خط تولید Redmi Note همیشه یک خط بسیار موفق بوده است و تا حد زیادی باعث تسلط قدرتمند شیائومی در بازارهایی مانند هند شده است. کیفیت نسبت به قیمت، مشخصات خوب و قابلیت های تصویربرداری چشمگیر مدت هاست که علامت تجاری گوشی های سری Redmi Note شیائومی بوده است.

ردمی نوت 9 پرو و ردمی نوت 9 پرو مکس هر دو از نظر مشخصات بسیار شبیه به هم هستند، اما تفاوت های قابل توجهی هم دارند.
در ادامه به مقایسه این دو گوشی پرداخته ایم و با ذکر اختلاف و ویژگی های آن ها، به درک بهتر شما در خرید گوشی برتر کمک کرده ایم.

Redmi Note 9 Pro در مقابل Redmi Note 9 Pro Max: کدام یک را باید انتخاب کرد؟

ردمی نوت 9 پرو و ردمی نوت 9 پرو مکس: دو گوشی از یک نوع

Redmi Note 9 Pro و Note 9 Pro Max تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. و از آنجایی که این دو گوشی از چیپست Qualcomm Snapdragon 720G بهره می برند، می توانید عملکرد قابل مقایسه ای را از آن ها انتظار داشته باشید.

اختلاف قابل توجهی که دو گوشی جدید Redmi را از هم متمایز می کند، تنظیمات مربوط به دوربین است. در حالی که رد می نوت 9 پرو دارای سنسور 48MP Samsung ISOCELL Bright GM2 است، رد می نوت 9 پرو مکس دارای سنسور 64MP Samsung ISOCELL Bright GW1 است. بنابراین بزرگترین تفاوت آن ها این است که با مدل پرو می توان عکس ‌هایی با رزولوشن 12 مگاپیکسل ثبت کرد، اما مدل Pro Max تصاویر 16 مگاپیکسلی ارائه می‌دهد.

Redmi Note 9 Pro در مقابل Redmi Note 9 Pro Max: کدام یک را باید انتخاب کرد؟

در غیر این صورت، شما همچنان یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی بامیدان دید 119 درجه، یک لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی و یک سنسور عمیق 2 مگاپیکسلی در هر دو گوشی خواهید دید. دوربین سلفی نوت 9 پرو 16 مگاپیکسل است، در حالیکه پرو مکس این گوشی موبایل با دوربین فوق قدرتمند دارای دوربین 32 مگاپیکسلی است. ضمن اینکه هر دو گوشی از حالت شب برای عکاسی در نور کم برخوردار هستند و هر دو می توانند ویدیوهای 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنند.

در ادامه باید بگوییم که اندازه باتری، نمایشگر، طراحی و نرم افزار در هر دو گوشی ردمی نوت 9 یکسان است. و تنها دو مورد رم 4 گیگابایتی برای مدل پایه و شارژ سریع 18 واتی به جای 33 وات در ردمی نوت 9 پرو نسبت به مدل پرو مکس دیده می شود.

قیمت Redmi Note 9 Pro در مقایسه با Redmi Note 9 Pro Max

قیمت گذاری جایی است که همه چیز جالب می شود زیرا همیشه عامل تعیین کننده بین دو گوشی در یک سری است. ردمی نوت 9 پرو 190 دلار برای نسخه 4/64 گیگابایتی، 203 دلار برای نسخه 4 گیگابایتی/128 گیگابایتی و 231 دلار برای گزینه 6 گیگابایتی/128 گیگابایتی قیمت گذاری شده است.

در همین حال، ردمی تون 9 پرو مکس با قیمت 231 دلار برای مدل 6GB/64GB، 251 دلار برای گزینه 6GB/128GB، و 271 دلار برای نسخه 8GB/128G راهی بازار شده است.

قیمت Redmi Note 9 Pro در مقایسه با Redmi Note 9 Pro Max

خرید ردمی نوت 9 پرو مکس فقط به دلیل سنسورهای دوربین برتر و شارژ سریع ‌تر منطقی است. اما اگر پیکربندی خوب دوربین و شارژ سریع ‌تر برای شما مهم نیست، می ‌توانید Redmi Note 9 Pro را انتخاب کنید.

منبع: androidauthority