شرکت های Realme یکی از شرکت های مطرح در زمینه تولید گوشی هوشمند به حساب می آید. اکنون به نظر می رسد که این شرکت قصد تولید اولین لپ تاپ خود را با نام Realme Book دارد. این لپ تاپ در زمره لپ تاپ های اقتصادی جای دارد و طبق اعلام های قبلی در ماه آگوست 2021 (مرداد 1400) با قیمتی کمتر از 600 دلار عرضه خواهد شد. 

اولین لپ تاپ ویندوزی برند Realme به پردازنده اینتل و نمایشگر 3:2 مجهز است

این لپ تاپ به یک صفحه نمایش Full HD با نسبت تصویر 3:2 مجهز است. همچنین در این لپ تاپ از پردازنده نسل یازدهمی اینتل استفاده شده است. از لحاظ طراحی ظاهری نیز این لپ تاپ تا حد زیادی به دستگاهی بین Huawei MateBook Pro و Apple MacBook Air شباهت دارد. شرکت Realme اعلام کرده که لپ تاپ Realme Book در راه است اما در حال حاضر جزئیات زیادی از آن را منتشر نکرده است.

تا کنون اخبار غیر رسمی متعددی در رابطه با Realme Book منتشر شده است که بر مبنای این اخبار این لپ تاپ در رنگ های خاکستری، آبی و زرد به بازار عرضه خواهد شد. همچنین از میان این اخبار می توان تا حدود زیادی به مشخصات فنی این لپ تاپ دست پیدا کرد. در ادامه برخی از این مشخصات را به شما معرفی می کنیم. اما توجه داشته باشید که این مشخصات همگی از منابع غیر رسمی جمع آوری شده اند و صحت آنها توسط ما تأیید یا رد نمی شود!

لپ تاپ Realme Book با سیستم عامل ویندوز 10 عرضه می شود و امکان نصب ویندوز 11 نیز بر روی آن وجود دارد. این لپ تاپ با پردازنده های Core i3 و Core i5 نسل یازده اینتل عرضه می شود و به صفحه نمایش 14 اینچی 1080p با نسبت تصویر 3:2 مجهز است. همچنین پورت های ارتباطی این لپ تاپ را دو پورت USB-C، یک پورت USB-A و خروجی میکروفون/ هدفون تشکیل می دهند. لازم به ذکر است که این لپ تاپ به حسگر اثر انگشت مجهز است و ابعاد آن برابر با 307 x 229 x 16 میلی متر خواهد بود.

اولین لپ تاپ ویندوزی برند Realme به پردازنده اینتل و نمایشگر 3:2 مجهز است

آن طور که از عکس های منتشر شده از لپ تاپ Realme Book مشخص است، به نظر می رسد که این لپ تاپ از زاویه باز شدن بالاتری نسبت به دیگر لپ تاپ های اقتصادی موجود در بازار برخوردار است. البته نمی توان تشخیص داد که آیا این لپ تاپ به طور کامل و 180 درجه ای باز می شود یا خیر؛ اما حداقل این لپ تاپ تا 150 درجه قابل باز شدن خواهد بود. 

برند Realme یکی از برندهای شناخته شده در بازار گوشی های اقتصادی و میان رده است که محصولات آن با استقبال فراوانی از جانب کاربران مواجه شده اند. به عنوان مثال گوشی Realme X2 Pro یکی از گوشی های میان رده پرفروش موجود در بازار است که توانسته سود مناسبی را نصیب این شرکت کند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا لپ تاپ تولید این شرکت نیز می تواند جایگاه مناسبی در بازار پیدا کند یا خیر. برای یافتن پاسخ این سؤال باید حدود چند ماهی منتظر بمانید!

منبع: windowscentral