدا کرده است.

تراشه جدید اگزینوس W930 به ساعت هوشمند گلکسی واچ 6 این امکان را داده است تا به 2 گیگابایت حافظه رم مجهز باشد! از این بابت پرچم دار سامسونگ هم ردیف با گوگل پیکسل واچ قرار می گیرد. این میزان حافظه رم باعث می شود تا اپلیکیشن ها بهتر اجرا شوند و سرعت جابجایی کاربران بین اپلیکیشن های فعال (در مقایسه با چیپست Exynos W920) تا 25 درصد بیشتر شود.

چیپ Exynos W930 بر اساس فرآیند 5 نانومتری ساخته شده و به لطف این تکنولوژی، در مقایسه با نسل های قبل فشرده تر و کوچک تر شده است. به این ترتیب این چیپ فضای کمتری از داخل بدنه ساعت گلکسی واچ 6 را اشغال کرده و در نتیجه این ساعت در مقایسه با نسل های قبلی باریک تر شده است. این در حالی است که ظرفیت باتری و اندازه صفحه نمایش گلکسی واچ 6 بزرگتر است و این موضوع یک موفقیت بزرگ برای سامسونگ به حساب می آید!

معرفی ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 6

مجهز بودن به باتری حجیم تر قطعاً مدت زمان استفاده از ساعت هوشمند گلکسی واچ 6 را نیز افزایش می دهد. به طور دقیق تر سامسونگ اعلام کرده است که این ساعت متناسب با نوع استفادۀ کاربر، با یک بار شارژ تا 40 ساعت به عملکرد خود ادامه می دهد. البته مدل های قبلی ساعت های هوشمند گلکسی در عمل نتوانستند ادعاهای سامسونگ در مورد «طول عمر باتری ارتقا یافته» را برآورده کنند. با این حال ممکن است این بار اتفاق بیفتد و تراشه Exynos W930 با مصرف بهینه خود به این امر کمک کند. به خصوص در هنگام فعال بودن بلوتوث و قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن، این تراشه می تواند از تمام شدن سریع شارژ باتری ساعت جلوگیری به عمل آورد.

معرفی ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch 6

سایر مشخصات چیپست Exynos W930 (شامل مدل پردازنده گرافیکی تا ظرفیت حافظه داخلیِ سازگار) تفاوت چندانی با مدل قبلی نداشته است. باید منتظر بمانیم و ببینیم که این تراشه در دنیای واقعی و بر روی مچ دست کاربر چه عملکردی را از خود ارائه خواهد داد.

منبع: androidcentral