با در اختیار داشتن کیبورد رده بالا و مناسب می توان فعالیت های خود را به صورت حرفه ای انجام داد! فرقی نمی کند در حال انجام بازی های ویدئویی هستید و یا مشغول تایپ، با بهره مندی از کیبورد رده بالا و حرفه ای، انجام هر کاری برای شما می تواند تبدیل به لذت بخش ترین تجربه شود! از نمونه کیبوردهایی که قادر است به شما در رسیدن به این تجربه کمک زیادی کند می توان به مدل PRO TYPE ULTRA اشاره کرد. این مدل کیبورد توسط مهندسان و طراحان خوش ذوق شرکت معتبر و نام آشنای ریزر طراحی و تولید شده است! از سوئیچ های مکانیکال بی صدا در ساخت این کیبورد استفاده که باعث می شود تا علاوه بر بالا رفتن میزان عمر کلیدها، استفاده از آن در دفتر و یا محیط های آرام بهترین و مناسب ترین گزینه باشد! طراحی کاملا ارگونومیک نیز از ویژگی های مثبت PRO TYPE ULTRA محسوب شده و با توجه به برخورداری از استراحت گاه مچ دست نیز می توان گفت که کاربر می تواند ساعت های زیادی را بدون چالش خاص به استفاده از کیبورد بپردازد! در ضمن جهت برقراری ارتباط نیز از دو روش بی سیم و یک روش سیمی استفاده شده تا کاربر قادر به برقراری ارتباط با همه دستگاه ها باشد! با وجود نور پس زمینه که در زیر کلیدها اضافه شده نیز می توان به استفاده از کیبورد در محیط های کم نور و یا حتی تاریک پرداخت! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر کیبورد بی سیم PRO TYPE ULTRA ریزر خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

معرفی کیبورد وایرلس ریزر PRO TYPE ULTRA

طراحی تمام ارگونومیک کیبورد!

کیبورد بی سیم PRO TYPE ULTRA ریزر از محکم ترین و مقاوم ترین بدنه برخوردار بوده و تبدیل به یکی از بادوام ترین کیبوردها شده است. بدنه این مدل کیبورد از مرغوب ترین مواد اولیه (روکش فلزی) ساخته شده تا قادر باشد در برابر ضربات احتمالی و یا سقوط از ارتفاع دوام بالایی داشته باشد! شرکت ریزر به فکر راحتی کاربران نیز بوده و با اضافه کردن استراحت گاه مچ در قسمت انتهایی کیبورد توانسته از خستگی مچ دستان که در هنگام استفاده در بازه زمانی طولانی به وجود می آید جلوگیری کند! کلیدهای متعدد و باکیفیتی بر روی سطح کیبورد تعبیه شده که با توجه به روکش مرغوب (پلاستیک ABS)، ارتفاع کم و فاصله مناسبی که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند می توانند علاوه بر جلوگیری از خستگی، حس تایپ بهتری را برای کاربر به وجود آورند! لازم به ذکر است که حروف موجود بر روی کلیدها به روش استاندارد حک شده تا دوام و ماندگاری به مراتب بیشتری نسبت به دیگر کیبوردها داشته باشند!

نور پس زمینه نیز در زیر تمامی کلیدها اضافه شده تا کاربر در محیط های تاریک نیز قادر به استفاده از کیبورد باشد! در ضمن این مدل کیبورد گیمینگ ریزر از کلیدهای مالتی مدیا و کنترل صدا نیز برخوردار بوده تا کاربر بدون انجام دادن حرکات اضافی اقدام به کنترل مدیای در حال پخش کند! شرکت Razer در ساخت کیبورد بی سیم PRO TYPE ULTRA  از ابعاد استاندارد 439x131x40 میلی متر استفاده کرده تا فضای زیادی از میز کاربر اشغال نشده و با توجه به وزن مناسب 1038 گرمی (بدون کابل) که در اختیار دارد امکان حمل و نقل آسان را نیز برای کاربر فراهم خواهد کرد. ریزر به منظور برقراری اتصال کیبورد با سیستم کامپیوتری علاوه بر روش های بی سیم از یک روش سیمی نیز استفاده کرده است. رابط سیمی استفاده شده در این مدل کیبورد با روکش مقاوم بافته شده و با توجه به طول مناسب می تواند علاوه بر مقاومت زیاد، آزادی عمل بیشتری را نیز برای کاربر به ارمغان خواهد آورد.

