اگر علاقه مند به دنیای گیم بوده و قصد انجام بازی به صورت حرفه ای در سیستم کامپیوتری را دارید می بایست به تهیه لوازم جانبی حرفه ای که قادر هستند علاوه بر بالا بردن میزان لذت و هیجان، سرعت و عملکرد شما را تا حد زیادی بالا ببرند اقدام کنید! از نمونه لوازم جانبی مورد نیاز گیمرهای حرفه ای می توان به کیبورد، ماوس، مانیتور، سیستم های سخت افزاری و ... اشاره کرد. هدست های گیمینگ نیز از دیگر لوازم جانبی مورد نیاز گیمرهای حرفه ای بوده که در این مقاله قصد بررسی یکی از بهترین و برترین هدست های بازار را داریم. هدست مد نظر با عنوان Barracuda توسط شرکت معتبر ریزر روانه بازارهای جهانی شده است. مهندسان شرکت ریزر به منظور ارائه کیفیت بالای صدا از فناوری های حذف صدای پس زمینه ANC، صدای THX استفاده کرده اند! در ضمن با توجه به برخورداری از میکروفون های متعدد که دارای قابلیت های به روز هستند نیز می تواند صدای کاربر را بالا بالاترین شفافیت به طرف مقابل منتقل کند! این مدل هدست از نوع بی سیم بوده و با وجود قابلیت متصل شدن همزمان به گوشی و کامپیوتر می تواند چالش های روبروی کاربر را حذف کند. درایورهای 50 میلی متری استفاده شده در هدست گیمینگ بی سیم Barracuda از نوع تیتانیومی بوده تا قادر به تفکیک صداهای مختلف (زیر، بم و متوسط) باشد! در ادامه مطلب به بررسی بیشتر و تخصصی تر این مدل از هدست برند ریزر خواهیم پرداخت، پس لطفا تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

آشنایی با هدست گیمینگ بی سیم Razer Barracuda

مجهز به تکنولوژی ANC و قابلیت اتصال دوگانه!

مهندسان و طراحان شرکت Razer جهت بالا بردن میزان رضایت و کیفیت صدا از تکنولوژی ANC در طراحی و ساخت هدست گیمینگ بی سیم Barracuda استفاده کرده اند. تکنولوژی ANC و یا همان Active Noise Cancellation وظیفه از بین بردن کامل نویزها (صداهای اضافی محیطی) را بر عهده دارد. با فعال کردن این تکنولوژی می توانید تمرکز خود را بر روی محتوای در حال پخش گذاشته و در نتیجه از غوطه وری بیشتر بهره مند شوید! این ویژگی هنگام انجام بازی های ویدئویی بسیار کارساز بوده و می تواند ریزترین صداها و یا صدای قدم های دشمن را از فاصله زیاد به گوش کاربر برساند! برای فعال کردن این تکنولوژی نیز کار سختی پیش رو نداشته و کافیست دکمه پاور را تنها یک بار فشار دهید! از ویژگی های مهم استفاده شده در هدست گیمینگ بی سیم ریزر Barracuda می توان به اتصال دوگانه آن اشاره کرد. روش های اتصالی استفاده شده در این مدل هدست شامل فناوری 2.4 گیگاهرتز، بلوتوث 5.2 و جک 3.5 میلی متری می شود! از مزیت های بلوتوث می توان به قدرت بالا و از بین رفتن دردسرهایی مانند کوتاهی سیم و جابجایی ها اشاره کرد. با توجه به قدرت و کیفیت بالایی که در اختیار دارد می تواند پایدارترین و سریع ترین به همراه کم مصرف ترین نوع اتصال را به ارمغان بیاورد!

