شرکت Royole که اولین گوشی هوشمند تاشوی جهان را در سال 2018 روانه بازار کرده بود، اکنون از تکنولوژی جدید خود در زمینه تولید صفحه نمایش های micro-LED منعطف رونمایی کرده است. این شرکت اعلام کرده است که این تکنولوژی با «فرآیند تولید صنعتی» کاملاً سازگار است و مشکلی برای استفاده از آن در دستگاه های دیجیتال جدید وجود ندارد. به این ترتیب به نظر می رسد که خیلی زود شاهد دستگاه هایی در بازار خواهیم بود که به صفحه نمایش های منعطف جدید برند Royole مجهز هستند

نسل آینده لوازم دیجیتال پوشیدنی از این نمایشگر منعطف و میکرو LED برند Royole بهره خواهند برد!

شرکت Royole در همایش Display Week سال 2021 یک پنل منعطف 2.7 اینچی با رزولوشن 96 x 60 پیکسل را معرفی کرده که از قابلیت خم و کشیده شدن برخوردار است. به طور دقیق تر باید گفت که این پنل قابلیت کشیده شدن به میزان 130 درصد و خمیدگی به میزان 40 درجه را دارد. همچنین اعلام شده که تکنولوژی به کار رفته در ساخت این صفحه نمایش منعطف micro-LED قابلیت دستیابی به رزولوشن 120 پیکسل به ازای هر اینچ (120 PPI) را دارد و کیفیتی بالاتر از نمایشگرهای منعطف OLED فعلی را به ارمغان می آورد. لازم به ذکر است که ضریب انتقال نمایشگر Royole به میزان 70 درصد بهبود پیدا کرده است. این موضوع باعث شده تا این نمایشگرها برای استفاده بر روی شیشه جلوی خودرو و عینک های آفتابی هم مناسب باشد!

نسل آینده لوازم دیجیتال پوشیدنی از این نمایشگر منعطف و میکرو LED برند Royole بهره خواهند برد!

علاوه بر وسایل نقلیه و تجهیزات پزشکی، Royole اعتقاد دارد که صفحه نمایش منعطف و کششی micro-LED این شرکت بر روی لوازم دیجیتال پوشیدنی نیز کارایی بالایی دارد. به جز برند ZTE که ساعت هوشمند اندرویدی Nubia Alpha را با صفحه نمایش منعطف به بازار کرده است، سایر تولید کنندگان لوازم دیجیتال پوشیدنی در حال کسب تجربه و تحقیق در این رابطه اند. در واقع هنوز این تکنولوژی به طور حرفه ای و پیشرفته وارد صنعت تولید تجهیزات پوشیدنی نشده است.

دکتر Bill Liu، بنیان گذار و مدیر عامل شرکت Royole در این زمینه اظهار کرده است:

«Royole همچنان به پیشروی خود در اجرایی کردن ایده های خلاقانه در زمینه تولید تجهیزات منعطف ادامه می دهد و اکنون تکنولوژی ساخت نمایشگر قابل کشیده شدن را عرضه کرده است. این تکنولوژی که می توان آن را متعلق به نسل آینده دانست، در حوزه های مربوط به واقعیت مجازی (VR)، تجهیزات الکترونیکی پوشیدنی، وسایل پزشکی مانند عینک، وسایل نقلیه و بسیاری حوزه های دیگر قابل استفاده است و تحولی در این حوزه ها ایجاد خواهد کرد!»

با وجود اینکه شرکت Royole اعلام کرده که تکنولوژی صفحه نمایش منعطف و کششی برای تولید انبوه آماده است و تولید کنندگان لوازم دیجیتال می توانند از آن بهره ببرند، اما هنوز زمان رسمی در دسترس قرار گرفتن آن برای تولید اعلام نشده است. با این وجود می توان آینده ای جذاب و درخشان برای تجهیزات دیجیتال پوشیدنی مانند ساعت هوشمند، ردیاب ورزشی، عینک های واقعیت مجازی و... متصور بود. با ورود این تکنولوژی به چرخه تولید لوازم دیجیتال، محدودیت های ناشی از نمایشگرهای فعلی به طور کلی از بین می روند و رؤیای محو شدن مرزهای بین واقعیت و دنیای دیجیتال بیش از گذشته رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت!

منبع: androidcentral