شرکت Rakuten یکی از غول های مخابراتی در ژاپن است که چندین زیر مجموعه مختلف زیر نظر آن فعالیت می کنند. یکی از این زیر مجموعه ها، Rakuten Kobo است که دفتر اصلی آن در کشور کانادا قرار دارد و در زمینه فروش کتاب الکترونیکی (ایبوک)، کتاب صوتی، دستگاه کتاب خوان و تبلت فعالیت می کند. این شرکت به تازگی یک کتاب خوان جدید را با نام Kobo Elipsa 2E معرفی کرده است که قرار است به زودی به عنوان نسخه ارتقا یافته مدل محبوب Kobo Elipsa راهی بازار شود. بیایید به مشخصات این ایبوک ریدر نگاهی دقیق تر بیندازیم.

کتاب خوان جدید کوبو Elipsa 2E

کتاب خوان کوبو Elipsa 2E که تحت عنوان «تبلت با جوهر الکترونیک» هم شناخته می شود، به یک صفحه نمایش 10.3 اینچ از نوع E-Ink مجهز است و در مجموع از 16 طیف رنگ مختلف در محدوده رنگ خاکستری پشتیبانی می کند. در این کتاب خوان از یک سیستم روشنایی جدید استفاده شده است که به کاربر اجازه می دهد تا دمای رنگ صفحه نمایش آن را به دلخواه خود تنظیم کند. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که صفحه نمایش کتاب خوان کوبو Elipsa 2E علاوه بر قلم لمسی، توانایی تشخیص انگشتان دست را هم دارد و عملکرد لمسی فوق العاده دقیقی را ارائه می دهد. این ویژگی باعث شده تا این کتاب خوان برای یادداشت برداری، طراحی یا رسم شکل به گزینه ای ایده آل و کاربردی تبدیل شود.

همراه با کتاب خوان کوبو Elipsa 2E یک قلم لمسی مدرن نیز ارائه شده که نسبت به مدل های قبلی برند کوبو از بسیاری جهات ارتقا پیدا کرده است. این قلم لمسی از طریق پورت USB Type-C شارژ می شود و به یک پاک کن داخلی مجهز شده است. همچنین یک دکمه برای هایلایت متن بر روی بدنه آن قرار گرفته است. این قلم لمسی دارای خاصیت آهنربایی است و به سادگی به بدنه کتاب خوان کوبو Elipsa 2E متصل می شود. به این ترتیب حمل و جابجایی پکیج کتاب خوان + قلم لمسی برای کاربر بسیار آسان خواهد بود.

کتاب خوان جدید کوبو Elipsa 2E

کتاب خوان KOBO Elipsa 2E همانند مدل نسل قبلی خود دارای 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است و از شبکه بی سیم وای فای 5 پشتیبانی می کند. اما پردازنده به کار رفته در این گجت نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده است. به طور دقیق تر باید گفت که پردازنده کتاب خوان کوبو Elipsa 2E توانایی دستیابی به فرکانس 200 مگاهرتز بیشتر از پردازنده به کار رفته در مدل Elipsa را دارد.

بد نیست این نکته را هم خاطر نشان کنیم که ایبوک ریدر کوبو Elipsa 2E با ابعاد 192x227x7.5 میلی متر عرضه شده است و حدود 390 گرم وزن دارد. این در حالی است که مدل قبلی این تبلت از وزنی در حدود 383 گرم برخوردار بوده است. به این ترتیب این کتاب خوان نسبت به قبل کمی سنگین تر شده است که شاید این موضوع به دلیل ارتقای پردازنده داخلی آن صورت گرفته باشد.

با وجود اینکه کتاب خوان کوبو Elipsa 2E یک مدل رده بالا و کاربر پسند به شمار می آید، اما متأسفانه در بسته بندی آن کاور محافظ قرار ندارد و کاربر باید آن را به صورت جداگانه تهیه نمایید. قیمت کاور مناسب برای این کتاب خوان در فروشگاه های خرده فروشی حدود 70 دلار است! اگر این موضوع را نادیده بگیریم، باید بگوییم که کتاب خوان کوبو Elipsa 2E در مجموع برای علاقه مندان به مطالعه، دانشجویان و طراحان گزینه فوق العاده جذابی است و مجموعه ای از امکانات را برای مطالعه، یادداشت برداری و طراحی در اختیار کاربر قرار می دهد.

کتاب خوان جدید کوبو Elipsa 2E

در حال حاضر کتاب خوان کوبو Elipsa 2E از طریق وب سایت Rakuten Kobo در دسترس قرار گرفته است و قیمت آن در حدود 399.99 دلار اعلام شده است. چنانچه به دنبال یک کتاب خوان حرفه ای، با دوام و با کیفیت هستید، این مدل می تواند برایتان گزینه ایده آلی باشد.

منبع: gizmochina