آیفون های بی سیم در راه هستند.

انتظار می رود که حداقل یکی از مدل های نسل سیزدهم آیفون ها، در اواخر سال میلادی جاری، بدون درگاه شارژ رونمایی شود. به جهت آماده سازی کاربران برای استفاده از آیفون های بی سیم، اپل سری آیفون 12 را بدون قرار دادن شارژر در جعبه روانه بازار کرد. همچنین مجموعه ای از لوازم جانبی تحت عنوان MagSafe را، که به صورت مغناطیسی به پنل پشتی دستگاه متصل می گردد، معرفی نمود. یکی از محصولات MagSafe، یک شارژر بی سیم است که در انتهای آن یک پلاگین USB Type-C وجود دارد. این شارژر به همراه یک آداپتور برق 20 واتی USB Type-C در اختیار کاربران قرار می گیرد که با قیمت حدود 19 دلار می توان آن را خریداری کرد.

طریقه بازیابی اطلاعات در آیفون های بی سیم

فقدان درگاه در بدنه گوشی های موبایل، می تواند میزان مقاومت در برابر رطوبت و ضد آب بودن دستگاه را بهبود ببخشد؛ درست مانند آنچه که در آیفون های سری 12 شاهد آن بودیم. اما سوالی که پیش می آید این است که بدون وجود درگاه، کاربران چگونه خواهند توانست در صورت بروز مشکل جدی اطلاعات خود را بازیابی کنند؟ در حال حاضر یک پلاگین USB Type-C یا USB Type-B در انتهای کابل لایتنینگ با اتصال به سیستم کامپیوتری، امکان بازیابی داده های از دست رفته را فراهم می سازد. در شرایط مشابه، کاربران اپل واچ مجبور می شوند ساعت خود را به آیفون متصل کرده و از همین طریق اطلاعات خود را بازیابی کنند. در ضمن، این سرویس اپل رایگان نیست.

طریقه بازیابی اطلاعات در آیفون های بی سیم

اپل واچ ها جزو لوازم جانبی به حساب می آیند و کاربران می توانند چند روزی بدون آنها سر کنند؛ اما چه کسی بدون گوشی هوشمندش به زندگی روزمره خود، درست مثل قبل، ادامه می دهد؟ این واقعیت اپل را ملزم می کند تا راه حلی جدید برای این مشکل بیابد. طبق گزارش های بدست آمده، این شرکت روشی را ابداع کرده است که به کاربران اجازه می دهد تا بدون نیاز به ارسال دستگاه به اپل، اطلاعات از دست رفته خود در آیفون های بی سیم را بازیابی نمایند. این ویژگی جدید "بازیابی اینترنت (Internet Restore)" نامیده می شود. کاربر آیفون، دستگاه خود را بر روی حالت بازیابی (recovery mode) قرار می دهد که ویژگی بازیابی اینترنت را ایجاد نموده و دستگاه را به Finder یا iTunes اضافه می کند. سپس دستورالعمل هایی نمایش داده می شوند که کاربر باید برای بازیابی اطلاعات خود، آنها را مرحله به مرحله انجام دهد. این اولین راه حل اپل است. راه حل دیگر این است که آیفون به صورت خودکار به حالت بازیابی اینترنت برود و پیام هایی را برای کاربر بفرستد. مهندسان اپل همچنین بکارگیری بلوتوث را برای ارسال فایل ها به کاربر در نظر گرفته اند؛ این راه حل نیز مانند روش های قبلی آغاز می شود اما از بلوتوث برای بروزرسانی گوشی آیفون مورد نظر استفاده می کند. با این حال، می توان این روش را کندتر و ناامن تر دانست. به منظور دنبال کردن دستورالعمل ها برای همگام سازی آیفون با استفاده از بلوتوث به یک کامپیوتر شخصی یا سیستم مک نیز نیاز خواهید داشت.

ارائه راه حل های سخت افزاری برای بازیابی اطلاعات از دست رفته در آیفون ها

مهندسان اپل سخت در تلاش هستند تا دسترسی بی سیم به داده ها را در آیفون ایجاد کنند. اپل واچ های هوشمند این شرکت به یک درگاه پنهان مجهزند که در محل اتصال بند ساعت جای می گیرد و اپل هنگام بازیابی اطلاعات، از این درگاه استفاده می کند. خبرهایی به گوش می رسند که امکان تعبیه یک درگاه پنهان، مشابه آنچه در ساعت های هوشمند می بینیم، در پشت سیار سیمکارت آیفون ها وجود دارد. این شرکت در نهایت باید به نتیجه برسد که آیا راه حل های نرم افزاری برای حل این مشکل بهتر هستند یا راه حال های سخت افزاری. در این راه، عواملی مانند سرعت، امنیت، سهولت استفاده و غیره باید مورد توجه قرار بگیرند.

براساس گزارش های موجود، اپل در حال آزمایش روش های بازیابی اینترنت است اما تاکنون سرعت آن بسیار کند بوده است. هنوز در دومین ماه سال میلادی هستیم و این شرکت می تواند تصمیم های مهمی برای نسل جدید آیفون های امسال اتخاذ کند. نکته جالب در مورد آیفون های بی سیم، زمان بندی درست در ارائه آنها می باشد. حذف کردن شارژرها از جعبه و معرفی لوازم جانبی MagSafe، هر دو در زمان مناسبی اتفاق افتادند؛ بنابراین اگر از این زاویه به موضوع نگاه کنید، احتمالا برداشتن درگاه ها از گوشی های هوشمند اپل مزایای زیادی نیز خواهد داشت.

منبع: phonearena