به لطف بهره مندی از فناوری اتصال بی سیم 2.4 گیگاهرتزی می تواند عملکرد فوق العاده ای را برای کاربر ارائه کند! در واقع این فناوری قابلیت ارائه اتصال پایدارتری نسبت به اتصالات بلوتوثی داشته و می تواند محتوا را به صورت آنی به هدست منتقل کند. تحت پوشش قرار دادن فضای بیشتر از ویژگی های این نوع اتصال بوده و این امکان را به کاربر می دهد تا آزادی عمل بیشتری را به دست آورده و بدون نگرانی بابت قطع شدن میز خود را ترک کنند! در ضمن این قابلیت قادر به پوشش دادن تمامی سلیقه ها بوده و به کاربر این امکان را می دهد تا از سازگاری بیشتری برخوردار شود. با استفاده از دانگل USB-C قادر خواهید بوده نسبت به برقراری با انواع لپ تاپ و سیستم کامپیوتری خانگی ارتباط اقدام کنید. این روش با توجه به قدرت بالایی که در اختیار دارد این امکان را به کاربر می دهد تا از پخش صدا بدون لگ و تاخیر بهره مند شود. جک 3.5 میلی متری نیز با توجه به طرفداران زیاد و استفاده در اکثر دستگاه ها این امکان را به کاربر می دهد تا برای ارتباط با دستگاه های مختلف با هیچ چالشی روبرو نشود. از نمونه دستگاه هایی که قابلیت برقراری ارتباط با آن ها میسر است می توان به انواع کنسول بازی (Play Station 4 & 5, XBOX X & S Series, Nintendo Switch)، انواع موبایل، تبلت، لپ تاپ و ... اشاره کرد. لازم ب ذکر است که هدست بی سیم Barracuda ریزر با توجه به قابلیت اتصال دوگانه این امکان را به کاربر خواهد داد تا به صورت همزمان به گوشی و دستگاه مد نظر خود متصل شده و با وجود قابلیت Do Not Disturb از تماس های تلفنی جلوگیری شده تا کاربر بدون مزاحمت و حواس پرتی به انجام بازی های مد نظر خود مشغول شود!

 

آشنایی با هدست گیمینگ بی سیم Razer Barracuda

باتری قدرتمند و فناوری صدای فضایی THX

مهندسان شرکت ریزر جهت تامین انرژی مورد نیاز در ساخت هدست گیمینگ بی سیم Barracuda از یک باتری قدرتمند استفاده کرده اند. باتری استفاده شده در این مدل هدست از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل قادر به ارائه شارژدهی تا 40 ساعت خواهد بود. طبق اعلام طراحان ریزر، هدست گیمینگ بی سیم Barracuda با هدف تولید صدای فضایی و یا همان صدای THX طراحی شده است! این ویژگی باعث می شود تا صداهای موجود در محیط بازی های ویدئویی به صورت کاملا زنده و طبیعی پخش شوند! از دیگر قابلیت های این نوع صدا نیز می توان به تشخیص صدا و محل دقیق ایجاد صدا اشاره کرد تا کاربر محل دقیق دشمنان را شناسایی کرده و نسبت به نابودسازی آن ها اقدام کند! با وجود قابلیت ها و امکانات ذکر شده می توان گفت که کاربر یکی از پیشرفته ترین اسلحه های موجود را در اختیار داشته و همیشه چند قدم جلوتر از دشمنان خود خواهد بود. این ویژگی همچنین می تواند پیروزی کاربر در هنگام انجام بازی های ویدئویی را تضمین کند! لاز به ذکر است که این ویژگی مختص بازی نبوده و شما می توانید در هنگام تماشای فیلم های اکشن نیز از قدرتمندترین و جدیدترین صداها بهره مند شوید.

از دیگر ویژگی های مهم و مثبتی که شرکت ریزر در ساخت هدست بازی Barracuda استفاده کرده می توان به درایورهای تیتانیومی TRIFORCE اشاره کرد. به لطف بهره مندی از این نوع درایور می توانید صداهایی با بالاترین وضوح و بالاترین کیفیت را بشنوید! از دیگر ویژگی ها و قابلیت های درایور موجود می توان به قابلیت پردازش صداهایی با فرکانس پایین، بالا و متوسط و بیس قدرتمند به صورت جداگانه اشاره کرد. در ضمن درایورهای موجود در این هدست از قطری برابر با 50 میلی متر برخوردار هستند! درایورهای 50 میلی متری این مدل هدست باعث می شود تا شما هنگام انجام بازی های ویدئویی مختلف از صدایی شفاف و باکیفیت تری بهره مند شوید. در واقع چون اندازه درایور با میزان صدای تولید شده در هدست رابطه مستقیم داشته در نتیجه اندازه درایور هر چقدر بزرگ تر باشد صدای تولید شده با کیفیت بالا و بیس بیشتری به گوش شما خواهد رسید! از دیگر ویژگی های درایور استفاده شده در این مدل هدست نیز می توان به امپدانس 32 اهم، حساسیت 96 دسی بل و فرکانس پاسخ گویی از 20 تا 20 هزار هرتز اشاره کرد که موجب می شود صدای در حال پخش با وضوح و شفافیت بالاتری پخش شود!