معرفی کیبورد وایرلس ریزر PRO TYPE ULTRA

مجهز به سوئیج های مکانیکال و کلیدهای مالتی مدیا!

شرکت Razer در ساخت کیبورد بی سیم PRO TYPE ULTRA از سریع ترین سری سوئیچ ها استفاده کرده است. این سوئیچ از نوع مکانیکال بوده که با توجه به دوام و پایداری بالایی که در اختیار دارد می تواند عمر بالایی را برای کلیدهای کیبورد به ارمغان بیاورد! بازخورد فیزیکی عالی به همراه دقت فوق العاده ای که در اختیار دارد این امکان را به کاربران خواهد داد تا هنگام انجام بازی های شوتر پیروزی خود را تضمین شده بدانند. از ویژگی هایی که در ساخت این نوع سوئیچ استفاده شده می توان به فاصله فشار و نیروی مورد نیاز مناسب به منظور فعال کردن آن اشاره کرد. در ضمن سوئیچ های تعبیه شده در این مدل کیبورد کاملا بی صدا بوده تا استفاده از آن در دفتر و یا محیط های آرام بهترین و مناسب ترین گزینه باشد! از امکاناتی که شرکت Razer در ساخت کیبورد بی سیم PRO TYPE ULTRA استفاده کرده می توان به استراحت گاه مچ دست اشاره کرد. این قابلیت علاوه بر جلوگیری از خستگی، تعرق و احساس درد در قسمت مچ دست، توانسته طراحی ارگونومیکی را در این مدل کیبورد به وجود بیاورد. این قابلیت به شما این امکان را خواهد داد تا برای خلاص شدن از درد مچ دست خود آن را بر روی استراحت گاه تعبیه شده قرار دهید. لازم به ذکر است که استراحت گاه تعبیه شده در قسمت زیرین این مدل کیبورد از جنس بسیار نرم ساخته شده که علاوه بر حس خوشایند بیشتر، موجب می شود تا استفاده از کیبورد به صورت طولانی مدت میسر شود!

معرفی کیبورد وایرلس ریزر PRO TYPE ULTRA

در ضمن با توجه به برخورداری این مدل کیبورد از پایه این امکان را خواهید داشت تا زاویه قرارگیری کیبورد را بر حسب راحتی مچ دستانتان تنظیم کنید! کلیدهای مالتی مدیا نیز از امکانات مثبت کیبورد بی سیم PRO TYPE ULTRA محسوب می شود که توسط طراحان ریزر اضافه شده اند! کلیدهای مالت مدیا در قسمت بالایی کیبورد تعبیه شده که با استفاده از این کلید ها قادر خواهید بود تا مدیای در حال پخش را به فایل قبلی/ بعدی هدایت کرده و یا اقدام به توقف و یا پخش آن کنید! در ضمن با توجه به کلیدهای میانبر تنظیم صدا نیز این امکان به شما داده می شود تا میزان صدای سیستم را افزایش / کاهش داده و یا به صورت کامل قطع کنید! کلیدهای مالتی مدیا با هدف جلوگیری از انجام حرکات اضافه کاربر اضافه شده تا کاربر بدون کوچک ترین حواس پرتی اقدام به کنترل محتوای در حال پخش کند. فناوری N-Key Rollover از دیگر ویژگی های اضافه شده به این مدل از کیبورد محسوب شده که وظیفه جلوگیری از خطا رفتن ضربات کاربر و جلوگیری از تداخلات سیگنال را بر عهده دارد. شرکت ریزر جهت راحت تر کردن کاربر جهت تنظیم شخصی نیز از نرم افزار اختصاصی استفاده کرده است. نرم افزار اختصاصی ریزر با عنوانSynapse 3  عرضه شده و به کاربر این امکان را می دهد تا عملکرد هر یک از کلیدها را بر اساس نوع فعالیت و راحتی خود تنظیم کند.

