شرکت معتبر و شناخته شده ریزر از کیبورد گیمینگ BlackWidow V4 Pro رونمایی کرده است. این کیبورد به دو دکمه چرخان قابل برنامه ریزی مجهز است و از بدنه عریضی بهره می برد؛ به طوری که می توان آن را نقطه مقابل مدل های جمع و جور و کوچک فعلی دانست که چند وقتی است بازار را به تسخیر خود درآورده اند! کیبورد جدید ریزر از اتصال وایرلس پشتیبانی می کند و به 5 کلید ماکرو، 4 کلید مدیا و 3 کلید پروفایل مجهز است.

ریزر از کیبورد گیمینگ BlackWidow V4 Pro با طراحی عریض رونمایی کرد

اگر به بازار کیبوردهای گیمینگ نگاهی بیندازیم، با انبوهی از کیبوردهای جمع و جور و کوچک مواجه می شویم. برخی از مدل های فعلی موجود در بازار تا 40 درصد نسبت به کیبورد ریزر BlackWidow V4 Pro کوچکترند و به همین دلیل باید گفت که ریزر با طراحی این مدل سعی داشته تا در خلاف جهت آب شنا کند! در این کیبورد شاهد تلفیقی از ویژگی های کیبوردهای قدیمی با خلاقیت های مدل های مکانیکال هستیم.

کیبورد BlackWidow V4 Pro از قطعات رده بالای ریزر ساخته شده و از بدنه آلومینیومی بهره می برد. این کیبورد مکانیکال دارای استراحت گاه مچ دست مگنتی نیز هست و تک تک دکمه های آن از قابلیت نورپردازی Chroma بهره می برند. یک نوار LED نیز دور تا دور بدنه این کیبورد کشیده شده است.

از دیگر ویژگی های کیبورد جدید ریزر می توان به کابل اختصاصی USB-C و یک پورت pass-through USB اشاره کرد که در میان کیبوردهای گیمینگ چیز جدیدی است. لازم به ذکر است که این کیبورد از نرخ عملکرد 800 هرتز بهره می برد و برای انجام پیچیده ترین بازی های eSports هم می توان بر روی آن حساب باز کرد.

ریزر از کیبورد گیمینگ BlackWidow V4 Pro با طراحی عریض رونمایی کرد

کیبورد ریزر BlackWidow V4 Pro به برخی ویژگی های مکانیکال پیشرفته مجهز است که از جمله آنها می توان به درجه بندی ضربه پذیری سوییچ های آن اشاره کرد. با این حال این کیبورد از قابلیت hot-swap برخوردار نیست. کلیدهای این کیبورد مکانیکال به اندازه ای نرم هستند که انگار در زیر آنها از فوم استفاده شده است. به همین دلیل نویز تولیدی آنها در حداقل میزان ممکن خود است. کیبورد گیمینگ جدید ریزر دارای حافظه نیز هست و امکان ذخیره سازی 5 پروفایل مختلف در آن وجود دارد. لازم به ذکر است که روکش کلیدهای کیبورد ریزر BlackWidow V4 Pro از پلاستیک ABS ساخته شده اند؛ با این حال روکش های PBT ریزر دوام و کیفیت بالاتری دارند که البته باید به صورت جداگانه خریداری شوند.

ریزر از کیبورد گیمینگ BlackWidow V4 Pro با طراحی عریض رونمایی کرد

در حال حاضر قیمت کیبورد ریزر BlackWidow V4 Pro برابر با 230 دلار اعلام شده و این محصول به صورت مستقیم از طریق فروشگاه آنلاین ریزر قابل تهیه است. باید ببینیم که با عرضه این کیبورد عریض از جانب برند معتبر ریزر، آیا سایر شرکت ها از کیبوردهای قابل حمل و کوچک خود دست می کشند و به سراغ تولید محصولات بزرگتر می روند یا خیر. برای اطلاع از این موضوع باید چند ماهی منتظر بمانیم.

منبع: gizmochina