محصولات تولید شرکت ریزر از ویژگی ها و امکانات متعددی برخوردار هستند که باعث می شود تا کاربران حرفه ای، گیمرهای حرفه ای و دیگر کاربران نیز با استفاده از آن رضایت کاملی داشته باشند. یکی از محصولاتی که می تواند کاربران زیادی را راضی نگه دارد می توان به کیبورد گیمینگ ORNATA V3 اشاره کرد. این مدل کیبورد یکی از جدیدترین محصولات تولیدی شرکت ریزر محسوب می شود که از قابلیت ها و ویژگی های و ویژگی های به روزتری نسبت به نسخه های قبلی برخوردار است. این قابلیت باعث می شود تا کاربرانی که از این مدل کیبورد ریزر استفاده می کنند هنگام انجام بازی های ویدئویی یک قدم جلوتر از حریفان خود قرار بگیرند! ریزر در ساخت ORNATA V3 از سوئیچ های باکیفیت استفاده کرده که با توجه به ویژگی های متنوع می تواند برای انجام بازی و یا حتی تایپ بهترین و مناسب ترین گزینه باشد! در ساخت کلیدهای کیبورد نیز از پوشش UV و فرورفتگی استفاده شده که باعث می شود تا کاربر هنگام استفاده طولانی مدت از آن با هیچ گونه خستگی و دیگر چالش ها روبرو نشود! جهت زیباسازی کیبورد نیز از نورپردازی حرفه ای در زیر همه کلیدهای کیبورد تعبیه شده است تکیه گاه مچ دست و کلیدهای مالتی مدیا نیز از دیگر ویژگی های مهم کیبورد ORNATA V3 محسوب می شود. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از کیبورد شرکت RAZER خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

بررسی کیبورد گیمینگ ریزر مدل ORNATA V3

باریک ولی مقاوم!

ریزر جهت تسلط بیشتر کاربرانش هنگام انجام بازی های ویدئویی در ساخت کیبورد بازی ORNATA V3 از بدنه ای بسیار باریک استفاده کرده است. طبق اعلام شرکت ریزر در سایت اصلی این مدل کیبورد از ضخامتی برابر با 27.05 میلی متر (کلیدهایی با ضخامت 4.4 میلی متر) برخوردار است! از دیگر ویژگی های طراحی شده در این مدل کیبورد نیز می توان به پوشش UV و فرورفتگی اشاره کرد که باعث می شود تا کاربر هنگام استفاده طولانی مدت از آن با هیچ گونه خستگی و دیگر چالش ها روبرو نشود! شرکت RAZER در طراحی و ساخت کیبورد گیمینگ ORNATA V3 از ابعاد مناسب بهره برده است. از مهم ترین و مثبت ترین ویژگی هایی که شرکت ریزر در ساخت این مدل کیبورد مورد استفاده قرار داده است می توان به طراحی مدرن، جذاب و در عین حال ارگونومیک بودن آن اشاره کرد. ریزر با توجه به بهره مندی از مرغوب ترین مواد اولیه که در ساخت کلیدها و بدنه استفاده کرده توانسته یکی از مقاوم ترین بدنه ها را خلق کند! با این تفاسیر می توان گفت که بدنه و کلیدهای تعبیه شده این مدل کیبورد قادر به تحمل ضربه ها و یا حتی سقوط از ارتفاع نیز خواهند بود. نورپردازی حرفه ای نیز از دیگر ویژگی های استفاده شده در طراحی این مدل کیبورد محسوب می شود که در زیر تمامی کلیدهای کیبورد قرار داده است. در ضمن این مدل از کیبورد دارای یک تکیه گاه مخصوص مچ دست نیز بوده و با توجه به طراحی استانداردی که در اختیار دارد می تواند فشار وارد بر مچ ها را تا حد زیادی کاهش داده تا کاربر قادر باشد ساعت های زیادی مشغول استفاده از این کیبورد باشد.

 

بررسی کیبورد گیمینگ ریزر مدل ORNATA V3

نورپردازی حرفه ای و استراحتگاه مچ دست!

