به طور کلی یکی از مهم ترین معیارهایی که در هنگام خرید پروژکتور باید به آن توجه داشته باشید، امکانات نصب و راه اندازی آن است. اگر به دنبال یک مدل منعطف و تطبیق پذیر با محیط های مختلف هستید، ما به شما ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ51 را پیشنهاد می کنیم! این پروژکتور از شدت روشنایی ایده آل 5200 لومن، کنتراست عالی 3000000:1 و رزولوشن WUXGA بهره می برد و حتی در شفاف ترین محیط ها هم تصاویری شفاف را به ارمغان می آورد. اما موضوعی که می خواهیم در این مقاله بر روی آن تمرکز کنیم، امکانات نصب و راه اندازی آن است. با ما همراه باشید.

ویدئو پروژکتور Panasonic PT-VMZ51

پشتیبانی از سیگنال ورودی 4K از طریق HDMI و DIGITAL LINK

ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ51 به طور طبیعی از رزولوشن WUXGA پشتیبانی می کند، اما توانایی تشخیص سیگنال های ورودی 4K را هم دارد. این ویژگی مزیت های قابل توجهی دارد و این پروژکتور را به یک مدل تطبیق پذیر با اکوسیستم های مختلف تبدیل کرده است. به عنوان مثال اگر دستگاه های منبع پخش موجود در آموزشگاه یا سازمان خود را به 4K ارتقا دهید، نیازی به تعویض پروژکتور پیدا نخواهید کرد.

برای این که بتوانید از این قابلیت بهره مند شوید، باید منبع پخش را از طریق پورت های HDMI و DIGITAL LINK به ویدئو پروژکتور Panasonic PT-VMZ51 متصل کنید. در این حالت پروژکتور سیگنال ورودی 4K را به طور اتوماتیک به 1920x1200 پیکسل تبدیل می کند و کیفیت آن را حفظ می نماید.

فناوری دیجیتال لینک

یکی از بزرگترین مزیت های خرید پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ51 پشتیبانی آن از فناوری دیجیتال لینک است. این فناوری امکان انتقال سیگنال های 4K از طریق یک کابل شبکه ساده CAT 5e STP را فراهم می آورد و شما را از خرید کابل HDMI برای این منظور بی نیاز می کند. در این حالت طول کابل مورد استفاده شما می تواند به 50 متر هم برسد و این امکان را دارید تا دستگاه های دور از پروژکتور را به آن متصل کنید. شاید برایتان جالب باشد که در این حالت می توانید سیگنال های Full HD را از طریق کابل شبکه با طول 150 متر به پروژکتور انتقال دهید. در این حالت امکان انتقال سیگنال های صوتی و فرمان های کنترلی به صورت هم زمان با سیگنال های ویدئویی وجود دارد!

ویدئو پروژکتور Panasonic PT-VMZ51

زوم 1.6 برابر و لنز شیفت عمودی/افقی

موارد بالا نصب ویدئو پروژکتور پاناسونیک مدل PT-VMZ51 در محیط های مختلف را انعطاف پذیرتر می کند. اما این پروژکتور به امکانات حرفه ای برای تنظیم تصویر بر روی پرده نمایش هم مجهز است که در این بخش آنها را به شما معرفی می کنیم.

لنز ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ51 از نسبت پرتاب 1.09-1.77:1 بهره می برد و به قابلیت زوم 1.6 برابر مجهز شده است. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا پروژکتور را در فاصله نزدیک یا فاصله دور نسبت به پرده نمایش نصب کنید و آزادی عمل بالایی در این زمینه داشته باشید! ضمن اینکه این پروژکتور از قابلیت لنز شیفت در هر دو راستای عمودی و افقی برخوردار است. به طور دقیق تر باید گفت که شما می توانید لنز ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ51 را به میزان 44 درصد در راستای محور عمودی و 20 درصد در راستای محور افقی «جابجا» کنید! در واقع این قابلیت شما را از جابجا کردن کل پروژکتور برای اینکه تصویر بر روی پرده نمایش تنظیم شود بی نیاز می کند!

از دیگر امکانات ویدئو پروژکتور Panasonic PT-VMZ51 در این زمینه می توان به تصحیح حالت ذوزنقه ای یا تصحیح کیستون اشاره کرد. اگر پروژکتور را به صورت زاویه دار نسبت به پرده نمایش نصب کنید و تصویر حالت ذوزنقه ای به خود بگیرد، پروژکتور این حالت را اصلاح می کند و یک قاب تصویر مستطیلی و مستقیم را به شما تحویل می دهد. پس پروژکتور خود را در هر زاویه ای که دوست دارید در مقابل پرده نمایش قرار دهید! ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ51 حتی توانایی تصحیح حالت 6 گوشه ای تصویر را هم دارد و امکان نمایش در گوشه های دیوار را به شما می دهد!

ویدئو پروژکتور Panasonic PT-VMZ51

با توجه به مشخصاتی که در بالا ذکر شد، پس از خرید ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ51 خیالتان بابت نصب، راه اندازی و تنظیم تصویر آن بر روی پرده نمایش کاملاً راحت خواهد بود!