در این مقاله قصد بررسی یکی از مناسب ترین و بهترین هدست های گیمینگ شرکت ریزر را داریم که با عنوان هدست گیمینگ بی سیم OPUS طراحی و ساخته شده است! در ساخت این هدست گیمینگ از ویژگی های رده بالایی استفاده شده تا قادر به برآورده کردن انتظارات زیاد کاربران باشد! محصولات تولیدی شرکت Razer به دلیل برخورداری از قابلیت ها و ویژگی های به روز تبدیل به یکی از پرفروش ترین محصولات گیمینگ در سراسر جهان شده است. این مدل هدست نیز از قائله مستثنی نبوده و در ساخت آن از ویژگی های به روز و مثبت زیادی استفاده شده است. از نمونه ویژگی ها و قابلیت های استفاده شده در هدست گیمینگ بی سیم OPUS می توان به درایورهای 40 میلی متری از نوع Dynamic، میکروفون های حساس با قابلیت حذف نویز، قابلیت متصل شدن با 2 روش مختلف (بلوتوث و جک 3.5 میلی متری)، تاییدیه THX، ابعاد جمع و جور و وزن مناسب اشاره کرد. در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر هدست گیمینگ بی سیم OPUS ریزر خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی هدست گیمینگ بی سیم OPUS ریزر!

مجهز به درایورهای Dynamic و میکروفون های حساس!

شرکت Razer در طراحی هدست گیمینگ OPUS از درایورهای 40 میلی متری استفاده کرده است. درایورهای 40 میلی متری استفاده شده از نوع Dynamic بوده که می تواند محتوای در حال پخش را با بیس قدرتمند به گوش کاربر برساند! از دیگر ویژگی درایورهای تعبیه شده نیز می توان به امکان پخش صدا با شفافیت بالا، واضح و کریستالی اشاره کرد. درایورهای استفاده شده در این مدل هدست با توجه به تنظیم اختصاصی که در اختیار دارند این امکان را به کاربر می دهد تا از قابلیت شنیدن ریزترین صداها (صدای قدم ها) و صداهایی که از فرکانس پایین تری برخوردار هستند بهره مند شوید. از دیگر ویژگی های درایور استفاده شده در این مدل هدست نیز می توان به حساسیت 105 دسی بل و  فرکانس پاسخ گویی از 20 تا 20 هزار هرتز اشاره کرد که موجب می شود صدای در حال پخش با وضوح و شفافیت بالاتری پخش شود! در ضمن درایورهای این مدل هدست از امپدانس 12 اهم نیز برخوردار بوده که باعث می شود تا صداهای تولید شده در هدست از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

شرکت ریزر در طراحی هدست گیمینگ OPUS از میکروفون های فوق حساس (4 عدد میکروفون جهت حذف نویز و 2 عدد دیگر جهت انقال صدای کاربر) استفاده کرده است. میکروفون های تعبیه شده با توجه به کیفیت بالایی که در اختیار دارند این امکان را به کاربر می دهند تا هنگام انجام بازی های ویدئویی یا هنگام تماس های تصویری صدای خود را به صورت کاملا واضح به طرف مقابل انتقال دهد. میکروفون های تعبیه شده از نوع هوشمند بوده و با توجه به قابلیت حذف صداهای اضافی پس زمینه می توانند رضایت 100 درصدی کاربر را به همراه داشته باشند. قابلیت حذف صداهای اضافی محیط (ANC) نیز باعث می شود تا صدای شما به صورت شفاف و بدون صدای اضافی به طرف مقابل انتقال یابد. لازم به ذکر است که میکروفون ها در داخل کاپ تعبیه شده تا علاوه بر جلوگیری از مزاحمت کاربر بتواند صدای کاربر را با کیفیت بالاتری منتقل کند! از ویژگی ها و قابلیت های موجود میکروفون های تعبیه شده در این مدل هدست می توان به حساسیت و فرکانس پاسخگویی مناسب اشاره کرد. حساسیت مناسب می تواند تمامی صحبت های کاربر را برای طرف مقابل به صورت کاملا شفاف و واضح ارسال کند. میکروفون های تعبیه شده در هدست گیمینگ OPUS با توجه به کیفیت و حساسیت بالایی که دارند شما را قادر می سازند تا برای مکالمه با دوستان خود هنگام تماس های تصویری و یا چت روم های بازی با هیچ چالشی روبرو نشوید.

