می توان گفت که پاناسونیک در زمینه تولید پروژکتورهای رده بالا برای نمایش تصاویر در محیط های بزرگ حرف اول را در بازار می زند! این دسته از پروژکتورهای پاناسونیک معمولاً شدت روشنایی بالایی دارند و در آنها از تکنولوژی های مدرن استفاده شده است. از جمله این ویدئو پروژکتور باید به مدل PT-RZ120 اشاره کنیم که در محیط های متنوعی مانند کلاس های دانشگاهی بزرگ، سالن های همایش و کنفرانس، موزه ها، نمایشگاه ها، آسمان نماها، سالن های کنسرت و حتی رویدادهای فضای باز کارایی دارد. پاناسونیک از این پروژکتور به عنوان «یکی از اولین مدل های DLP با روشنایی فوق العاده 12000 لومن» یاد کرده است! پس باید از آن انتظار کیفیت تصویر منحصر به فردی را داشته باشیم! در این مقاله این پروژکتور را از این منظر مورد بررسی قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

بررسی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120

فناوری System Daylight View 3

فناوری رده بالای System Daylight View 3 پاناسونیک از افت وضوح تصویر در محیط های روشن جلوگیری می کند و باعث افزایش تطبیق پذیری ویدئو پروژکتور PT-RZ120 در اکوسیستم های چند پروژکتوره می شود. در این دستگاه از یک سنسور اختصاصی برای سنجش شرایط نور محیط استفاده شده است. پروژکتور با بهره بردن از اطلاعات جمع آوری شده توسط این سنسور، میزان روشنایی و غلظت رنگ ها را بهینه می کند تا تصویر نهایی به شکلی کاملاً شارپ نمایش داده شود.

بررسی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120

پردازنده اختصاصی Detail Clarity Processor 3

ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120 توانایی بالایی در نمایش جزئیات دارد و برای این منظور به پردازنده و مدارهای اختصاصی مجهز شده است. این پروژکتور سیگنال ویدئویی ورودی را از طریق چهار باند فرکانسی آنالیز می کند تا نواحی دارای جزئیات را تشخیص دهد. سپس ابتدا خطوط کلی تصویر را ترسیم می کند و در نهایت به سراغ باز تولید جزئیات می رود. نتیجه این فناوری، طبیعی تر شدن هر چه بیشتر تصاویر خواهد بود.

بررسی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120

تعادل عالی بین باز تولید نورهای رنگی و نور سفید

مکانیزم چرخ Quartet Color Harmonizer باعث شده تا ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120 در مقایسه با مدل های هم رده، محدوده وسیع تری از رنگ ها را پوشش دهد و رنگ سفیدِ طبیعی تری را تولید کند. پروژکتورهای کلاسیک و قدیمی توانایی دستیابی به یک رنگ سفید دقیق و بالانس شده را ندارند و به همین دلیل هاله ای از رنگ سبز در سطح تصویر نهایی آنها دیده می شود. ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120 با بهره بردن از فناوری های لیزری SOLID SHINE و تک چیپ DLP از بروز چنین مشکلی جلوگیری می کند.

بررسی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120

توانایی باز تولید تمام طیف های رنگ با بهره بردن از فناوری DLP SOLID SHINE Laser

ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120 به نسل جدید فناوری DLP مجهز است و در آن از ماژول های لیزری دوگانه استفاده شده است. در نتیجه تصاویر به نمایش درآمده با آن از شدت روشنایی حیرت انگیز 12000 لومن بهره می برند! ضمن اینکه این پروژکتور از چرخ فسفری مقاوم در برابر حرارت بهره می برد و به همین دلیل منبع نور لیزری آن دوام و طول عمر بالایی (20000 ساعت در حالت نرمال و 24000 ساعت در حالت اکو) دارد. سیستم لیزری SOLID SHINE نیز به ارتقای روشنایی و کیفیت تصاویر ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120 کمک زیادی کرده است.

بررسی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120

کنترل داینامیک روشنایی برای دستیابی به بالاترین کنتراست

ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120 قادر است تا به طور مستقیم سطح روشنایی خروجی ماژول های لیزری به کار رفته در آن را تغییر دهد. این پروژکتور فریم به فریم سیگنال های ورودی را آنالیز می کند و میزان رنگ های تیره و روشن آنها را تشخیص می دهد. سپس متناسب با این اطلاعات، سطح روشنایی منبع نور را تنظیم می کند تا تصویر بهینه ترین کنتراست را داشته باشد. این ویژگی باعث صرفه جویی در مصرف برق دستگاه و افزایش طول عمر منبع نور لیزری آن نیز می شود.

بررسی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120

ویژگی هایی که در بالا ذکر شد، کیفیت تصویر عالی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120 را تضمین می کنند. این دستگاه به امکانات پیشرفته ای در زمینه نصب و اتصال با سایر دستگاه ها هم مجهز است که شما می توانید با آنها در مقالات دیگری که بر روی وب سایت ایده برتر پارسیان قرار گرفته است بیشتر آشنا شوید.

منبع: panasonic