چندی پیش در اخبار داشتیم که شرکت Oppo در حال کار کردن بر روی نسل آیندۀ ساعت های هوشمند خود است. اکنون این گجت در کنار گوشی تاشوی Find N3 و تبلت Pad Air 2 راهی بازارهای کشور چین شده است. در شایعاتی که پیش از این منتشر شده بودند عنوان شده بود که اوپو قصد دارد نام ساعت هوشمند جدید خود را Oppo Watch 5 Pro بگذارد. اما اکنون در کمال تعجب مشخص شده که این ساعت با نام Watch 4 Pro به بازار آمده است! علاوه بر نحوه نام گذاری، مشخصات کلیدی این ساعت هوشمند نیز اعلام شده که در ادامه می توانید با آنها بیشتر آشنا شوید.

بررسی ساعت هوشمند اوپو Watch 4 Pro

مشخصات فنی کلیدی ساعت هوشمند اوپو واچ 4 پرو

ساعت هوشمند Oppo Watch 4 Pro به عنوان جانشین مدل سال گذشتۀ این برند، Watch 3 Pro، راهی بازار شده است. پس نحوه نام گذاری آن چندان هم عجیب و غیر منطقی به نظر نمی رسد! این ساعت هوشمند از یک پلتفرم دو گانه بهره می برد و از مشخصات سخت افزاری خاصی برخوردار است. درون این ساعت از تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون W5 Gen 1 استفاده شده است که وظیفه مدیریت پردازش های اصلی را بر عهده دارد. اما این تمام ماجرا نیست و در کنار این پردازنده از یک تراشه دیگر با مدل BES2700 نیز بهره برده شده است. این تراشه در زمان هایی که شارژ باتری گجت کم است و حالت low-power فعال شده است، وظیفه اجرای پردازش ها را بر عهده می گیرد. پیش از این اوپو از تراشه Apollo 4 Plus برای این منظور استفاده می کرد که در مدل جدید آن را ارتقا داده است.

مشخصات فنی کلیدی ساعت هوشمند اوپو واچ 4 پرو

باتری به کار رفته در ساعت هوشمند Oppo Watch 4 Pro از ظرفیت 570 میلی آمپر ساعت برخوردار است که در مقایسه با نسل قبلی، اندکی ارتقا داشته است. با این حال طراحی ظاهری این گجت پوشیدنی در مقایسه با مدل واچ 3 پرو تغییرات بیشتری کرده است. لازم به ذکر است که در ساخت این ساعت از استیل ضد زنگ 316 در بخش فریم استفاده شده است. این در حالی است که مدل قبلی ساعت اوپو از فریم آلومینیومی برخوردار بود. متریال اصلی در مدل واچ 4 پرو سرامیک بوده که علاوه بر ارتقای زیبایی، استحکام آن را نیز افزایش داده است.

مشخصات فنی کلیدی ساعت هوشمند اوپو واچ 4 پرو

صفحه نمایش ساعت هوشمند اوپو Watch 4 Pro از نوع امولد است و از تکنولوژی LTPO بهره می برد. بر روی این صفحه نمایش از شیشۀ دارای انحنا استفاده شده است. از دیگر قابلیت های این گجت پوشیدنی می توان به ردیابی ضربان قلب، سنسور سنجش سطح اکسیژن خون SpO2، جی پی اس داخلی و NFC اشاره کرد. این ساعت هوشمند از سیستم های الکترونیکی یا eSIM هم پشتیبانی می کند. در زمان نگارش این مقاله به سایر امکانات ساعت هوشمند Oppo Watch 4 Pro در زمینه پشتیبانی فیتنس و سلامت اشاره ای نشده است. باید ببینیم اوپو در بازاری که اپل آن را تسخیر کرده توان خودنمایی دارد یا عمده فروش آن محدود به مرزهای چین باقی خواهند ماند!

منبع: gizmochina