از دیگر ویژگی های مثبت کیبورد گیمینگ ریزر ORNATA V3  نیز می توان به نورپردازی حرفه ای اشاره کرد. نورپردازی استفاده شده از نوع Razer Chroma RGB بوده و با توجه به خلق دنیایی رنگارنگ از نورپردازی می تواند کاربر را بیش از پیش راضی نگه دارد. از دیگر ویژگی های موجود در سیستم نورپردازی نیز می توان به واکنش های یکپارچه به بازی های در حال انجام، شخصی سازی بین افکت های مختلف و پشتیبانی از 16.8 میلیون رنگ اشاره کرد! این ویژگی باعث زیبایی دوچندان ماوس شده و می تواند هیجان انجام بازی را برای گیمر بیشتر کند. کلیدهای تعبیه شده در کیبورد گیمینگ ORNATA V3 نیز از قابلیت برنامه ریزی و تغییر عملکرد برخوردار بوده تا به کاربر این امکان را بدهد که بر اساس راحتی و میزان تسلط خود اقدام به شخصی سازی آن ها کند. شرکت ریزر جهت راحت تر کردن کاربر جهت تنظیم شخصی نیز از نرم افزار اختصاصی استفاده کرده است. نرم افزار اختصاصی ریزر با عنوانSynapse  عرضه شده و به کاربر این امکان را می دهد که نورپردازی و عملکرد هر یک از کلیدها را بر اساس نوع بازی و راحتی خود تنظیم کند.

بررسی کیبورد گیمینگ ریزر مدل ORNATA V3

استراحتگاه مچ دست نیز از دیگر امکانات مثبتی است که شرکت ریزر در ساخت کیبورد گیمینگ ORNATA V3 استفاده کرده است! با وجود استراحتگاه علاوه بر جلوگیری از خستگی، تعرق و احساس درد در قسمت مچ دست، توانسته طراحی ارگونومیکی را در این مدل کیبورد به وجود بیاورد. این قابلیت به شما را قادر می سازد تا برای خلاص شدن از درد مچ دست خود آن را بر روی استراحت گاه تعبیه شده قرار دهید. لازم به ذکر است که استراحت گاه تعبیه شده در قسمت زیرین این مدل کیبورد دارای جنس بسیار نرم بوده که موجب می شود تا استفاده از کیبورد به صورت طولانی مدت میسر شود!

 

بررسی کیبورد گیمینگ ریزر مدل ORNATA V3

سوئیچ های باکیفیت و کلیدهای مالتی مدیا!

Razer در ساخت کیبورد گیمینگ ORNATA V3 از سریع ترین سری سوئیچ ها استفاده کرده است. این نوع سوئیچ از نوع ممبران بوده که با توجه به دوام و پایداری بالا می تواند عمر بالایی را برای کلیدهای کیبورد به ارمغان بیاورد! بازخورد فیزیکی عالی به همراه دقت فوق العاده ای که در اختیار دارد این امکان را به کاربران خواهد داد تا هنگام انجام بازی های شوتر پیروزی خود را تضمین شده بدانند. از ویژگی هایی که در ساخت این نوع سوئیچ استفاده شده می توان به فاصله فشار و نیروی مورد نیاز به منظور فعال کردن آن اشاره کرد. کارکرد در جهت خطی و با حداقل فشار از دیگر ویژگی های مهم این نوع سوئیچ محسوب می شود و می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای گیمرهایی باشد که عادت به انجام طولانی مدت بازی دارند. در ضمن به دلیل بهره مندی از نرم ترین و باکیفیت ترین فنر نیز صدای ناچیزی ایجاد خواهد کرد. لازم به ذکر است که با وجود سوئیچ های استفاده شده در این مدل کیبورد می توان گفت که نرخ Polling برابر با 1000 هرتز خواهد بود. طراحان شرکت ریزر به منظور کنترل محتوای در حال پخش از کلیدهای مالتی مدیا استفاده کرده اند. کلیدهای مالتی با هدف جلوگیری از انجام حرکات اضافه کاربر اضافه شده تا کاربر بدون کوچک ترین حواس پرتی اقدام به کنترل محتوای در حال پخش کند. در ضمن با استفاده از کلیدهای کنترلی می توانید به کنترل صدای سیستم پرداخته و مدیای در حال پخش را به فایل قبلی/ بعدی و یا اقدام به توقف و یا پخش آن کنید! در آخر باید به این نکته اشاره کرد که ریزر از رابط سیمی در ساخت کیبورد گیمینگ ORNATA V3 استفاده کرده که به دلیل برخورداری از بافت باکیفیت می تواند طول عمر بالایی را برای کاربر به ارمغان بیاورد!

منبع: razer