شرکت OWC داک Thunderbolt Go را به عنوان یک داک همه کاره به بازار معرفی کرده است. این داک می تواند بدون نیاز به آداپتورهای رایج، به طور مستقیم به برق AC متصل شود و بدین ترتیب کاربر دیگر نیازی به حمل آداپتورهای بعضاً سنگین و بزرگ با خود نخواهد داشت. نکته جالب در رابطه با این داک مجهز بودن به چند پورت USB-C است که با استفاده از آنها می توان حتی یک تبلت ساده را به یک کامپیوتر رومیزی دو مانیتوره متصل کرد! همچنین داک OWC Thunderbolt Go به پورت اترنت 2.5 گیگابیت مجهز است و امکان اتصال دستگاه شما به شبکه های پر سرعت را فراهم می آورد.

داک جدید OWC Thunderbolt Go از اتصال هم زمان به دو نمایشگر 4K پشتیبانی می کند

به طور کلی داک های USB کارایی بالایی دارند و چندین پورت جدید را به کامپیوتر یا لپ تاپ شما اضافه می کنند. به خصوص اگر کامپیوتر شما فاقد پورت USB Type-C باشد، خرید یک داک تایپ سی برای شما ضروری و غیر قابل اجتناب خواهد بود. اما این داک ها از طریق آداپتور به برق متصل می شوند و برای استفاده از آنها باید حتماً این آداپتور را با خود به همراه داشته باشید. این آداپتورها بعضاً مصرف برق بالایی دارند و حمل آنها کار چندان ساده ای هم نیست.

شرکت OWC با عرضه داک Thunderbolt Go این مشکل را حل کرده است. این داک از طریق یک دو شاخه، به طور مستقیم به پریز روی دیوار متصل می شود و دیگر به آداپتور نیازی ندارد. از این لحاظ، این داک شبیه به یک لپ تاپ عمل می کند و استفاده از آن برای شما فوق العاده آسان خواهد بود.

داک جدید OWC Thunderbolt Go از اتصال هم زمان به دو نمایشگر 4K پشتیبانی می کند

در همین راستا، پورت کناری آن که از نوع Type-C است، از استانداردهای USB4 و نسل اول تاندربولت پشتیبانی می کند و امکان انتقال جریان برق علاوه بر سیگنال های دیتا از آن وجود دارد. به این ترتیب اگر از طریق این پورت داک OWC را به یک لپ تاپ یا آیپد پرو متصل کنید، به طور هم زمان برق مورد نیاز آن نیز تأمین می شود. این پورت حداکثر از توان 90 وات پشتیبانی می کند.

تمام این امکانات در قالب یک داک جمع و جور و باریک با بدنه ای فلزی عرضه شده اند. داک OWC Thunderbolt Go به دو خروجی تاندربولت، یک پورت HDMI و پورت اترنت 2.5 گیگابیت مجهز است. همچنین بر روی آن دو پورت USB-A با قابلیت پشتیبانی از پهنای باند 10 گیگابیت در ثانیه تعبیه شده است.

داک جدید OWC Thunderbolt Go از اتصال هم زمان به دو نمایشگر 4K پشتیبانی می کند

شاید برایتان جالب باشد که داک OWC Thunderbolt Go دارای اسلات کارت حافظه SD نیز هست و یک پورت USB 3.2 تایپ سی اضافه هم در کنار آن قرار دارد. به این ترتیب این دام در مجموع سه پورت USB-C پر سرعت را به سیستم شما اضافه می کند. مطابق با اعلام شرکت سازنده، شما می توانید از طریق این داک دو مانیتور رده بالای 4K را به صورت هم زمان به دستگاه مورد نظر خود متصل کنید.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که قیمت داک تایپ سی OWC Thunderbolt Go برابر با 349.99 دلار اعلام شده است.

منبع: notebookcheck