از سری پروژکتورهای رده بالا و با کیفیت برند پاناسونیک می توان به مدل PT-VMZ61 اشاره کرد که از روشنایی عالی 6200 لومن و رزولوشن ایده آل WUXGA بهره می برد. این پروژکتور در سال 2022 از جانب وب سایت معتبر Projector Central به عنوان یکی از بهترین مدل های سال انتخاب شده و جایزه اصلی رویداد InfoComm را از این وب سایت دریافت کرده است. به طور کلی می توان ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ61 را برای ارائه محتوا در اتاق های جلسات و کلاس های آموزشی انتخاب بسیار مناسبی دانست. اما این پروژکتور در زمینه نصب و راه اندازی نیز به یک سری امکانات حرفه ای مجهز شده است که در این مقاله قصد داریم آنها را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

بررسی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ61

زوم 1.6 درجه چندسویه به همراه لنز شیفت عمودی/افقی

ویدئو پروژکتور مدل PT-VMZ61 به لنزی با نسبت پرتاب 1.09-1.77:1 مجهز است و به صورت پیش فرض از زوم 1.6 برابری پشتیبانی می کند. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا محل نصب پروژکتور را متناسب با ابعاد اتاق انتخاب کنید و آن را در فاصله نزدیک یا دور نسبت به پرده نمایش نصب نمایید. همچنین این پروژکتور از قابلیت لنز شیفت عمودی (به میزان 0 تا 44 درصد) و افقی (20- تا 20+ درصد) برخوردار است و تنظیم تصویر بر روی پرده نمایش را برای شما بسیار آسان می کند. در واقع در صورتی که تصویر بیرون از پرده نمایش افتاده بود، شما به جای تغییر دادن محل نصب پروژکتور تنها کافی است تا لنز آن را جابجا کنید.

قابلیت جدید توسعه دهنده زوم دیجیتال

یکی از نکاتی که در هنگام به روز رسانی پروژکتورهای کلاسی یا کاری باید در نظر گرفت این است: آیا پروژکتورهای جایگزین با موقعیت های نصب موجود در سقف مطابقت دارند یا خیر؟ در برخی موارد، فاصله مورد نیاز برای تولید تصویر در اندازه دلخواه ممکن است از محدوده زوم اپتیکال پروژکتور فراتر رود. پاناسونیک با قابلیت جدید توسعه دهنده زوم دیجیتال که برای اولین بار از آن در ویدئو پروژکتور مدل PT-VMZ61 استفاده کرده، به این مشکل پاسخ داده است. این قابلیت محدودیت های زوم اپتیکال پروژکتور را از بین می برد، نیاز به جابجایی پایه های نصب پروژکتور را کاهش می دهد و باعث صرفه جویی در زمان، هزینه و انرژی شما برای به روز رسانی های بعدی می شود.

بررسی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ61

امکان کنترل پروژکتور از طریق ورودی های HDMI و دستگاه سازگار با فرمان های CEC

ورودی های HDMI ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ61 با سیگنال های کنترلی ارسال شده از طریق یک دستگاه سازگار با فرمان CEC سازگار هستند. شما می توانید از طریق ریموت کنترل دستگاه منبع سازگار با CEC، یک سری تنظیمات را بر روی پروژکتور خود اعمال کنید. به عنوان مثال می توانید از این طریق پروژکتور خود را از حالت استند بای خارج نمایید و دستگاه پس از دریافت سیگنال های HDMI، به طور اتوماتیک پخش را شروع می کند. این ویژگی به خصوص در سیستم های چند پروژکتوره کارایی بالایی دارد.

سازگار با فناوری تک کابل DIGITAL LINK

«دیجیتال لینک» یکی از فناوری های کاربردی پاناسونیک است که بر مبنای HDBaseT عمل می کند و امکان انتقال سیگنال های ویدئویی 4K، سیگنال های صوتی و فرمان های کنترلی را از طریق یک کابل شبکه ساده CAT 5e به طول حداکثر 50 متر فراهم می آورد. چنانچه رزولوشن ویدئو برابر با 1080p باشد، طول کابل مورد استفاده شما تا 150 متر هم می تواند برسد. با بهره بردن از این ویژگی، می توانید حتی دستگاه هایی را که در فاصله دوری نسبت به ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ61 قرار دارند، با کمترین هزینه کابل کشی به آن متصل کنید.

بررسی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ61

پورت LAN مجزا، اختصاصی برای فرمان های کنترلی

شما می توانید علاوه بر پورت DIGITAL LINK، از پورت LAN مجزای موجود بر روی پنل پشتی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ61 نیز برای ارسال فرمان های کنترلی به آن استفاده کنید. هر دوی این پورت ها از شبکه های 100BaseT و 10Base-T پشتیبانی می کنند و با ابزارها و پروتکل های کاربردی مانند PJLink، Crestron Connected، AMX DD و Extron سازگاری دارد. به این ترتیب به سادگی می توان آن را از راه دور و در بستر شبکه مدیریت کرد.

از دیگر امکانات نصب و راه اندازی حرفه ای ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ61 می توان به قابلیت تصحیح 6 نقطه ای تصویر، پشتیبانی از سیگنال های ورودی 4K از طریق پورت های HDMI و DIGITAL LINK، تنظیم زاویه تصویر و مجهز بودن به شاتر به صورت پیش فرض اشاره کرد. این ویژگی ها انعطاف این پروژکتور را برای نصب در هر نوع اتاقی افزایش داده است.

منبع: panasonic