شرکت Samsung Networks با همکاری MediaTek به دستاوردهای چشمگیری در زمینه سرعت آپلود فایو جی دست پیدا کرده اند. این شرکت ها یک سری آزمایش ها را در آزمایشگاه سامسونگ در سوون کره جنوبی انجام داده اند و توانایی های خود در توسعه شبکه 5G را به رخ جهانیان کشیده اند! این آزمایش ها پتانسیل های بالقوه شبکه ارتباطی فایو جی را بیش از پیش آشکار کرده است.

به رخ کشیدن توانایی های شبکه 5G توسط سامسونگ و مدیاتک

هدف آزمایش: شکستن رکورد سرعت آپلود 5G

برای دستیابی به این رکورد جدید، از یک شبکه مستقل 5G، تکنولوژی 2CC CA (تجمع حامل) و قابلیت C Band با فناوری MIMO استفاده شده است. سهم هر یک از شرکت های سامسونگ و مدیاتک در این آزمایش به این صورت بوده است:

سامسونگ رادیوهای C-Band با تکنولوژی Massive MIMO، یک واحد توزیع شده مجازی (vDU) و شبکه فایو جی توسعه یافته توسط خود را به کار گرفته است. در طرف مقابل مدیاتک با ارائه یک چیپست جدید بر مبنای پردازنده M80 در این آزمایش مشارکت داشته است. این چیپست دارای سه آنتن در یک کانال است که بر مبنای فرکانس های 1900 مگاهرتز، 3.7 گیگاهرتز و 3.7 گیگاهرتز عمل می کنند. سامسونگ و مدیاتک با به اشتراک گذاری تجهیزات و فناوری های اختصاصی خود با یکدیگر توانسته اند به سرعت آپلود بی نظیر 363 مگابیت در ثانیه در بستر شبکه فایو جی دست پیدا کنند که یک رکورد جدید در این زمینه به شمار می آید.

به رخ کشیدن توانایی های شبکه 5G توسط سامسونگ و مدیاتک

این پیشرفت جدید نوید روزهای درخشانی را برای دستگاه های مصرفی می دهد. چرا که این تکنولوژی جدید می باعث بروز یک ارتقای چشمگیر در سرعت آپلود شبکه می شود و دریچه های جدیدی را به روی شرکت های تولید کننده دستگاه های الکترونیکی می گشاید.
همان طور که می دانید، سرعت آپلود شبکه یکی از فاکتورهای حیاتی در بسیاری از محیط ها و کسب و کارها است. به عنوان مثال فعالیت هایی مانند استریم ویدئوی زنده با رزولوشن بالا، شرکت در ویدئو کنفرانس در حال حرکت و گیمینگ چند نفره همگی به سرعت آپلود در شبکه وابسته هستند و دستاورد جدید سامسونگ و مدیاتک می تواند به ارتقای تجربه چنین فعالیت هایی کمک زیادی کند.

آقای Dongwoo Lee، مدیر تیم توسعه تکنولوژی های جدید در Samsung Networks طی یک مصاحبه هیجان خود را نسبت به این دستاورد جدید و پتانسیلی که برای دستگاه های مصرف کننده با خود به همراه دارد، ابراز کرده است. این شخص اعلام کرده که سرعت آپ لینک بالاتر امکانات جدیدی را ایجاد می کند و می تواند تجربه افراد از کار کردن با دستگاه های موبایل خود را زیر و رو سازد! آقای Lee در نهایت بر تعهد ادامه دار شرکت سامسونگ و مدیاتک برای بهبود شبکه های ارتباطی برای مشتریان خود تأکید کرده و اذعان داشته است که این شرکت ها در این راه از پیشرفته ترین فناوری ها استفاده خواهند کرد.

به رخ کشیدن توانایی های شبکه 5G توسط سامسونگ و مدیاتک

به این ترتیب در آینده ای نزدیک شما می توانید در حالیکه در اتوبوس نشسته اید و در مسیر رسیدن به مقصد خود قرار دارید، بدون هیچ مشکلی از موبایلتان برای شرکت در یک جلسه آنلاین استفاده کنید، بدون اینکه لحظه ای ارتباط شما دچار اختلال شود! این، آینده فناوری ارتباطی 5G است!

منبع: gizmochina