اگر اهل مطالعه کتاب های الکترونیکی باشید، حتماً تا به حال نام برند Pocketbook را شنیده اید. این شرکت به طور تخصصی در زمینه تولید کتاب خوان و ایبوک فعالیت دارد و به خصوص محصولات سری InkPad آن با استقبال بالایی از جانب کاربران مواجه شده اند. در همین راستا این شرکت به تازگی جدیدترین محصول خود از این سری را با نام کامل Pocketbook InkPad 4 به بازار فرستاده است. در این مقاله قصد داریم تا با مشخصات کلی این محصول جدید بیشتر آشنا شویم. پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.

کتاب خوان جدید پاکت بوک InkPad 4

کتاب خوان پاکت بوک InkPad 4 از یک صفحه نمایش 7.8 اینچ از نوع جوهر الکترونیک (e-ink) بهره می برد. این صفحه نمایش رزولوشن 1404x1872 پیکسل را ارائه می دهد و از دقت 300 dpi برخوردار است. این ویژگی ها کیفیت تصویر ایده آل این نمایشگر را تضمین می کنند.

به طور کلی کتاب خوان پاکت بوک InkPad 4 از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به مدل قبلی خود، یعنی مدل InkPad 3، دارد. با این حال این ایبوک ریدر از بسیاری جهات نسبت به نسل قبلی ارتقا پیدا کرده است. به عنوان مثال عملکرد لمسی صفحه نمایش این کتاب خوان دقیق تر و حساس تر شده است و قلم لمسی به شکلی کاملاً نرم و روان بر روی آن به حرکت در می آید. همچنین کتاب خوان پاکت بوک InkPad 4 به نور پس زمینه در پنل جلویی مجهز است و حتی در محیط های کم نور نیز می توان بدون هیچ مشکلی با آن به مطالعه کتاب های الکترونیکی پرداخت.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از جانب پاکت بوک، صفحه نمایش کتاب خوان InkPad 4 در مقایسه با مدل های قبلی تا 20 درصد سریع تر است و نسبت کنتراستی به میزان 15 درصد بالاتر را ارائه می دهد. لازم به ذکر است که مشخصات سخت افزار داخلی این دستگاه شامل باتری 2000 میلی آمپر ساعت، 1 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی می شود. به این ترتیب می توان این کتاب خوان را برای استفاده هر نوع قشری از کاربران (از دانشجویان و دانش آموزان گرفته تا علاقه مندان به ایبوک) گزینه ای مناسب دانست.

کتاب خوان جدید پاکت بوک InkPad 4

کتاب خوان پاکت بوک InkPad 4 دارای درجه حفاظتی IPX8 است و در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار به طور کامل مقاوم سازی شده است. به این ترتیب بدون دغدغه می توان از آن در شرایط محیطی مختلف و حتی در فضای باز استفاده کرد. از دیگر مشخصات این کتاب خوان می توان به پورت شارژ USB-C و وزن سبک (در حدود 265 گرم) اشاره کرد.

بر روی کتاب خوان پاکت بوک InkPad 4 به طور پیش فرض سیستم عامل لینوکس نسخه 3.10.65 نصب است. این دستگاه از وای فای و بلوتوث 4.0 پشتیبانی می کند و امکان اتصال آن به سایر دستگاه ها به صورت وایرلس وجود دارد. شاید برایتان جالب باشد که این کتاب خوان دارای یک اسپیکر داخلی و یک حسگر G-Sensor هم هست و امکانات متعددی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

شرکت پاکت بوک در کتاب خوان InkPad 4 از جدیدترین نسل فناوری جوهر الکترونیک به نام E-Ink Carta 1200 استفاده کرده است. این فناوری به خوبی جوهر به کار رفته در صنعت چاپ را شبیه سازی می کند و حس مطالعه یک کتاب واقعی را به کاربر می دهد. ضمن اینکه صفحه نمایش لمسی خازنی به کار رفته در این کتاب خوان قابلیت تشخیص حرکات انگشتان دست را دارد و عملکردی سریع را در این زمینه ارائه می دهد.

کتاب خوان جدید پاکت بوک InkPad 4

اطراف صفحه نمایش کتاب خوان پاکت بوک InkPad 4 را یک قاب زیبا و با دوام احاطه کرده است. همچنین بر روی صفحه نمایش این گجت از روکشی از جنس شیشه ضد خش استفاده شده است. لازم به ذکر است که شارژ کامل باتری 2000 میلی آمپر ساعتیِ این دستگاه تا سه هفته دوام می آورد و شما را از شارژ چندباره دستگاه در فواصل زمانی کوتاه مدت بی نیاز می کند. مجهز بودن به سیستم عامل کم مصرف لینوکس در ارتقای شارژدهی باتری کتاب خوان پاکت بوک InkPad 4 نقش بسزایی داشته است.

قیمت کتاب خوان پاکت بوک InkPad 4 برای عرضه در خرده فروشی ها 289 دلار اعلام شده است. این محصول هم اکنون از طریق فروشگاه های اینترنتی آمازون و نیو اگ در دسترس قرار گرفته است.

منبع: gizmochina