در ماه ژوئن، مایکروسافت از "نسل بعدی ویندوز" در رویداد مجازی خود رونمایی کرد. در واقع ویندوز 11 تقریباً آماده است و به زودی منتشر می شود. با این حال می توانید نسخه بتا عمومی ویندوز 11 را بارگیری کنید. 

ویندوز 11 شامل مجموعه ای از ویژگی های جدید مانند قابلیت بارگیری و اجرای برنامه های Android در رایانه شخصی ویندوز و به روز رسانی Microsoft Teams، منوی Start و ظاهر کلی نرم افزار است که از نظر طراحی تمیزتر است و شبیه به Mac می باشد. 

در این مقاله همه جزئیاتی که ما تا به حال در مورد ویندوز 11 می دانیم، از جمله قیمت، سازگاری، تاریخ انتشار، نحوه بارگیری نسخه بتا و ویژگی های جدید را شرح داده ایم. پس با ما همراه باشید.

7 ویژگی جدید و برجسته در ویندوز 11 گنجانده شده است: 

1. رابط کاربری جدید و شبیه به Mac: ویندوز 11 دارای طراحی تمیز با گوشه های گرد، سایه های پاستلی و منوی استارت و نوار وظیفه (Taskbar) متمرکز است. 

2. اپلیکیشن های یکپارچه اندروید: اپلیکیشن های اندروید به ویندوز 11 می آیند و از طریق فروشگاه Microsoft جدید از طریق Amazon Appstore قابل نصب هستند.

3. ویجت ها: در ویندوز 11 می توانید به طور مستقیم از نوار وظیفه به ویجت ها دسترسی پیدا کرده و آن ها را شخصی سازی کنید تا هر چیزی که دوست دارید را ببینید.

4. ادغام Microsoft Teams: Teams در حال پیشرفت است و مستقیماً در نوار وظیفه ویندوز 11 ادغام می شود و دسترسی به آن را آسان تر می کند. شما می توانید از طریق Windows ، Mac ، Android یا iOS به Teams دسترسی داشته باشید.

5. فناوری Xbox برای بازی بهتر: ویندوز 11 از ویژگی های خاصی که در کنسول های Xbox وجود دارد، مانند Auto HDR و DirectStorage بهره می برد تا عملکرد بازی ها در ویندوز رایانه شما را بهبود بخشد.

6. پشتیبانی بهتر از دسکتاپ مجازی: ویندوز 11 به شما این امکان را می دهد تا دسکتاپ‌های مجازی را به روشی شبیه به MacOS راه اندازی کنید و بین دسکتاپ های متعدد برای استفاده شخصی، محل کار، مدرسه یا بازی جابجا شوید. همچنین می توانید تصویر زمینه خود را در هر دسکتاپ مجازی تغییر دهید.

7. انتقال آسانتر از مانیتور به لپ تاپ و عملکردهای مولتی تسکینگ بهتر: سیستم عامل جدید شامل ویژگی-هایی به نام Snap Groups و Snap Layouts است. مجموعه ای از برنامه هایی که همزمان از آنها استفاده می کنید و در نوار وظیفه قرار دارند و می-توانند همزمان برای تعویض راحت تر کارها ظاهر شوند یا به حداقل برسند. آن ها همچنین به شما امکان می دهند مانیتور را به آسانی وصل کرده و از برق بکشید بدون اینکه محل باز شدن پنجره ها را از دست بدهید.

تاریخ عرضه ویندوز 11 فرا رسید!

چه زمانی ویندوز 11 قابل دانلود و بارگیری است؟

ویندوز 11 اکنون به عنوان پیش نمایش اولیه برای Windows Insiders در دسترس است. به گفته مایکروسافت، عرضه آن برای همه رایانه های شخصی سازگار و رایانه های شخصی جدید از 5 اکتبر مصادف با 13 مهر 1400 آغاز می شود و تا اواسط سال 2022 ادامه می یابد.

آیا رایانه شما با ویندوز 11 سازگار است؟

چند روش مختلف برای بررسی اینکه آیا Windows 10 رایانه شما واجد شرایط ارتقاء رایگان به ویندوز 11 است، وجود دارد.

1. از طریق دانلود برنامه PC Health Check مایکروسافت

2. از طریق WhyNotWin11

3. مراجعه به وب سایت مایکروسافت و مشاهده لیست الزامات

البته در صورت خرید رایانه جدید از زمان عرضه تا نسخه عمومی، آن رایانه نیز واجد شرایط ارتقاء رایگان می باشد.

منبع: cnet