مجهز به درایورهای Dynamic و میکروفون های حساس!

قابلیت تولید صدای فضایی و اتصال با 2 روش مختلف!

طبق اعلام طراحان ریزر، هدست گیمینگ OPUS با هدف تولید صدای فضایی و یا همان صدای THX طراحی شده است! این ویژگی باعث می شود تا صداهای موجود در محیط بازی های ویدئویی به صورت کاملا زنده و طبیعی پخش شوند! از دیگر قابلیت های این نوع صدا نیز می توان به تشخیص صدا و محل دقیق ایجاد صدا اشاره کرد تا کاربر محل دقیق دشمنان را شناسایی کرده و نسبت به نابودسازی آن ها اقدام کند! با وجود قابلیت ها و امکانات ذکر شده می توان گفت که کاربر یکی از پیشرفته ترین اسلحه های موجود را در اختیار داشته و همیشه چند قدم جلوتر از دشمنان خود خواهد بود. این ویژگی همچنین می تواند پیروزی کاربر در هنگام انجام بازی های ویدئویی را تضمین کند! لاز به ذکر است که این ویژگی مختص بازی نبوده و شما می توانید در هنگام تماشای فیلم های اکشن نیز از قدرتمندترین و جدیدترین صداها بهره مند شوید. مهندسان جهت هوشمند کردن این مدل هدست نیز از فناوری توقف و پخش خودکار استفاده کرده اند! این فناوری به کاربر این امکان را می دهد تا با برداشتن هدست از روی گوش و قرار دادن آن بر روی گردن خود اقدام به قطع کردن هدست به صورت خودکار کند. جهت روشن شدن به صورت خودکار نیز کافی است هدست را بر روی گوش های خود قرار دهید!

قابلیت تولید صدای فضایی و اتصال با 2 روش مختلف!

شرکت ریزر جهت راحتی هر چه بیشتر کاربر هنگام استفاده از هدست در ساخت OPUS دو روش متفاوت را برای برقراری ارتباط با دستگاه مد نظر کاربر اضافه کرده است. پل های ارتباطی موجود در هدست گیمینگ OPUS شامل جک 3.5 میلی متری و فناوری بی سیم بلوتوث 5.0 می شود. با استفاده از جک 3.5 میلی متری می توانید اقدام به متصل شدن به تبلت، لپ تاپ، گوشی همراه، کامپیوتر شخصی، کنسول های بازی و ... کنید. این مدل هدست به لطف بهره مندی از فناوری اتصال بی سیم بلوتوث می تواند عملکرد فوق العاده ای را برای کاربر ارائه کند! در واقع این فناوری قابلیت ارائه اتصال پایدارتری نسبت به اتصالات بلوتوثی داشته و می تواند محتوا را به صورت آنی به هدست منتقل کند. تحت پوشش قرار دادن فضای بیشتر از ویژگی های این نوع اتصال بوده و این امکان را به کاربر می دهد تا آزادی عمل بیشتری را به دست آورده و بدون نگرانی بابت قطع شدن ارتباط میز خود را ترک کند! در ضمن این قابلیت قادر به پوشش دادن تمامی سلیقه ها بوده و به کاربر این امکان را می دهد تا از سازگاری بیشتری برخوردار شود. در ضمن جهت استفاده به صورت بی سیم از یک باتری قدرتمند نیز در ساخت OPUS استفاده شده که قادر است در حالت حذف نویز فعال تا 32 ساعت و در حالت حذف نویز غیر فعال تا 40 ساعت شارژدهی داشته باشد! برای شارژ باتری نیز با چالش خاصی روبرو نبوده و با توجه به پورت 0.5 متری (USB-A to USB-C) می توانید اقدام به شارژ باتری داخلی هدست کنید!

منبع: razer