شرکت Oukitel از تبلت جدید RT6 به عنوان «قدرتمند ترین تبلت اندرویدی» خود رونمایی کرده است. این تبلت 10.1 اینچی به یک باتری حجیم مجهز است که ظرفیت آن حتی از برخی پاوربانک های موجود در بازار نیز بالاتر است! شارژ کامل این باتری برای بیش از 2250 ساعت روشن نگه داشتن تبلت در حالت استند بای کفایت می کند! تبلت اوکیتل RT6 دارای اسلات کارت حافظه microSD نیز هست که امکان افزایش ظرفیت حافظه داخلی دستگاه را فراهم می آورد. با وجود این امکانات، تبلت جدید اوکیتل چند ضعف هم دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

بررسی تبلت اوکیتل Oukitel RT6

تبلت های سری RT برند Oukitel جزء مدل های مستحکم موجود در بازار هستند و برای استفاده در فضای باز و محیط هایی با شرایط سخت طراحی شده اند. تبلت RT6 جدیدترین عضو این خانواده است و موفق به دریافت استانداردهای IP68/IP69K (مقاومت کامل در برابر نفوذ آب و گرد و غبار) و MIL-STD-810H (استاندارد نظامیِ مقاومت در برابر ضربه و شوک) شده است. این تبلت به باتری 20000 میلی آمپر ساعتی مجهز است که شارژ کامل آن برای 15 ساعت تماشای ویدئو یا انجام بازی مناسب است.

زمانی که باتری تبلت اوکیتل RT6 تمام شد، می توانید از طریق پورت USB Type-C آن را شارژ کنید. این تبلت از سرعت شارژ 33 وات پشتیبانی می کند و در زمان نسبتاً کوتاهی به طور کامل شارژ می شود. نکته جالب در این زمینه این است که می توانید از طریق همین کابل، از تبلت RT6 برای شارژ کردن گوشی یا دیگر گجت های همراهتان هم استفاده کنید! در این حالت تبلت نقش یک پاوربانک را برای شما ایفا می کند!

بررسی تبلت اوکیتل Oukitel RT6

با این حال طرفداران دستگاه های Rugged به آنچه که در بیرون از بدنه دستگاه می بینند علاقه بیشتری دارند! تبلت اوکیتل RT6 نیز با ظاهر خشن خود، جذابیت زیادی برای این دسته از کاربران دارد! در پنل پشتی این تبلت شاهد یک پایه نگهدارنده هم هستیم که امکان قرار دادن گجت با زوایای مختلف بر روی سطوح صاف را فراهم می آورد. حتی می توانید این پایه را به طور کامل باز کرده و از آن به عنوان یک دستگیره کمک بگیرید. در این حالت دیگر نیازی به خرید بند یا کاور نخواهید داشت.

در طرف مقابل، تبلت Oukitel RT6 دارای مشخصاتی است که کمی برای سال 2023 قدیمی به نظر می رسند! به عنوان مثال این تبلت تنها از نسبت تصویر 14.4:9 پشتیبانی می کند که منجر به ارائه رزولوشن نه چندان جالب 1200x1920 پیکسلی برای یک صفحه نمایش 10 اینچی می شود! با این حال اوکیتل سعی کرده با بالا بردن روشنایی صفحه نمایش این تبلت تا 400 نیت، این ضعف را پوشش دهد. البته همین میزان روشنایی نیز برای دستگاهی که برای استفاده در فضای باز طراحی شده پایین به نظر می رسد.

بررسی تبلت اوکیتل Oukitel RT6

تبلت اوکیتل RT6 به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است که امکان ارتقای آن تا 1 ترابایت از طریق کارت حافظه microSD وجود دارد. همچنین این تبلت از ویژگی Dynamic RAM برخوردار است که عملکرد رم دستگاه را بهبود می بخشد. تبلت جدید به تراشه مدیاتک MT8788 مجهز است و سیستم عامل اندروید 13 را به شکلی نرم و روان اجرا می کند. ضمن اینکه تبلت RT6 از دو سیم کارت 4G/LTE هم پشتیبانی می کند که البته جایگاه یکی از آنها با اسلات کارت حافظه یکسان است.

قیمت تبلت اوکیتل RT6 هم اکنون بر روی وب سایت AliExpress حدود 252.46 دلار است.

منبع: notebookcheck