به تازگی یک تلویزیون هوشمند جدید با مدل PUF8297 از جانب برند فیلیپس راهی بازارهای کشور چین شده است. این تلویزیون در چهار سایز 55، 65، 70 و 75 اینچ عرضه شده و هم اکنون برای خرید عمومی در دسترس قرار گرفته است. قیمت ابتدایی تلویزیون فیلیپس PUF8297 حدود 407 دلار اعلام شده است. بیایید نگاهی به مشخصات این تلویزیون هوشمند جدید بیندازیم.

تلویزیون هوشمند جدید فیلیپس با نمایشگر 4K

مهم ترین نقطه قوت تلویزیون هوشمند فیلیپس PUF8297 به صفحه نمایش با کیفیت آن مربوط می شود. این صفحه نمایش از رزولوشن 4K (معادل با 3840x2160 پیکسل) پشتیبانی می کند و نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز را ارائه می دهد. فیلیپس در این تلویزیون از تکنولوژی سنجش نور محیط نیز بهره برده است. این تکنولوژی باعث می شود تا نور پس زمینه LED این دستگاه به صورت اتوماتیک و متناسب با شرایط محیطی تنظیم شود. همچنین نوع محتوای در حال نمایش بر روی تلویزیون بر روی نور پس زمینه LED این دستگاه مؤثر است. این تکنولوژی به ارتقای تجربه بصری کاربر منجر می شود و کیفیت عملکرد تلویزیون را بهبود می بخشد.

تلویزیون فیلیپس PUF8297 به یک سنسور هوشمند دیگر نیز مجهز است که میزان روشنایی صفحه نمایش تلویزیون را متناسب با سطح نور محیط تغییر می دهد. این سنسور در محافظت از چشم کاربر نیز نقش مهمی را ایفا می کند و باعث می شود تا در هنگام نگاه کردن طولانی مدت به صفحه نمایش تلویزیون، چشم دچار خستگی و ناراحتی نشود.

تلویزیون هوشمند جدید فیلیپس با نمایشگر 4K

تلویزیون جدید فیلیپس دارای دو اسپیکر داخلی اختصاصی است. این اسپیکرها از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می کنند و قادر به ارائه صدای محیطی در محدوده ای وسیع است. کیفیت عملکرد اسپیکرهای این تلویزیون حس حضور در سالن تئاتر را برای بیننده به ارمغان می آورد. در رابطه با توان خروجی اسپیکرهای داخلی تلویزیون فیلیپس PUF8297 اطلاعاتی منتشر نشده است.

پشتیبانی از سیستم کنترل صوتی هوشمند یکی دیگر از ویژگی های تلویزیون فیلیپس PUF8297 است. این سیستم با سایر دستیارهای صوتی تفاوت دارد و به کاربر اجازه می دهد تا از کلمات و عبارات نزدیک به زبان محاوره استفاده کند. به عنوان مثال برای فعال کردن این قابلیت می توان از عبارت “Ding Ding Ding Dang” استفاده کرد! شما می توانید با فرمان های صوتی از این تلویزیون بخواهید تا وضعیت هوا را به شما گزارش دهد یا به سیستم های استریم ویدئو متصل شود.

تلویزیون هوشمند جدید فیلیپس با نمایشگر 4K

به منظور بهینه سازی هر چه بیشتر جلوه نمایش تلویزیون هوشمند PUF8297، فیلیپس این مدل 4K را به موتور بهبود کیفیت تصویر P5 مجهز کرده است. همچنین این تلویزیون از تکنولوژی جلوگیری از افت کیفیت تصویرهای متحرک یا MEMC نیز بهره می برد. این ویژگی ها باعث می شود تا تصاویر اکشن و پرتحرک، بدون کوچکترین افت کیفیت بر روی این تلویزیون به نمایش در آیند.

همان طور که اشاره کردیم، تلویزیون هوشمند فیلیپس PUF8297 هم اکنون برای خرید عمومی در کشور چین در دسترس قرار گرفته است و قیمت ابتدایی آن 407 دلار اعلام شده است. در حال حاضر برنامه زمان بندی فیلیپس برای عرضه این تلویزیون به بازارهای جهانی مشخص نیست. اخبار تکمیلی در این زمینه ظرف چند هفته آینده انتشار خواهد یافت.

منبع: gizmochina