ویدئو پروژکتور اپتما HD28DSE در زمان عرضه خود به بازار در سال 2015، یکی از اولین مدل های خانگی و قابل حمل 1080p این برند به شمار می آمده است. سه حرف “DSE” که در مدل این پروژکتور به کار رفته، مخفف Darbee Special Edition است که از به کار گیری سیستم پردازش ویدئوی DarbeeVision در آن حکایت دارد. این تکنولوژی نقشی اساسی در ارتقای کیفیت جزئیات، کنتراست و غلظت رنگ تصویر نهایی این پروژکتور دارد و باعث می شود تا کاربر از تماشای فیلم تجربه بهتری را به دست آورد. در این مقاله قصد داریم تا با مشخصات کلیدی ویدئو پروژکتور خانگی اپتما HD28DSE بیشتر آشنا شویم؛ با ما همراه باشید.

ویدئو پروژکتور اپتما HD28DSE

وضوح تصویر Full HD

مشخصات فنی ویدیو پروژکتور اپتما HD28DSE شامل شدت روشنایی 3000 لومن، رزولوشن Full HD و نسبت کنتراست 30000:1 می شود. این مشخصات، منجر به تصاویری با کیفیت استاندارد می شود و لذت تماشای فیلم های 1080p را برای شما به ارمغان می آورد.

پشتیبانی کامل از محتوای سه بعدی 3D

زمانی که شما یک دیسک 3D را در بلوری پلیر متصل به ویدئو پروژکتور اپتما HD28DSE قرار می دهید، پروژکتور به صورت اتوماتیک به حالت 3D سوئیچ می کند. در این حالت نیازی به اعمال تنظیمات از طریق منوی پروژکتور وجود ندارد و می توانید به سادگی به تصاویر سه بعدی دست پیدا کنید. پس یک عینک 3D تهیه کنید و از تماشای فیلم های سه بعدی در منزل به اوج هیجان برسید!

تصحیح حالت ذوزنقه ای عمودی، افقی و چهار گوشه

اگر شرایط اتاق شما به گونه ای است که امکان نصب ویدئو پروژکتور خانگی ارزان اپتما HD28DSE به طور کاملاً مستقیم در برابر دیوار یا پرده نمایش وجود ندارد و قاب تصویر از حالت مستطیلی خارج شده است، نگران نباشید! این پروژکتور از قابلیت تصحیح حالت ذوزنقه ای تصویر در راستای محورهای عمودی و افقی است و چهار گوشه قاب را در یک راستا قرار می دهد. به این ترتیب تصویر نهایی این پروژکتور در یک قاب مستطیلی صاف نمایش داده می شود. البته کارشناسان توصیه کرده اند که تا جایی که امکان دارد سعی کنید زاویه ویدئو پروژکتور اپتما HD28DSE نسبت به دیوار مستقیم باشد؛ در غیر این صورت ممکن است پیکسل های 1080p از دستگاه منبع پخش کیفیت اولیه خود را از دست بدهند و فرآیند mapping به خوبی انجام نشود.

ویدئو پروژکتور اپتما HD28DSE

پورت HDMI با قابلیت پشتیبانی از MHL

ویدئو پروژکتور اپتما HD28DSE نیز مانند اغلب مدل های فعلیِ موجود در بازار به پورت HDMI مجهز است و از اتصال به لپ تاپ، گیرنده دیجیتال و حتی کنسول بازی پشتیبانی می کند. اما این پروژکتور خانگی از یک قابلیت اضافه تر هم بهره می برد و از اتصال به گوشی های هوشمند و تبلت از طریق کابل MHL پشتیبانی می کند. در این حالت امکان نمایش محتوا از دستگاه های همراه هوشمند نیز با این پروژکتور برای شما فراهم می شود.

سبک و قابل حمل

ویدئو پروژکتور Optoma HD28DSE فقط حدود 2.6 کیلوگرم وزن دارد و شما می توانید آن را همانند یک دوربین با خود حمل کنید. پس می توانید آن را با خود به خانه دوستانتان ببرید و لذت تماشا کردن فیلم به صورت دسته جمعی را تجربه نمایید!

پورت های ارتباطی

مجموعه پورت های ارتباطی ویدئو پروژکتور اپتما HD28DSE در پنل کناری سمت چپ آن قرار گرفته است. درست است که پورت های این پروژکتور چندان زیاد و متنوع نیست، اما تمام نیازهای ضروری کاربران خانگی را برطرف می کند. این پورت ها شام HDMI (2 عدد)، mini-USB (برای کنترل از طریق ماوس در هنگام اتصال به لپ تاپ)، پورت سینک 3D، یک پورت USB Power و یک کانکشن برق 12 ولت می شود. البته فقدان پورت VGA برای اتصال به دستگاه های آنالوگ یک نقطه ضعف برای این دستگاه به حساب می آید. در عکس زیر می توانید پنل پورت های ویدئو پروژکتور اپتما HD28DSE را مشاهده کنید.

ویدئو پروژکتور اپتما HD28DSE

ریموت کنترل با نور پس زمینه

ریموت کنترل ویدئو پروژکتور اپتما مدل HD28DSE با رنگ سفید طراحی شده است و از نور پس زمینه بهره می برد. پس برای کار کردن با آن در اتاق های تاریک مشکلی نخواهید داشت. لازم به ذکر است که برد ریموت کنترل این پروژکتور حدود 6 متر است که برای مصارف خانگی مناسب به نظر می رسد.

سایر ویژگی ها

از دیگر ویژگی های ویدئو پروژکتور Optoma HD28DSE می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    بهره گیری از فناوری نمایش DLP
•    طول عمر لامپ 4000 ساعت (قابل ارتقا به 8000 ساعت در حالت اکو)
•    زوم دستی 1.1 برابری
•    اسپیکر داخلی 10 وات

منبع: projectorcentral