ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120 به طور اختصاصی برای نمایش تصاویر پر زرق و برق و جذاب در محیط های بزرگ طراحی شده است! این پروژکتور از روشنایی عالی 12000 لومن، رزولوشن WUXGA و منبع نور لیزری برخوردار است و در سالن های کنسرت، موزه ها، نمایشگاه ها، آسمان نماها، سالن های سخنرانی و کنفرانس، کلاس های دانشگاهی بزرگ و محیط های تبلیغاتی کاربرد دارد. به دلیل اینکه کاربری ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120 تنوع زیادی دارد، این دستگاه به یک سری امکانات کاربردی جهت نصب در محیط هایی با شرایط مختلف مجهز شده است. در این مقاله این امکانات را مورد بررسی قرار داده ایم.

بررسی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120

تنظیم تصویر برای هر نوع صفحه نمایشی

ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120 به قابلیت تصحیح زاویه تصویر (کیستون) به صورت عمودی، افقی و گوشه ای مجهز است و یک قاب مستطیلی صاف را به شما تحویل می دهد. با توجه به این ویژگی، شما می توانید پروژکتور خود را در هر زاویه ای نسبت به پرده نمایش (حتی زاویه های نامتعارف!) نصب کنید. این پروژکتور از قابلیت Curved Screen Correction هم بهره می برد و تصاویر را بر روی سطوح خمیده (برآمده یا تورفته) به شکلی طبیعی به نمایش می گذارد.

بررسی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120

سازگار با نرم افزار Geometry Manager Pro و کیت آپگرید

این امکان برای شما وجود دارد تا نرم افزار رایگان Geometry Manager Pro را دانلود و آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید و به امکانات بیشتری برای تنظیم شکل هندسی قاب تصویر دست یابید. این نرم افزار برای کالیبره کردن ویدئو پروژکتور نیز کارایی دارد و تطبیق پذیری آن در سیستم های چند پروژکتوره را ارتقا می دهد. البته توجه داشته باشید که برای این منظور باید دو کیت آپگرید اختصاصی پاناسونیک (ET-UK20 و ET-CUK10) را به صورت مجزا تهیه کنید.

تشخیص و پذیرش سیگنال ورودی 4K بدون نیاز به کانورتر

در پنل پشتی ویدئو پروژکتور 4K پاناسونیک PT-RZ120 پورت های HDMI و DIGITAL LINK تعبیه شده است که از طریق آنها می توانید دستگاه های پخش 4K را به صورت مستقیم به پروژکتور متصل کنید. این ویژگی به خصوص در زمان ارتقای تجهیزات پخش به دستگاه های 4K اهمیت زیادی دارد و شما را از تعویض پروژکتور یا استفاده از کانورتر بی نیاز می کند. توجه داشته باشید که در این حالت رزولوشن سیگنال های ورودی به صورت اتوماتیک توسط پروژکتور به Full HD (1920x1080) تغییر داده می شوند.

بررسی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120

انتقال سیگنال های 4K با یک کابل شبکه ساده و ارزان!

یکی از مواردی که بر روی قیمت ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120 و کاهش هزینه های راه اندازی آن فوق العاده مؤثر است، مجهز بودن به پورت DIGITAL LINK است. این پورت از سیگنال های ویدئویی 4K، صوتی و کنترلی به صورت هم زمان پشتیبانی می کند و باعث می شود تا پورت های LAN و RS232 دستگاه برای مصارف دیگر آزاد شوند. جالب اینجاست که برای این منظور نیازی به خرید کابل های گران قیمت ندارید و می توانید از یک کابل شبکه ساده CAT 5e یا نمونه های بهتر مانند STP استفاده کنید! لازم به ذکر است که ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120 به یک پورت اختصاصی DIGITAL LINK (مجزا از LAN) مجهز است.

بررسی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120

طراحی شده برای عملکرد بدون وقفۀ 24/7

مجهز بودن به دیودهای لیزری دوگانه به ویدئو پروژکتور Panasonic PT-RZ120 این توانایی را داده اند تا به طور بدون وقفه به نمایش تصاویر ادامه دهد. اگر یکی از این دیودها بنا به هر دلیلی خراب شود، دیود دیگر به عملکرد خود ادامه می دهد و دستگاه روشنایی و غلظت رنگ تصویر را بهینه می کند. چرخ های فسفر به کار رفته در این پروژکتور نیز دوام و طول عمر بالایی دارند. پس با خیال راحت می توانید از ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120 به صورت 24/7 (تمام طول 24 ساعت روز و هر 7 روز هفته) استفاده نمایید. این ویژگی در محیط های نظارتی، مانیتورینگ و تبلیغاتی کارایی بالایی دارد.

ساختار بدون فیلتر با کاور محافظ اپتیکال بدون منفذ

سیستم خنک سازی مبتنی بر هیت سینک و ساختار ضد گرد و غبار بدنه ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120 باعث شده تا بتوانید با خیال راحت از این دستگاه در مکان های عمومی و حتی فضاهای باز استفاده کنید. پاناسونیک اعلام کرده است که این پروژکتور تا 20000 ساعت بدون نیاز به هیچ گونه سرویسی به عملکرد خود ادامه می دهد. البته این میزان طول عمر دستگاه به شرایط محیط از لحاظ درصد گرد و غبار بستگی دارد.

از دیگر ویژگی های ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-RZ120 در این زمینه می توان به ابعاد مناسب، امکان کپی تنظیمات به پروژکتورهای دیگر، پشتیبانی از سیستم مولتی اسکرین، سیستم بک آپ سیگنال ورودی و قابلیت روشن و خاموش شدن سریع اشاره کرد.

منبع: panasonic.net