چه در حال دویدن باشید و چه برای یک ماراتن تمرین می‌ کنید، ساعت هوشمند دویدن، ابزاری عالی برای ردیابی و کمک به مسیرهای پیشرفت شما است. ساعت های هوشمند Polar Pacer و Garmin Forerunner 55 هر دو گزینه های عالی در این بخش هستند و تقریباً با قیمت مشابهی عرضه می شوند. اما کدام یک برای شما بهتر است؟ بیایید به مهمترین ویژگی های این ساعت های هوشمند مناسب رانینگ بپردازیم و با مقایسه عمیق تر به شما کمک کنیم یکی از آن ها را انتخاب کنید.

Polar Pacer در مقابل Garmin Forerunner 55: زیبایی شناسی

در نگاه اول، Polar Pacer و Garmin Forerunner 55 بسیار شبیه به یکدیگر هستند. در واقع هر دو دارای فرم گرد با صفحه دیجیتال و بندهای سیلیکونی می باشند.

Polar Pacer از پلاستیک ساخته شده است و در چهار رنگ مشکی، آبی، بنفش و سفید با بندهای کوچک یا بزرگ عرضه می شود. این ساعت دارای یک نمایشگر رنگی 1.2 اینچی با رزولوشن 240x240 پیکسل است که برای مشاهده در نور شدید خورشید بهینه شده و از جنس Corning Gorilla Class 3.0 ساخته شده است، بنابراین دوام بالایی نیز ارائه می دهد. نقطه ضعف این ساعت این است که فاقد نمایشگر لمسی است و تنها می توان با استفاده از دکمه های ارگونومیک کناری ساعت را کنترل کرد. بنابراین، اگر وجود صفحه لمسی برای شما اهمیت دارد، ممکن است این مسئله در تصمیم گیری شما یک عامل تعیین کننده باشد.

Polar Pacer در مقابل Garmin Forerunner 55: زیبایی شناسی

در بررسی مشخصات ساعت هوشمند Garmin Forerunner 55 باید بگوییم که این ساعت نیز فاقد صفحه نمایش لمسی است و از طریق دو دکمه در سمت چپ خود کار می کند. صفحه آن کمی کوچکتر و برابر با 1.04 اینچ است و از وضوح پایین تر 208x208 پیکسل برخوردار است؛ اما همچنان در مقابل نور خورشید قابل مشاهده است.

از فروشگاه Garmin Connect IQ، می ‌توانید صفحه ساعت های سفارشی و فیلدهای داده را برای شخصی ‌سازی بیشتر Garmin Forerunner 55 دانلود کنید تا اطلاعات مهم مانند ضربان قلب، مسافت طی شده و... را روی ساعت خود مشاهده کنید. علاوه بر این، هر دو ساعت هوشمند با برنامه ‌های شخص ثالث مانند Starbucks و Strava سازگاری دارند که از طریق آن ها می توانید به موارد بیشتری از صفحه نمایش دسترسی داشته باشید. همچنین گفتنی است که هر دو ساعت هوشمند می ‌توانند اعلان های تلفن هوشمند از جمله تماس ‌های دریافتی، پیام ‌ها و ایمیل ‌ها را نشان دهند.

عمر باتری یک مسئله مهم برای ساعت های هوشمند است. به ازای هر بار شارژ Garmin Forerunner 55 می توانید تا دو برابر شارژ بیشتر و به مدت دو هفته از آن استفاده کنید، در حالی که در Polar Pacer اینگونه نیست. البته ناگفته نماند که Polar Pacer در حالت GPS، تا 35 ساعت شارژدهی دارد که نسبت به شارژدهی 20 ساعته Garmin Forerunner 55 بیشتر است. همچنین Polar Pacer دارای حالت ذخیره انرژی است که تنها می تواند مهمترین عملکردها را فعال کند و تا 100 ساعت بیشتر عمر باتری ارائه دهد. ضمن این که این ساعت دارای گزینه شارژ سریع است.