پل های ارتباطی و باتری قدرتمند!

شرکت Razer جهت پوشش دادن سلیقه همه کاربران در ساخت کیبورد بی سیم PRO TYPE ULTRA از 3 روش مختلف برای متصل شدن بهره برده است. روش های استفاده شده در این مدل از کیبورد را می توانید به کمک فناوری بلوتوث، فناوری HyperSpeed (2.4GHz) و پورت USB-C راه اندازی کرده و اقدام به متصل شدن به دستگاه مد نظر خود کنید! روش های بی سیم با توجه به قدرت اتصالی که در اختیار دارند می تواند شارژدهی مناسبی را در هر بار شارژ برای شما به ارمغان بیاورد. HyperSpeed پیشرفته ترین فناوری بی سیم در دنیا بوده که به شما این امکان را می دهد تا از سریع ترین اتصال همراه با پایین ترین نرخ تاخیر بهره مند شوید. این ویژگی مخصوص گیمرهای حرفه ای بوده تا با توجه به سرعت پاسخ گویی بالا از عملکرد سریع در هنگام بازی برخوردار شوند. در واقع فناوری HyperSpeed این قابلیت را مدیون فرکانس های رادیویی بسیار سریع، بهینه بودن پروتکل داده، ترافیک داده بالا و تغییر فرکانس با نویز شدید است. طبق آزمایشاتی که انجام شده مشخص شد که این فناوری می تواند تا 3 برابر سرعت بیشتری نسبت به سایر اتصالات بی سیم داشته باشد! از دیگر ویژگی های این فناوری نیز می توان به مصرف پایین انرژی اشاره کرد که باعث می شود تا باتری استفاده شده در این مدل کیبورد کارکرد طولانی مدتی را ارائه کند. فناوری بلوتوث نیز طرفداران مخصوص خود را داشته و با توجه به عدم نیاز به دانگل اضافه می تواند ارتباط بدون دردسری را برای کاربر به وجود بیاورد.

معرفی کیبورد وایرلس ریزر PRO TYPE ULTRA

متصل شدن به صورت سیمی از دیگر روش هایی است که شرکت ریزر در طراحی و ساخت کیبورد بی سیم PRO TYPE ULTRA استفاده کرده است. این روش نیز همانند روش بی سیم از طرفداران زیادی برخوردار بوده و با توجه به عدم استفاده از باتری می توانید مدت زمان زیادی از این کیبورد استفاده کنید. در ضمن این روش علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز کیبورد می تواند به صورت همزمان باتری داخلی آن را نیز شارژ کند! قابلیت اتصال از طریق پورت USB-C نیز با توجه به عدم نیاز به باتری می تواند به کاربر این امکان را بدهد تا بدون نگرانی بابت شارژدهی باتری اقدام به استفاده از کیبورد کند! طراحان کیبورد بی سیم PRO TYPE ULTRA جهت تامین انرژی مورد نیاز کیبورد نیز از یک باتری قدرتمند استفاده کرده اند. باتری تعبیه شده با توجه به قدرتی که در اختیار دارد می تواند شارژدهی تا 214 ساعت در صورت متصل شدن با بلوتوث و عدم استفاده از نور پس زمینه، 207 ساعت در صورت متصل شدن با فناوری 2.4GHz و 13 ساعت شارژدهی در هر دو روش و روشن بودن نور پس زمینه را بدون نیاز به شارژ مجدد فراهم کند. با این تفاسیر می توان گفت که این مدل کیبورد قادر است برای گیمرهایی که روزانه 5 ساعت از کیبورد استفاده می کند تا 25 روز کارایی داشته باشد! در آخر نیز باید به این نکته اشاره کرد که این مدل از کیبورد شرکت ریزر قابلیت برقراری ارتباط با 4 دستگاه به صورت همزمان را نیز در اختیار دارد!

منبع: razer