از نمونه کیبوردهای گیمینگ که ابعادی جمع و جورتری نسبت به کیبوردهای رایج بازار دارد می توان به مدل K552 Kumara اشاره کرد. این مدل کیبورد توسط شرکت ردراگون طراحی و تولید شده است. شرکت ردراگون را می توان یکی از برترین و پرطرفدارترین شرکت های تولید کننده انواع مختلف لوازم جانبی مورد نیاز کامپیوتر (ماوس، هدست، صندلی و ...) محسوب می شود! به دلیل ابعاد جمع و جور این مدل کیبورد کاربر هنگام انجام بازی و یا دیگر فعالیت ها علاوه بر تسلط بیشتر، از اشغال فضای ناچیز میز کار خود نیز بهره مند خواهد شد. با اضافه شدن نورپردازی که در زیر تک تک کلیدها قابل مشاهده است می توان گفت که با یکی از جذاب ترین کیبوردهای بازار روبرو هستیم. از ویژگی های مهمی که می تواند تاثیر مستقیمی بر روی عمکرد بازیکن داشته باشد نیز می توان به سوئیچ های مکانیکال، بدنه ای کاملا مستحکم، کلیدهایی ساخته شده از جنس Doubleshot ABS و کلیدهای مالتی مدیا می شود. در ضمن با توجه به برخورداری از فناوری Anti Ghosting نیز می توان گفت که با یکی از مناسب ترین کیبوردهای بازار روبرو هستیم! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کیبورد گیمینگ K552 Kumara ردراگون خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

معرفی کیبورد ردراگون Kumara K522

ساختاری جذاب و مستحکم!

از مشخصه های خوب کیبورد گیمینگ K552 Kumara ردراگون می توان به ابعاد جمع و جور اشاره کرد. این ویژگی باعث می شود تا کیبورد علاوه بر اشغال فضای ناچیز از میز، تسلط بیشتری را برای کاربر به ارمغان بیاورد! طراحان و مهندسان شرکت ردراگون با حذف قسمت Num Pad در سمت چپ کیبورد موفق شده اند ابعادی تا 20 درصد کوچک تر نسبت به دیگر کیبوردهای رایج در بازار به وجود آورند. در ضمن با توجه به برخورداری از انواع مختلف کلیدهای میان بر این امکان به کاربر داده می شود تا جهت کنترل مدیای در حال پخش، میزان صدای سیستم، دسترسی فوری به موزیک پلیر، صفحه جستجو و ... با هیچ گونه چالش و مشکلی روبرو نشوند. جهت زیباسازی هر چه بیشتر کیبورد نیز از نورپردازی حرفه ای استفاده شده است. نورپردازی استفاده شده در این مدل کیبورد در زیر تمامی کلیدهای تعبیه شده قابل مشاهده بوده تا کیبورد علاوه بر بالا بردن میزان جذابیت سیستم گیمینگ بتواند میزان هیجان و لذت استفاده را نیز برای کاربر به ارمغان بیاورد! از دیگر مشخصات مهم و مثبت استفاده شده در کیبورد گیمینگ K552 Kumara می توان به بدنه ای مستحکم و مقاوم اشاره کرد! بدنه مستحکم این مدل کیبورد نیز به دلیل بهره مندی از مرغوب ترین مواد اولیه به وجود آمده و قادر است در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی از خود نشان دهد! کابل رابط استفاده شده در این مدل کیبورد از نوع سیمی بوده و با توجه به طول مناسبی که در اختیار دارد می تواند آزادی عمل بیشتری را برای کاربر به ارمغان بیاورد! طراحان شرکت ردراگون به منظور حمل آسان و بی دردسر این مدل کیبورد نیز از وزن 800 گرمی بهره برده اند!

معرفی کیبورد ردراگون Kumara K522

فناوری آنتی گوستینگ و سوئیچ های مکانیکال!

