در سال های اخیر شرکت های تولید کننده پروژکتور به دنبال راه هایی جهت آسان تر شدن استفاده از این دستگاه برای کاربران بوده اند. در این میان پاناسونیک به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در صنعت پروژکتورسازی، برخی از محصولات خود را به یک سری فناوری های کاربردی در این زمینه مجهز کرده است. یکی از این فناوری ها، قابلیت نمایش محتوا به صورت مستقیم از روی فلش مموری بوده است که از آن در ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ40 استفاده شده است. این ویژگی نیاز شما به اتصال پروژکتور به کامپیوتر یا لپ تاپ را از بین می برد و کار با دستگاه را برایتان آسان تر و سریع تر می کند.

پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ40 از قابلیت نمایش مستقیم محتوا از روی فلش مموری برخوردار است

این قابلیت Memory Viewer Light نام دارد و ارائه محتوا در کلاس های آموزشی و جلسات شرکتی را تسهیل می کند. ویدئو پروژکتور Panasonic PT-VMZ40 توانایی تشخیص و نمایش مستقیم فایل از روی فلش مموری را دارد و از فرمت های jpg، jpeg، bmp، png، gif، tif و tiff در این حالت پشتیبانی می کند. پس تنها کاری که باید انجام دهید، اتصال فلش مموری خود به پورت USB-A موجود در پنل پشتی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ40 است و دیگر نیازی به کابل و کامپیوتر ندارید!

با خرید دانگل وایرلس از مزایای اتصال وایرلس بهره مند شوید

پاناسونیک برای اینکه افراد حاضر در جلسه یا دانش آموزان حاضر در کلاس نیز بتوانند بدون دردسر با ویدیو پروژکتور PT-VMZ40 ارتباط برقرار نمایند، تمهیداتی را برای این دستگاه اندیشیده است. در همین راستا این پروژکتور از قابلیت اتصال وایرلس پشتیبانی می کند و تمامی افراد حاضر در اتاق می توانند گوشی، تبلت و لپ تاپ خود را بدون هیچ دردسری به آن متصل کنند. فقط بهره بردن از این قابلیت به یک سری پیش نیازها احتیاج دارد که در ادامه به آنها پرداخته ایم.

پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ40 از قابلیت نمایش مستقیم محتوا از روی فلش مموری برخوردار است

در ابتدا شما باید دانگل وایرلس پاناسونیک AJ-WM50 را به صورت جداگانه تهیه کنید و آن را به پورت USB ویدئو پروژکتور پاناسونیک مدل PT-VMZ40 متصل نمایید. پس از آن پروژکتور از دستگاه های شما به صورت وایرلس میزبانی می کند.

اگر قصد دارید تا لپ تاپ یا کامپیوتر ویندوزی خود را به شکل وایرلس به ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ40 متصل کنید، باید نرم افزار Presenter Light را بر روی آن نصب نمایید. این نرم افزار امکان به اشتراک گذاری عکس، ویدئو، PDF و پاورپوینت را فراهم می آورد و به شما اجازه می دهد تا حداکثر 4 دستگاه را به صورت هم زمان به پروژکتور متصل کنید. در این حالت پروژکتور با بهره بردن از قابلیت Split Screen، قاب تصویر را به 4 بخش تقسیم می کند و تصاویر هر 4 دستگاه را به صورت هم زمان و در کنار هم به نمایش می گذارد. این نرم افزار از قابلیت Mirroring هم پشتیبانی می کند و صفحه کامپیوتر یا لپ تاپ را به صورت لحظه ای بر روی پرده به نمایش می گذارد.

اما اگر می خواهید تا گوشی و تبلت اندرویدی یا iOS خود را به ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ40 متصل کنید و محتوای دلخواهتان را وایرلس به اشتراک بگذارید، باید اپلیکیشن Panasonic Wireless Projector را نصب کنید. این اپ هم عملکردی مشابه با نرم افزار پرزنتر لایت را ارائه می دهد و می توان از آن برای به اشتراک گذاری عکس و PDF با پروژکتور استفاده کرد.

پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ40 از قابلیت نمایش مستقیم محتوا از روی فلش مموری برخوردار است

هنوز کابل ها کارایی خود را از دست نداده اند!

با وجود اینکه ویدئو پروژکتور Panasonic PT-VMZ40 از قابلیت نمایش مستقیم فایل از روی فلش مموری بهره می برد و از اتصال وایرلس (با ماژول آپشنال) پشتیبانی می کند، اما این به معنای عدم پشتیبانی آن از کابل نیست! این دستگاه اتفاقاً به پورت های مناسبی مجهز است و از اتصال با سیم به انواع دستگاه های دیجیتال و آنالوگ پشتیبانی می کند. برای این منظور بر روی پنل پشتی این پروژکتور دو پورت HDMI، دو ورودی کامپیوتر (D-Sub 15pin)، ورودی ویدئو و جک های صدا تعبیه شده است. پورت های HDMI ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-VMZ40 از سیگنال های ورودی 4K/30p هم پشتیبانی می کنند و امکان استفاده از این دستگاه را در سیستم های مبتنی بر زیرساخت های 4K فراهم می آورند. این پروژکتور دارای پورت LAN نیز هست و از اتصال به شبکه پشتیبانی می کند.

منبع: panasonic