از نمونه کیبوردهای تولیدی شرکت نام آشنای ریزر می توان به سری کیبوردهای Blackwidow V3 اشاره کرد. شرکت ریزر این سری از کیبورد خود را در چندین مدل (Black, Quartz, Halo Infinite, BAPE Edition, EVISU Edition, Roblox Edition) طراحی و روانه بازارهای جهانی کرده است. این سری از کیبورد به دلیل جذابیت بالایی که مدل های آن در اختیار دارند، مورد استقبال زیادی نیز قرار گرفته بودند! طراحان ریزر در ساخت این مدل کیبورد گیمینگ از دکمه های Doubleshot ABS استفاده کرده اند تا از دوام بالای کلیدها اطمینان داشته باشید! از ویژگی های مهم و مثبتی که در ساخت این مدل کیبورد استفاده شده نیز می توان به سوئیچ های مکانیکی شفاف، نورپردازی حرفه ای RGB، حافظه آنبرد، کلیدهای میان بر جهت کنترل مالتی مدیا، فناوری کاربردی، بدنه ای مقاوم و ... اشاره کرد. در ضمن ریزر به منظور جلوگیری از خستگی کاربر نیز در ساخت کیبورد گیمینگ Blackwidow V3 از استراحت گاه مچ دست استفاده شده است! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از کیبورد شرکت Razer خواهیم پرداخت، پس لطف تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

بررسی کیبورد گیمینگ ریزر Blackwidow V3

طراحی و ساخت کیبورد گیمینگ!

از ویژگی های مثبت کیبورد گیمینگ Blackwidow V3 می توان به برخورداری از بدنه ای مستحکم اشاره کرده که از آلومینیوم ساخته شده است. با وجود این نوع بدنه می توان گفت که کیبورد در برابر ضربات احتمالی و سقوط از ارتفاع قادر به مقاومت زیادی بوده تا کاربر بدون صرف هزینه های اضافی بتواند سالیان زیادی از این کیبورد استفاده کند. طراحان شرکت ریزر در ساخت کیبورد گیمینگ Blackwidow V3 از طراحی بدون قاب استفاده کرده اند. این ویژگی باعث می شود تا کاربر هنگام انجام بازی های ویدئویی بدون حواس پرتی از قابلیت دسترسی به تمامی کلیدهای بهره مند باشند! از دیگر ویژگی های این نوع طراحی نیز می توان به قابلیت تمیز کردن و گردگیری آسان برای کاربر اشاره کرد. طراحان جهت جذاب تر کردن این مدل کیبورد از نورپردازی حرفه ای استفاده کرده اند. نورپردازی را می توان در زیر تک تک کلیدهای تعبیه شده مشاهده کنید. در قسمت انتهای کیبورد از یک استراحت گاه مچ دست استفاده شده که به صورت محکم به بدنه کیبورد متصل می شود. استراحت گاه به کاربر این امکان را می دهد تا کاربر برای استفاده طولانی مدت از کیبورد با هیچ چالشی روبرو نشود. در ضمن به دلیل جنس نرم و مرغوب استراحت گاه، کاربر دچار ناهنجاری های عضلانی و اسکلتی نخواهد شد. با توجه به وزن و ابعاد مناسب امکان جابجایی راحت برای کاربر فراهم خواهد شد. از دیگر طراحی هایی که به صورت اختصاصی بر روی این کیبورد اضافه شده نیز می توان به کلیدهای میان بر اشاره کرد که در قمست بالایی کیبورد تعبیه شده اند!

بررسی کیبورد گیمینگ ریزر Blackwidow V3

مجهز به سوئیچ های مکانیکی با عملکردی پرسرعت!

