چندی پیش شیائومی برای معرفی از گوشی تاشوی جدید خود، Xiaomi Mix Fold 3، یک مراسم برگزار کرد. اما این مراسم صرفاً به معرفی از میکس فولد 3 اختصاص نداشته و این برند ماجراجوی چینی طی آن از یک گوشی دیگر نیز با نام Redmi K60 Ultra رونمایی کرده است. در همین راستا اخیراً یک تیزر در اکانت رسمی شیائومی در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شده که ما را با برخی مشخصات این گوشی آشنا می کند. بیایید به این مشخصات نگاهی بیندازیم!

معرفی گوشی موبایل شیائومی ردمی K60 Ultra

تیزر منتشر شده از جانب شیائومی یک سری اطلاعات کاربردی در مورد طراحی ظاهری، مشخصات صفحه نمایش و کانفیگ حافظه گوشی Redmi K60 Ultra را در اختیار ما قرار داده است.

از طراحی ظاهری شروع می کنیم: بر مبنای عکس های منتشر شده از جانب شیائومی، فریم این گوشی موبایل به صورت تخت طراحی شده و گوشه های آن دارای کمی انحنا است. این نوع طراحی باعث می شود تا در دست گرفتن گوشی برای کاربر آسان تر شود و اغلب از جانب شرکت های تولید کنندۀ اسمارت فون مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین بر روی پنل پشتی گوشی Redmi K60 Ultra یک ماژول دوربین مربعی شکل قرار گرفته است که به دو بخش بزرگ تقسیم شده است. در مجموع سه لنز دوربین در این ماژول دیده می شود.

معرفی گوشی موبایل شیائومی ردمی K60 Ultra

اما از تیزر شیائومی می توان به مشخصات صفحه نمایش گوشی Redmi K60 Ultra هم پی برد. بر اساس این اطلاعات، صفحه نمایش این گوشی توانایی دستیابی به نرخ تازه سازی 144 هرتز را دارد و رزولوشن 1.5K را به ارمغان می آورد. همچنین این صفحه نمایش از روشنایی خیره کنندۀ 2600 نیت بهره می برد و فرکانس PWM تاریک سازی آن 2880 مگاهرتز اعلام شده است! با چنین مشخصاتی گوشی Redmi K60 Ultra صاحب یکی از با کیفیت ترین صفحه نمایش ها در میان گزینه های موجود در بازار خواهد بود!

از لحاظ کانفیگ حافظه هم گوشی ردمی K60 اولترا حرف های زیادی برای گفتن دارد! در این گوشی از 24 گیگابایت حافظه رم LDDR5x در کنار 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی UFS 4.0 استفاده شده است! به این ترتیب هر بازی و نرم افزاری که دوست داشتید می توانید بر روی این گوشی نصب کنید و آن را با بالاترین سرعت اجرا نمایید!

گوشی شیائومی Redmi K60 Ultra دارای درجه حفاظتی IP68 نیز هست و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم سازی شده است. شیائومی ادعا کرده است که شما می توانید بدون هیچ مشکلی این گوشی را به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب نگه دارید و با آن کار کنید!

معرفی گوشی موبایل شیائومی ردمی K60 Ultra

پیش از این نیز اعلام شده بود که گوشی Redmi K60 Ultra از تراشه مدیاتک دایمنسیتی 9200+ قدرت می گیرد. با همین تراشه گوشی جدید شیائومی در وب سایت AnTuTu موفق به کسب امتیاز 1.77 میلیون شده بود. در مجموع گوشی ردمی K60 اولترا یک پرچم دار قدرتمند است که به عقیدۀ بسیاری از کارشناسان توانایی رقابت با مدل های رده بالای گلکسی سامسونگ و حتی آیفون را دارد!

منبع: gizmochina