اوپرا یک نسخه جدید از مرورگر محبوب و پرطرفدار خود را با نام Opera One معرفی کرده است. این مرورگر نسبت به نسخه های قبلی یک تفاوت عمده و اساسی دارد و آن چت بات هوش مصنوعی Aria است! بله، اوپرا از هوش مصنوعی اختصاصی و منحصر به فرد خود برای رقابت با مایکروسافت و مرورگر Edge رونمایی کرده است!

امکانات کامل چت بات هوش مصنوعی Aria

دیگر هوش مصنوعی به زندگی بشر وارد شده و با هیچ روشی نمی توان جلوی توسعه آن را گرفت! پس از اینکه مایکروسافت از فناوری OpenAI در ساخت هوش مصنوعی ChatGPT استفاده کرد و Bing Chat را به مرورگر Edge اضافه نمود، شاید هیچ گاه تصور این را نمی کرد که خیلی زود رقبایش هم به چنین فناوری ای دست پیدا کنند! در خوشبینانه ترین حالت مایکروسافت امیدوار بود که سایر شرکت ها بتوانند از طریق طراحی افزونه به امکانات بچت بات بینگ در مرورگر خود دست یابند. اما اکنون به نظر می رسد که اوپرا معادلات مایکروسافت را به هم ریخته است!

همانند چت بات بینگ در مایکروسافت اج، چت بات Aria نیز در ساید بار مرورگر اوپرا وان قرار گرفته است و می تواند به سؤالات شما به شکلی هوشمند و دقیق پاسخ دهد. این چت بات برای پاسخ دادن به سؤالات و درخواست های کاربر از آخرین اطلاعات موجود به صورت لحظه ای استفاده می کند و توانایی ارائه پیشنهاد و توصیه را نیز دارد.

علاوه بر چت بات هوش مصنوعی Aria، مرورگر جدید Opera One از لحاظ طراحی ظاهری نیز به طور کامل تغییر کرده است و مدرن تر از قبل شده است. همچنین یک سری ویژگی ها و قابلیت های جدید به این مرورگر اضافه شده تا تجربه و بازدهی کاربر از جستجو در اینترنت ارتقا پیدا کند.

امکانات کامل چت بات هوش مصنوعی Aria

یکی از ویژگی های جدید مرورگر اوپرا وان، Tab Islands نام دارد. این ویژگی روش جدیدی برای سازمان دهی تب ها و گروه بندی تب های مرتبط با هم را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید با استفاده از Tab Islands، تب های مربوط به کار، اطلاعات شخصی، سایت های سرگرمی و... را در گروه های مجزا از هم قرار دهید و با سرعتی بالا بین آنها سوئیچ کنید.
اما به Aria برگردیم؛ چت باتی که می تواند در اینترنت جستجو کند، متن تولید کند و کد بنویسد. جالب اینجاست که این چت بات نیز بر اساس تکنولوژی GPT که توسط OpenAI معرفی شده، قدرت گرفته است؛ همان تکنولوژی ای که مایکروسافت از آن برای توسعه Bing Chat استفاده کرده است!

برای استفاده از چت بات هوش مصنوعی باید یک اکانت Opera برای خود بسازید. البته اگر از قبل در وب سایت این شرکت حساب کاربری دارید، فقط کافی است تا نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و وارد اکانت خود شوید.

امکانات کامل چت بات هوش مصنوعی Aria

مرورگر Opera One بر جدیدترین فریم ورک طراحی اوپرا استوار است و امکانات بیشتری در راستای سفارشی سازی و بالا بردن انعطاف پذیری به آن اضافه شده است. همچنین این مرورگر از حالت اختصاصی Battery Saver (ذخیره ساز باتری) برخوردار است که به خصوص برای کاربران لپ تاپ کارایی بالایی دارد و طول عمر باتری دستگاه آنها را ارتقا می دهد.

مرورگر اوپرا وان مدتی در حالت آزمایشی قرار داشت، اما اکنون نسخه نهایی آن برای استفاده عموم کاربران ارائه شده است. این مرورگر بر روی سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و macOS قابل دانلود و نصب است.

منبع: gizmochina