مایکروسافت برای نسخه های iOS و اندروید اپلیکیشن Bing آپدیت جدیدی را ارائه داده و از یک ویجت جدید برای کاربران این پلتفرم ها رونمایی کرده است. در این آپدیت، کاربران سرانجام می توانند Bing Chat را به هوم اسکرین دستگاه خود پین کنند و مستقیماً به آن دسترسی داشته باشند. به این ترتیب امکان دسترسی سریع به هوش مصنوعی بینگ، تنها با ضربه زدن بر روی یک دکمه فراهم شده است!

Bing Chat AI در هوم اسکرین اندروید و iOS

تا پیش از این کاربران برای دسترسی به Bing Chat، ابتدا باید اپلیکیشن Bing را باز می کردند. اما آپدیت جدید مایکروسافت، این مراحل را سریع تر کرده است و به شما اجازه می دهد تا به ویجت Bing Chat مستقیماً بر روی هوم اسکرین دستگاه خود دسترسی داشته باشید. به این ترتیب هر زمان که خواستید، می توانید سؤال خود را در کادر متنی ویجت بینگ چت تایپ کنید و پاسخ آن را بر روی هوم اسکرین گوشی یا تبلت خود مشاهده نمایید. حوصله و وقت تایپ کردن ندارید؟! مشکلی نیست، میکروفون دستگاه خود را فعال کنید و درخواست خود را به صورت صوتی با بینگ چت در میان بگذارید!

اپلیکیشن Bing app با آپدیت های دیگری هم مواجه شده است. به عنوان مثال اکنون شما می توانید چت های خود با آن را از طریق دستگاه های مختلف ادامه دهید. مثلاً می توانید مکالمه ای را که با بینگ دسکتاپ آغاز کرده اید، با بینگ موبایل ادامه دهید.

Bing Chat AI در هوم اسکرین اندروید و iOS

همچنین شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که بینگ چت در زمینه های مکالمه صوتی و چت های چند زبانه با پیشرفت های قابل ملاحظه ای روبرو شده است و اکنون این اپلیکیشن هوش مصنوعی از زبان های بیشتری پشتیبانی می کند. به این ترتیب ساکنین کشورهای بیشتری در دنیا می توانند با زبان بومی خود با بینگ چت صحبت کنند و درخواست هایشان را به صورت صوتی بیان نمایند. بینگ چت اکنون در هنگام مکالمه به زبان های انگلیسی و غیر انگلیسی هوشمند تر عمل می کند و بیش از پیش با مکالمات انسانی آشنا شده است!

مایکروسافت علاوه بر به روز رسانی Bing Chat، موجی از آپدیت های جدید را برای سرویس های هوش مصنوعی خود ارائه داده است. این آپدیت ها شامل سرویس های Bing، Edge و SwiftKey می شود و در هر یک از آنها ویژگی های جدید و متنوعی به قابلیت های هوش مصنوعیِ این سرویس ها اضافه شده است. به روز رسانی های جدید مایکروسافت صرفاً به نسخه دسکتاپ این سرویس ها محدود نمی شود و نسخه موبایل آنها را هم شامل می شود. به عنوان مثال نسخه موبایل مرورگر Edge اکنون می تواند با استفاده از بینگ چت، محتوای صفحات وب را آنالیز و بررسی کند! همچنین کیبورد SwiftKey اکنون به حالت نوشتن (compose mode) بینگ به صورت مستقیم دسترسی دارد!

Bing Chat AI در هوم اسکرین اندروید و iOS

به نظر می رسد که مایکروسافت به سرعت در حال تحقق بخشیدن به وعده های ساتیا نادلا، مدیر عامل هندی این غول تکنولوژی دنیا است! آقای نادلا در مراسم معرفی بینگِ ادغام شده با هوش مصنوعی اعلام کرد که در آینده ای نزدیک، فناوری های AI در تار و پود سرویس های مایکروسافت به کار خواهند رفت و به جزئی جدایی ناپذیر از این سرویس ها تبدیل خواهند شد! اکنون شاهد به حقیقت پیوستن این وعده ها هستیم!

منبع: windowscentral