 

آشنایی با هدست گیمینگ بی سیم Razer Barracuda

مجهز به میکروفون های مخفی و طراحی شیک!

شرکت ریزر در طراحی هدست بازی بی سیم Barracuda از دو عدد میکروفون های فوق حساس استفاده کرده است. میکروفون های تعبیه شده با توجه به کیفیت بالایی که در اختیار دارند این امکان را به کاربر می دهند تا هنگام انجام بازی های ویدئویی یا هنگام تماس های تصویری صدای خود را به صورت کاملا واضح به طرف مقابل انتقال دهد. میکروفون های تعبیه شده از نوع Omnidirectional بوده و با توجه به قابلیت حذف صداهای اضافی پس زمینه می توانند رضایت 100 درصدی کاربر را به همراه داشته باشند. لازم به ذکر است که میکروفون ها در داخل کاپ و به صورت مخفی تعبیه شده تا علاوه بر جلوگیری از مزاحمت کاربر بتواند صدای کاربر را با کیفیت بالاتری منتقل کند! از ویژگی ها و قابلیت های موجود میکروفون های تعبیه شده در این مدل هدست می توان به حساسیت -38 دسی بل و فرکانس پاسخگویی از 100 تا 10 کیلوهرتز مناسب اشاره کرد. حساسیت مناسب می تواند تمامی صحبت های کاربر را برای طرف مقابل به صورت کاملا شفاف و واضح ارسال کند. میکروفون های تعبیه شده در این مدل هدست ریزر با توجه به کیفیت و حساسیت بالایی که دارند شما را قادر می سازند تا برای مکالمه با دوستان خود هنگام تماس های تصویری و یا چت روم های بازی با هیچ چالشی روبرو نشوید.

آشنایی با هدست گیمینگ بی سیم Razer Barracuda

مهندسان و طراحان شرکت ریزر در ساخت بدنه هدست گیمینگ بی سیم Barracuda از بدنه ای کاملا مستحکم استفاده کرده اند که قادر است در برابر ضربات وارده و حتی سقوط از ارتفاع مقاومت بالایی از خود نشان دهد. بدنه این مدل هدست برخلاف ظاهر مقاوم از وزن سبکی برخوردار بوده و با توجه به قابلیت انعطاف و تنظیم این امکان را به کاربر می دهد تا بر حسب اندازه سر خود اقدام به تنظیم آن کرده و از راحتی استفاده برخوردار شود. این ویژگی می تواند استفاده از هدست به صورت طولانی را برای کاربر به ارمغان آورده و از خستگی آن های جلوگیری کند. ابری های استفاده شده که بین گوش و هدست قرار گرفته اند از نوع مموری فوم بوده با توجه به نرمی و راحتی زیادی که در اختیار دارند نیز توانسته راحتی استفاده از هدست گیمینگ بی سیم Barracuda را برای کاربر به وجود آورد. جهت راحتی تنظیم هدست نیز از کلیدهای کنترلی بر روی کاپ هدست استفاده شده است.  با استفاده از کلیدهای تعبیه شده می توان به تنظیم میزان صدا، تعویض نوع اتصال، روشن و خاموش کردن هدست پرداخت! هدبندهای استفاده شده در سری هدست های Barracuda به دلیل نرمی زیادی که در اختیار دارند مورد توجه بسیاری از گیمرهای حرفه ای قرار گرفته است. در ضمن با توجه به رابط سیمی که از طول مناسب برخوردار است نیز می توان گفت که کاربر هنگام استفاده از هدست آزادی عمل بیشتری را خواهد داشت! در آخر باید به این نکته اشاره کرد که هدست گیمینگ بی سیم Barracuda ریزر از ابعادی مناسب و وزن 300 گرم بهره مند است!

منبع: razer