مهندسان شرکت ردراگون ضمن جهت بالا بردن میزان عملکرد و بهبودی کیبورد از فناوری کاربردی و مهم Anti Ghosting استفاده کرده اند. این نوع فناوری کاربر را قادر می سازد تا بتواند از نیاز به فشار دادن چند دکمه که در بعضی از بازی ها مورد استفاده قرار می گیرد بی نیاز شود. طراحان این کیبورد به منظور مسلط کردن کاربر از قابلیت آنتی گوستینگ در تمامی کلیدهای تعبیه شده استفاده کرده که قادر هستند حتی در شرایط سخت گیمینگ نیز بدون کوچک ترین تداخل عملکرد سریعی را برای کاربر به ارمغان بیاورند! شرکت ردراگون در ساخت کیبورد گیمینگ K552 Kumara از سریع ترین سری سوئیچ ها استفاده کرده است. این نوع سوئیچ از نوع مکانیکال قرمز بوده که با توجه به دوام و پایداری بالایی که در اختیار دارد می تواند عمری تا 50 میلیون ضربه (عمر متوسط) را برای کلیدهای کیبورد به ارمغان بیاورد! بازخورد فیزیکی عالی به همراه دقت فوق العاده ای که در اختیار دارد این امکان را به کاربران خواهد داد تا هنگام انجام بازی های شوتر پیروزی خود را تضمین شده بدانند. از ویژگی هایی که در ساخت این نوع سوئیچ استفاده شده می توان به فاصله فشار 2 میلی متری و نیروی مورد نیاز 50G به منظور فعال کردن آن اشاره کرد. این ویژگی می تواند علاوه بر گیمرها، برای تایپیست ها و ... نیز بهترین و مناسب ترین گزینه باشد!

معرفی کیبورد ردراگون Kumara K522

شرکت ردراگون در طراحی این مدل کیبورد ردراگون از کلیدهای مختلف استفاده کرده است. کلیدهای مالتی مدیا از نمونه کلیدهای تعبیه شده در این مدل از کیبورد محسوب می شود. این کلیدها به منظور کنترل مدیای در حال پخش اضافه شده تا کاربر بدون انجام کار اضافی اقدام به کنترل کردن مدیای در حال پخش کند! به همین دلیل از 4 عدد کلید ترکیبی استفاده کرده و کاربر با فشردن همزمان کلید FN و کلیدهای F5 تا F8 قادر است مدیای در حال پخش را کنترل نماید! با استفاده از کلیدهای مالتی قادر خواهید بود تا مدیای در حال پخش را به فایل قبلی/ بعدی هدایت کرده و یا اقدام به توقف و یا پخش آن کنید! از دیگر کلیدهای میانبر استفاده شده در کیبورد گیمینگ K552 Kumara نیز می توان به 1 عدد کلید به منظور قطع و وصل صدا و 2 کلید جهت کاهش و افزایش میزان صدای سیستم اشاره کرد. لازم به ذکر است که طراحان این شرکت علاوه بر کلیدهای ترکیبی به منظور کنترل مالتی مدیا از دیگر کلیدهای اختصاصی نیز در قسمت بالایی کیبورد استفاده کرده اند که شامل دسترسی فوری به موزیک پلیر، صفحه جستجو و ... می شود!

معرفی کیبورد ردراگون Kumara K522

نورپردازی حرفه ای و کلیدهای با بالاترین کیفیت!

از دیگر امکانات و ویژگی های موجود در کیبورد گیمینگ K552 Kumara می توان به نورپردازی اشاره کرد. نورپردازی اضافه شده به این مدل از کیبورد در زیر تمامی دکمه های آن قابل مشاهده است. این قابلیت علاوه بر زیباسازی سیستم گیمینگ، به شما این امکان را خواهد تا هیجان و لذت بیشتری را هنگام انجام بازی تجربه کرده باشید! نورپردازی استفاده شده در این کیبورد از نوع RGB بوده و با توجه به برخورداری از قابلیت شخصی سازی و حالت های نور از پیش تعیین شده می تواند جلوه خاصی به کیبورد و میز شما اضافه کند! لازم به ذکر است که نورپردازی استفاده شده در این مدل کیبورد را می توان با استفاده از کلید میانبر تعبیه شده بر روی کیبورد شخصی سازی کرده و با توجه به برخورداری از 18 افکت مختلف قادر خواهید بود تا طبق سلیقه شخصی خود اقدام به انتخاب یکی از آن ها کرد! کلیدهای تعبیه شده نیز با توجه به کیفیت بالایی که در اختیار دارند تبدیل به یکی از نقاط قوت کیبورد گیمینگ K552 Kumara شده اند! کلیدهای تعبیه شده در این مدل کیبورد از نوع Doubleshot ABS (ترکیبی از پلاستیک فشرده و فلز) بوده و با وجود کیفیت بالایی که این نوع کلیدهای در اختیار دارند می توانند عمر مفید بالایی را ارائه دهند. در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که این مدل کیبورد از دیگر مشخصاتی همچون رابط سیمی با طول مناسب 1.9 متری، دو عدد نشانگر LED و قابلیت قفل کلید ویندوز (به منظور جلوگیری از تداخل در بازی که به هنگام فشردن کلید ویندوز رخ می دهد) برخوردار است!

منبع: rtings