گوشی X3 GT اولین گوشی از سری X برند POCO است که از یک تراشه پرچم دار در ساخت آن استفاده شده است. این شرکت به تازگی از اولین گوشی اندرویدی مخصوص بازی خود با نام POCO F3 GT رونمایی کرده بود و حالا گوشی X3 GT را به منظور به چالش کشیدن بازار گوشی های میان رده عرضه کرده است. به طور کلی گوشی های سری X این شرکت طی چند وقت اخیر به محبوبیت بالایی در میان کاربران دست پیدا کرده اند و هم از قیمت مناسبی برخوردارند و هم از سخت افزار مناسبی در ساخت آنها استفاده شده است. به عنوان مثال POCO اعلام کرده است که مجموع فروش جهانی گوشی های X3 و X3 Pro آن از مرز 8.8 میلیون نسخه گذشته است.

گوشی POCO X3 GT با تراشه مدیاتک Dimensity 1100 5G عرضه شد

در همین راستا POCO امید دارد تا گوشی X3 GT نیز به فروش بالایی دست یابد. این گوشی که جدیدترین گوشی اندرویدی POCO است به صفحه نمایش 6.6 اینچی LCD با رزولوشن FHD+ مجهز است که دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز می باشد. همچنین بر روی این صفحه نمایش از پوشش Corning Gorilla Glass Victus استفاده شده است. بر خلاف گوشی F3 GT که در آن از تراشه اسنپ دراگون 870 استفاده شده بود، در گوشی X3 GT تراشه رده بالای مدیا تک Dimensity 1100 5G به کار رفته است. این تراشه 6 نانومتری به پردازنده گرافیکی 9 هسته ای ARM Mali-G7 و یک مودم مجتمع 5G مجهز است و از وای فای 6 پشتیبانی می کند. همچنین POCO در این گوشی از تکنولوژی LiquidCool 2.0 استفاده کرده که باعث افزایش طول عمر گوشی و ارتقای عملکرد آن شده است. این تکنولوژی به طور اختصاصی توسط پوکو در این گوشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که گوشی POCO X3 GT اولین گوشی ساخت این برند است که از فناوری فست شارژ 67 واتی پشتیبانی می کند. پوکو ادعا کرده است که باتری حجیم و 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی تنها در عرض 42 دقیقه به طور کامل (از صفر تا صد درصد) شارژ می شود. این ویژگی کارآمد برای این گوشی محسوب می شود که شما را از منتظر ماندن به مدت طولانی برای تکمیل شدن شارژ آن بی نیاز می کند.

پنل پشتی گوشی POCO X3 GT نیز محل قرارگیری دوربین های سه گانه آن است. این دوربین ها شامل لنز اصلی با کیفیت 64 مگاپیکسل، لنز اولترا واید با کیفیت 8 مگاپیکسل و شوتر ماکرو با کیفیت 2 مگاپیکسل می شوند. به نظر می رسد که دوربین های این گوشی برای عکاسی حرفه ای کارایی بالایی داشته باشند.

گوشی X3 GT همچنین به NFC چند کاره، موتور خطی رده بالای چند جهته و اسپیکرهای استریو از نوع Dolby Atmos مجهز است. این مشخصات باعث شده تا طرفداران برند POCO از هم اکنون منتظر به بازار عرضه شدن این گوشی باشند. لازم به ذکر است که گوشی X3 GT به زودی به بازارهای جنوب شرقی آسیا، خاورمیانه، آمریکای جنوبی و آفریقا عرضه خواهد شد.

منبع: androidcentral