این روزها بسیاری از شرکت ها و سازمان ها از پروژکتور برای ارائه مطالب در جلسات خود استفاده می کنند و از مزایای این دستگاه در مقایسه با تجهیزات قدیمی مانند وایت برد بهره مند می شوند. مدل های متنوعی از پروژکتورهای اداری در بازار موجود است که هر یک از آنها امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می دهند. یکی از این پروژکتورها، مدل PT-VX430 از برند شناخته شده پاناسونیک است. در این مقاله و بخش دوم آن قصد داریم بررسی کنیم که آیا این پروژکتور برای ارائه مطالب در جلسات کارایی مناسبی دارد یا خیر. با ما همراه باشید.

ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VX430

شدت روشنایی: قابل قبول!

به طور کلی یکی از مواردی که در هنگام خرید پروژکتور باید به آن توجه داشته باشید، شدت روشنایی آن است. هر چه این معیار بالاتر باشد، تصاویر نهایی دستگاه شفاف تر خواهد بود. در رابطه با ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VX430 باید بگوییم که شدت روشنایی این دستگاه برابر با 4500 لومن است که برای یک مدل اداری/ آموزشی کاملاً ایده آل است! این میزان روشنایی نیاز شما به خاموش کردن چراغ ها یا کشیدن پرده ها برای تاریک کردن محیط را از بین می برد و حتی در مکان های پرنور نیز تصاویر شفاف و واضحی را ارائه می دهد.

رزولوشن: مردود!

شاید بتوان یکی از نقاط ضعف ویدئو پروژکتور پاناسونیک مدل PT-VX430 را رزولوشن آن دانست. این دستگاه از وضوح تصویر XGA (معادل با 1024x768 پیکسل) برخوردار است که در دنیای امروز پروژکتورها یک رزولوشن معمولی به حساب می آید. البته فراموش نکنید که رزولوشن XGA باعث شده تا قیمت ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VX430 در محدوده پایین تری نسبت به رقبایش قرار گیرد. در واقع می توان گفت این پروژکتور برای کسانی که به دنبال دستگاهی برای مصارف روزمره و دارای قیمت مناسب هستند طراحی شده اند. در کل وضوح تصویر این پروژکتور کاملاً معمولی است!

ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VX430

کنتراست: قابل قبول!

نسبت کنتراست ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VX430 برابر با 20000:1 اعلام شده است. این میزان کنتراست نقش مهمی در عمق پیدا کردن رنگ مشکی و شفاف تر شدن رنگ های روشن دارد و باعث می شود تا سایه روشن ها طبیعی تر نمایش داده شوند. همچنین متن ها و نمودارهای به کار رفته در فایل های PDF یا پاورپوینت شما با میزان خوانایی قابل قبولی توسط ویدئو پروژکتور Panasonic PT-VX430 نمایش داده خواهند شد.

طول عمر لامپ: مردود!

لامپ به کار رفته در ویدیو پروژکتور پاناسونیک PT-VX430 از نوع 240 واتی است و طول عمر آن در حالت نرمال 5000 ساعت است. همچنین اگر دستگاه را در حالت اکو قرار دهید، طول عمر لامپ آن به 7000 ساعت می رسد. این اعداد و ارقام در این روزها چندان قابل قبول نیستند! چرا که مدل هایی در بازار موجود است که طول عمر لامپ آنها به 10 و حتی 15 هزار ساعت هم می رسد. پس هزینه های جانبی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VX430 چندان برای شما پایین نخواهد بود!

ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VX430

سطح نویز: قابل قبول!

طراحی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VX430 و فن خنک کننده به کار رفته در آن به گونه ای بوده است تا سطح نویز تولید شده توسط دستگاه کاهش پیدا کند. به طور دقیق تر باید گفت که این پروژکتور در حالت نرمال 37 دسی بل و در حالت اکو تنها 29 دسی بل از خود صدا تولید می کند که برای استفاده در محیط های اداری و آموزشی کاملاً قابل قبول است.

تعداد و تنوع پورت ها: قابل قبول!

بر روی پنل پشتی ویدئو پروژکتور Panasonic PT-VX430 شاهد قرارگیری دو پورت HDMI هستیم که از HDCP و Deep Color پشتیبانی می کنند. این پورت ها امکان اتصال پروژکتور به انواع لپ تاپ و دیگر دستگاه های مجهز به رابط HDMI را فراهم می آورند. ضمن اینکه این پروژکتور به دو پورت D-Sub HD 15pin مجهز است که یکی از آنها به عنوان ورودی و دیگری به عنوان ورودی/ خروجی کامپیوتر کاربرد دارند. ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VX430 به یک ورودی ویدئو، سه جک ورودی و یک جک خروجی صدا و درگاه های LAN و سریال نیز مجهز است و امکان اتصال آن به شبکه های با سیم وجود دارد. دیگر پورت های این پروژکتور را درگاه های USB-A و USB-B تشکیل می دهند که برای اتصال فلش مموری و دانگل وایرلس به دستگاه کارایی دارند. در مجموع تعدد و تنوع پورت های این پروژکتور قابل قبول است!

منبع: panasonic