از سری پروژکتورهای لیزری برند معتبر پاناسونیک باید به مدل PT-MZ780 اشاره کنیم که تقریباً در هر نوع محیط کاربری می توان از آن استفاده کرد! از کلاس های آموزشی، جلسات و همایش ها گرفته تا موزه ها، نمایشگاه ها و رویدادهای تبلیغاتی، این پروژکتور کارایی بالایی دارد و با تصاویر درخشان و رنگارنگ خود نگاه ها را به محتوای مورد نظر شما جلب می کند! روشنایی 7000 لومن، رزولوشن WUXGA و نسبت کنتراست داینامیک 3000000:1 کیفیت تصویر عالی این پروژکتور را تضمین می کنند. اما در این مقاله قصد داریم تا ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-MZ780 را از لحاظ مشخصات فیزیکی و امکانات نصب و راه اندازی مورد بررسی قرار دهیم. این پروژکتور در این زمینه نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد و یکی از مدل های رده بالای موجود در بازار به شمار می آید.

بررسی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-MZ780

بدنه ساده این پروژکتور به خوبی با عناصر موجود در اتاق ترکیب می شود!

طراحی ساده اما شیک ویدئو پروژکتور پاناسونیک مدل PT-MZ780 به این دستگاه کمک می کند تا با محیط اتاق به خوبی سازگار شود. استفاده از رنگ مشکی برای برای بخش زیرین این پروژکتور باعث شده تا پنل های کناری و جلویی آن باریک تر و ظریف تر به نظر برسند. این طراحی ظاهری دقیق با عملکرد بی صدای پروژکتور و کیفیت تصویر عالی آن ترکیب می شود و تجربه بی نظیری از نمایش تصاویر در محیط های مختلف را برای شما به ارمغان می آورد. نسخه های تمام مشکی ویدئو پروژکتور Panasonic PT-MZ780 برای مخفی کردن دستگاه و شگفت زده کردن افراد در محیط های تاریکی مانند موزه ها کارایی بالایی دارند.

سروصدای کمتر تمرکز شما را افزایش می دهد!

در روزهایی که اکثر کلاس ها، جلسات و کنفرانس ها به صورت آنلاین برگزار می شوند، کم نویز بودن پروژکتور اهمیت زیادی پیدا کرده است. چرا که اگر دستگاه مورد نظر شما صدای زیادی از خود تولید کند، تمرکز افراد به هم می خورد و کیفیت ارائه مطالب کاهش می یابد. در همین راستا ویدیو پروژکتور پاناسونیک PT-MZ780 به حالت اختصاصی Quiet Mode مجهز شده است. در این حالت صدای تولید شده توسط دستگاه به مقدار ناچیز 26 دسی بل می رسد و عملاً توسط گوش انسان شنیده نمی شود!

بررسی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-MZ780

سه پورت HDMI با قابلیت پشتیبانی از فرمان های CEC

ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-MZ780 در زمینه نصب و راه اندازی به امکانات متعددی مجهز شده است و راه های ارتباطی متنوعی را فراهم می آورد. شما می توانید انواع دستگاه های دیجیتال را از طریق 3 پورت HDMI تعبیه شده بر روی پنل پشتی این پروژکتور به آن متصل کنید! این پورت ها توانایی پذیرش سیگنال های کنترلی CEC را نیز دارند و شما می توانید با اتصال این پروژکتور به دستگاه های سازگار با این فناوری، از راه دور آن را کنترل کنید. به عبارت دیگر شما تنظیمات مورد نظرتان را بر روی دستگاه CEC اعمال می کنید و این تنظیمات بر روی پروژکتور اعمال می شود! از جمله این دستگاه ها می توان به Wireless Presentation System PressIT اشاره کرد که از طریق پورت HDMI به ویدئو پروژکتور Panasonic PT-MZ780 متصل می شود.

پورت های مجزای LAN و DIGITAL LINK

شما این حق انتخاب را دارید تا برای کنترل ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-MZ780 پورت LAN یا DIGITAL LINK دستگاه را انتخاب کنید! هر دوی این پورت ها با استانداردهای 100Base-TX و 10Base-T سازگاری دارند و می توان آنها را با ابزارهای تحت شبکه Crestron Connected، AMX و Extron کنترل کرد. لازم به ذکر است که پورت «دیجیتال لینک» از سیگنال های ویدئویی، صوتی و کنترلی به صورت هم زمان پشتیبانی می کند و برای این منظور می توان از یک کابل شبکه ساده به طول حداکثر 150 متر استفاده کرد!

بررسی ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-MZ780

سازگار با اپلیکیشن Smart Projector Control

Smart Projector Control یک اپلیکیشن ریموت کنترل است که امکان تنظیم، مدیریت و بررسی عملکرد ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-MZ780 را از طریق دستگاه اندرویدی و iOS فراهم می آورد. از طریق این اپلیکیشن می توان به صورت هم زمان به 64 پروژکتور از راه دور دسترسی داشت. این اپلیکیشن امکاناتی مانند روشن و خاموش کردن پروژکتور، سوئیچ بین سیگنال های ورودی و تنظیم منوی OSD را به شما می دهد.

از دیگر امکانات ویدئو پروژکتور پاناسونیک PT-MZ780 در این زمینه می توان به ابزار داخلی تنظیم هندسی تصویر، سازگاری با نرم افزار Geometry Manager Pro و تطبیق پذیری عالی در اکوسیستم های چند پروژکتوره اشاره کرد.

منبع: projectorworld