از ویژگی های مثبت و مهمی که شرکت Razer در ساخت کیبورد گیمینگ Blackwidow V3 استفاده کرده است می توان به سوئیچ های دقیق و پرسرعت اشاره کرد. سوئیچ های استفاده شده در این مدل کیبورد از نوع مکانیکی بوده که قادر هستند عملکرد بهتری را برای کاربر به ارمغان بیاورند. در ضمن این نوع سوئیچ نسبت به دیگر سوئیچ ها می تواند عملکرد خیلی بهتری داشته باشد! سوئیچ تعبیه شده در این مدل کیبورد ریزر از نقطه تحریک استانداردی بهره مند بوده و با وارد شدن نیرو و طی مسافت می تواند دستورات مد نظر کاربران را با دقت بالا و سرعتی بی نظیر اجرا کند. لازم به ذکر است که سوئیچ استفاده شده در این مدل از کیبورد شرکت Razer با توجه به قابلیت های یاد شده و طول عمر بالا می تواند علاوه بر گیمرها، برای تایپست های حرفه ای نیز بهترین گزینه باشد! لازم به ذکر است که با وجود سوئیچ های استفاده شده در این مدل کیبورد می توان گفت که نرخ Polling برابر با 1000 هرتز بوده و با توجه به قابلیت تغییر نرخ به وسیله نرم افزار اختصاصی شرکت می توانید اقدام به شخصی سازی کنید!

شرکت ریزر به منظور زیباسازی هر چه بیشتر در ساخت این مدل کیبورد از نورپردازی حرفه ای RGB استفاده کرده است. نورپردازی اضافه شده به این مدل کیبورد از نوع Razer Chroma بوده که در زیر تمامی دکمه های آن قابل مشاهده است. این قابلیت علاوه بر زیباسازی سیستم گیمینگ، به شما این امکان را خواهد تا هیجان و لذت بیشتری را هنگام انجام بازی تجربه کرده باشید! لازم به ذکر است که نورپردازی استفاده شده در این مدل کیبورد قابلیت پشتیبانی از 16.8 میلیون رنگ را داشته و می تواند کیبورد گیمینگ شما را در نورهای رنگی غرق کند! فناوری N-Key Rollover از دیگر ویژگی های اضافه شده به این مدل از کیبورد محسوب شده که وظیفه جلوگیری از خطا رفتن ضربات کاربر و جلوگیری از تداخلات سیگنال را بر عهده دارد.

بررسی کیبورد گیمینگ ریزر Blackwidow V3

کلیدهای باکیفیت و کلیدهای مالتی مدیا!

از ویژگی های مهم کیبورد گیمینگ Blackwidow V3 ریزر می توان به کلیدهای باکیفیت از نوع دو تزریقه و PBT اشاره کرد. طراحان و مهندسان شرکت ریزر جهت بالا بردن میزان دوام حروف حک شده، مقاومت در برابر اصطکاک و سایش از کلیدهایی استفاده کرده اند که به صورت 2 تزریقه طراحی شده اند. با این ویژگی می توان گفت که کلیدهای تعبیه شده حتی در استفاده به صورت بلند مدت نیز مثل روز اول خود بوده و به هیچ وجه کم رنگ نخواهند شد. از دیگر ویژگی ها و امکانات کیبورد گیمینگ Blackwidow V3 نیز می توان به کلید چند رسانه ای تعبیه شده اشاره کرد. کلیدهای چند رسانه ای تعبیه شده در این مدل از کیبورد شامل یک کلید غلتکی که به منظور افزایش و کاهش میزان صدا، توقف و پخش رسانه (موسیقی، فیلم) و کم یا زیاد کردن میزان نور پس زمینه کیبورد اضافه شده است. شرکت ریزر این غلتک را در گوشه سمت راست طراحی کرده است! از ویژگی های مهم این غلتک نیز می توان به قابلیت شخصی سازی اشاره کرد. شرکت ریزر جهت راحت تر کردن کاربر جهت تنظیم شخصی نیز از نرم افزار اختصاصی استفاده کرده است. نرم افزار اختصاصی ریزر با عنوان Synapse 3 عرضه شده و به کاربر این امکان را می دهد که نورپردازی و عملکرد هر یک از کلیدها را بر اساس نوع بازی و راحتی خود تنظیم کند. لازم به ذکر است که با توجه به برخورداری از حافظه آنبرد امکان ذخیره تنظیمات در 5 پروفایل برای کاربر فراهم شده تا نیازی به صرف وقت برای تنظیم دوباره نشود. در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که شرکت ریزر در طراحی و ساخت کیبورد گیمینگ Blackwidow V3 جهت برقراری ارتباط با سیستم مد نظر کاربر از رابط سیمی استفاده کرده است. رابط استفاده شده در این مدل کیبورد با توجه به طول مناسبی که در اختیار دارد می تواند آزادی عمل مناسبی را در اختیار کاربر قرار دهد!

منبع: razer