Polar Pacer و Garmin Forerunner 55: نبرد بین دو ساعت هوشمند دویدن

Polar Pacer در مقابل Garmin Forerunner 55: ویژگی هایی برای دوندگان

Polar Pacer دارای ردیابی ضربان قلب نوری پیشرفته است که دقیق بودن آن ثابت شده است. با استفاده از این ساعت، می توانید ببینید چقدر مسافت طی کرده اید همچنین از طریق آن می توانید سرعت دویدن، تایمر، زمان دویدن و یا حتی یک کرونومتر تنظیم کنید.

Polar Pacer دارای یک آنتن جدید برای ردیابی دقیق تر GPS است. علاوه بر GPS، ویژگی های GLONASS و Galileo این ساعت نیز می توانند به سیستم های ماهواره ای Q2SS دسترسی داشته باشند تا بهترین و دقیق ترین موقعیت ممکن را ارائه دهند.

Polar Pacer و Garmin Forerunner 55: نبرد بین دو ساعت هوشمند دویدن

ساعت هوشمند Garmin Forerunner 55 نیز برای دوندگان طراحی شده است و به شما امکان می دهد زمان، مسافت، سرعت و فواصل زمانی را ردیابی کنید. اگر در حالت استراحت، ضربان قلب شما خیلی بالا یا پایین باشد، به شما هشدار می دهد. اگر از این ساعت استفاده می کنید، می توانید از Garmin Coach برای برنامه‌ های تمرینی همراه با راهنمایی استفاده کنید و در مورد دویدن‌ هایی که بر اساس سطح تناسب اندام شما طراحی شده است، پیشنهاداتی دریافت کنید. فناوری Garmin’s Pace Pro راهنمایی مبتنی بر GPS را برای دوره‌ ها یا مسافت ‌های انتخابی ارائه می ‌دهد و حتی می ‌توانید مسافت خود را برای دریافت زمان پایان تخمینی تنظیم کنید. علاوه بر این، اگر خارج از محدوده خود هستید، می توانید دویدن های خود را ردیابی کنید. همچنین مشاور ریکاوری به شما می گوید که چه مدت بعد از تمرین استراحت کنید.

همانطور که می بینید، هر دو ساعت دارای ویژگی های عالی برای دوندگان هستند. اگر در حال شروع هستید و به راهنمایی زیادی نیاز دارید،  Garmin Forerunner 55 ممکن است گزینه بهتری باشد، اما Polar Pacer برای کسانی که صرفاً دنبال ردیابی دویدن خود هستند و برای پیشرفت کار می کنند، گزینه بهتری است.

Polar Pacer و Garmin Forerunner 55: نبرد بین دو ساعت هوشمند دویدن

Polar Pacer در مقابل Garmin Forerunner 55: سایر ویژگی های مفید

Polar Pacer به صورت 24 ساعته فعالیت های شما را در طول ورزش ها ردیابی می کند. یکی دیگر از ویژگی های جالب Polar Pacer این است که می توانید بفهمید کدام منابع انرژی مانند کربوهیدرات، پروتئین یا چربی در طول تمرین مصرف می شود.

با Garmin Forerunner 55 نیز از ردیابی فعالیت داخلی و برنامه‌ های ورزشی نیز بهره مند خواهید شد. همچنین این ساعت ردیابی استرس، ردیابی تنفس، سن تناسب اندام، ردیابی سلامت زنان و نظارت بر انرژی باتری بدن را ارائه می دهد تا به شما اطلاع دهد که چه زمانی برای تمرین بهتر است.

Polar Pacer در مقابل Garmin Forerunner 55: سایر ویژگی های مفید

با این حال، اگر به‌دنبال ساعت هوشمند مناسب تناسب اندام و سلامت و تندرستی خود نیز هستید که برای دویدن طراحی شده باشد، Garmin Forerunner 55 را انتخاب کنید. اما Polar Pacer برای ردیابی اولیه تمرینات با ویژگی ‌های خاص برای دوندگان بهتر است.

در ادامه باید بگوییم که هر دو ساعت هوشمند ردیابی دقیق خواب را ارائه می دهند.Garmin Forerunner 55 دارای ویژگی های ایمنی و ردیابی است که می تواند یک حادثه را تشخیص دهد و با اورژانس تماس بگیرد. همچنین هر دو در برابر آب مقاوم هستند، بنابراین می توانید با آنها شنا کنید، آنها را زیر باران بپوشید، ظرف بشویید، دوش بگیرید و....

منبع: androidcentral