زمانی که از ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ71 استفاده می کنید، می توانید تمامی چراغ های اتاق را روشن بگذارید و از شدت روشنایی عالی 7000 لومن بر روی پرده نمایش بهره مند شوید. این پروژکتور بر مبنای فناوری لیزری عمل می کند و به عملاً نیازی به صرف هزینه برای سرویس یا تعمیر ندارد! همچنین بخش اپتیکال آن از قابلیت های مهمی مانند زوم و شیفت تصویر در محدوده وسیع بهره می برد. در کنار این ویژگی ها، باید به این نکته هم اشاره کنیم که ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ71 یکی از کوچک ترین و سبک ترین پروژکتورهای 7000 لومنی در بازار است و تقریباً در هر مکانی می توان از آن استفاده کرد.

در طرف مقابل، ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ71 یک سری نقاط ضعف هم دارد که از مهم ترین آنها می توان به عدم مجهز بودن به وای فای داخلی و فیکس بودن لنز آن (پشتیبانی نکردن از لنزهای آپشنال) اشاره کرد. با این حال می توان گفت که این پروژکتور یکی از مدل های رده بالا و کاربردی بازار است و طرفداران زیادی دارد. در این مقاله و بخش دوم آن می توانید با یک سری مشخصات کلیدی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ71 به شکل دقیق تری آشنا شوید.

بررسی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ71

امکانات ویدئو پروژکتور

همان طور که اشاره شد، ویدئو پروژکتور مدل PT-VMZ71 از روشنایی 7000 لومن برخوردار است و در کلاس های آموزشی، اتاق جلسات، سالن های همایش، محیط های تبلیغاتی، مراسم ها و... کاربرد دارد. این پروژکتور تصاویری با بالاترین میزان درخشندگی را ارائه می دهد و در عین حال ابعاد جمع و جور و وزن سبکی دارد. به طور دقیق تر باید گفت که ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ71 با ابعاد 399x133x348 میلی متر و وزن 6.98 کیلوگرم عرضه شده که برای مدلی با این میزان روشنایی عالی است!

این پروژکتور در رنگ های سفید (با مدل PT-VMZ71U7) و مشکی (با مدل PT-VMZ71-BU7) به فروش می رسد. هر دوی این مدل ها از رزولوشن WUXGA (معادل با 1920x1200 پیکسل) و نسبت تصویر 16:10 پشتیبانی می کنند.

اما در پشت ظاهر ویدئو پروژکتور Panasonic PT-VMZ71 و در داخل بدنه آن شاهد استفاده از دیودهای لیزری آبی Solid Shine پاناسونیک به همراه یک چرخ فسفر هستیم که وظیفه تولید پرتوهای آبی و زرد را بر عهده دارند. این پرتوها از طریق سه آینه دو وجهی، به رنگ های قرمز، سبز و آبی تقسیم می شوند و سپس این پرتوهای منفرد بر روی سه صفحه LCD با اندازه 0.64 اینچ به صورت همگرا در می آیند. در نهایت تصویر نهایی از طریق لنز خروجی پروژکتور ارائه می شود. به طور کلی معماری LCD سه تراشه ای، روشنایی یکسانی را برای نور سفید و نورهای رنگی به ارمغان می آورد و پرتوها را از اثر مصنوعی رنگین کمانی (که در پروژکتورهای تک چیپ به وفور دیده می شود)، مصون نگه می دارد.

بررسی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ71

با توجه به اینکه ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ71 به منبع نور لیزری با طول عمر حداقل 20000 ساعت مجهز است، اگر از پروژکتور خود به میزان 8 ساعت در روز و برای 200 روز در سال با تمام قدرت استفاده کنید، تا 12 سال برایتان قابل استفاده خواهد بود. حتی اگر پروژکتور خود را در حالت اکو قرار دهید، طول عمر منبع نور آن به 24000 ساعت هم می رسد.

با وجود اینکه برخی از مدل های هم رده با ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ71 به عناصر اپتیکال مهر و موم شده مجهزند، این دستگاه به فیلتر گرد و غبار نیاز دارد. در برخی از پروژکتورها شاهد استفاده از سیستم تمیزکاری خودکار فیلتر هستیم؛ اما فیلتر این پروژکتور در شرایط محیطی استاندارد نیازی به سرویس خاصی ندارد. به طور شما باید پس از حدود 20000 ساعت استفاده از این پروژکتور، به فیلتر آن سر بزنید؛ هر چند دوره سرویس این فیلتر به میزان گرد و غبار موجود در محیط بستگی دارد.

بررسی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ71

در نهایت باید گفت با وجود اینکه ویدئو پروژکتور Panasonic PT-VMZ71 فاقد برخی امکانات رده بالای به کار رفته در سری پیشرفته تری ماند PT-MZ880 است، اما همچنان می توانید بر روی قابلیت های آن حساب ویژه ای باز کنید و از این دستگاه برای ارائه محتوا در انواع محیط های کاری، آموزشی و تبلیغاتی بهره ببرید. لازم به ذکر است که برای آشنایی با سایر ویژگی های این پروژکتور می توانید به بخش دوم این مقاله بر روی وب سایت ایده برتر پارسیان مراجعه نمایید.

منبع: projectorcentral