اواسط ماه مارچ 2021 (اسفند 99) بود که برند POCO تأیید کرد که به زودی از مدل جانشین گوشی POCO F1 رونمایی خواهد کرد! گوشی POCO F1 در سال 2018 توسط شیائومی روانه بازار شد و تا این زمان مدل جدیدی برای آن عرضه نشده بود. بنابر اعلام یکی از مدیران رده بالای POCO، این گوشی جدید احتمالاً در تاریخ 30 مارچ 2021 (10 فروردین 1400) رونمایی خواهد شد.

انتظارها برای مدل جانشین گوشی POCO F1 به زودی به پایان خواهد رسید!

مشخصات فنی گوشی POCO X3 Pro

هنوز اخبار دقیقی درباره مشخصات فنی و ویژگی های ظاهری این گوشی موبایل جدید اعلام نشده است. با این وجود می توان گفت که این گوشی از سری گوشی های Pro خواهد بود و احتمالاً با نام POCO X3 Pro عرضه خواهد شد. این گوشی کاملاً از گوشی های Redmi متمایز است و شباهتی به آنها نخواهد داشت. انتظار می رود که در گوشی موبایل شیائومی POCO X3 Pro از تراشه اسنپ دراگون 860 استفاده شود. همچنین پیش بینی می شود این گوشی به صفحه نمایش با نرخ تازه سازی 120 هرتز مجهز باشد و باتری آن از ظرفیتی معادل با 5200 میلی آمپر ساعت بهره ببرد. POCO ادعا کرده است که گوشی جدید از لحاظ قدرت عملکرد نسبت به مدل های قبلی کاملاً ارتقا یافته است و تحولی بزرگ در این سری از گوشی ها ایجاد خواهد کرد. علی رغم پیشرفت های سخت افزاری، گوشی POCO X3 Pro از قیمتی مشابه با مدل POCO F1 برخوردار است! از این جهت پیش بینی می شود این گوشی با استقبالی عالی در بازار مواجه شود.

مشخصات فنی گوشی POCO F3

علاوه بر گوشی POCO X3 Pro، احتمالاً این شرکت از گوشی جدید سری F خود نیز رونمایی خواهد کرد. این گوشی همراه با نام POCO F3 عرضه می شود و می توان آن را به گوشی Redmi K40 شبیه دانست. لازم به ذکر است که گوشی های این سری شامل Redmi K40، Redmi K40 Pro و Redmi K40 Pro+ می شوند و در اوایل سال 2021 در بازار چین عرضه شدند. انتظار می رود که گوشی POCO F3 از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 870 قدرت بگیرد و به دوربین سه گانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز باشد. همچنین این گوشی به احتمال بسیار زیاد از تکنولوژی فست شارژ 33 وات پشتیبانی می کند و دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی خواهد بود. صفحه نمایش گوشی POCO F3 از نوع AMOLED خواهد بود و از نرخ تازه سازی 120 هرتز بهره می برد.

به هر حال علاقه مندان به گوشی های برند شیائومی و POCO می توانند تا کمتر از یک ماه آینده از مشخصات کامل فنی و ظاهری گوشی های جدید POCO X3 Pro و POCO F3 مطلع شوند. این خبر به خصوص از این لحاظ جذاب است که پس از حدود سه سال، قرار است تا جانشین گوشی POCO F1 به بازار عرضه شود؛ آن هم با همان قیمت قبلی! بنابراین کاربران گوشی POCO F1 می توانند بدون هزینه اضافی گوشی خود را با مدل جدیدتر جایگزین کنند و از عملکرد سریع تر و ارتقا یافته آن بهره مند شوند.

منبع: androidcentral