شرکت مایکروسافت به تازگی رویداد «اختصاصی» خود را با زمینه های Surface و AI برگزار کرده و طی آن از چندین دستاورد بزرگ خود رونمایی کرده است. طی این مراسم تاریخ عرضۀ آپدیت 2023 ویندوز 11 اعلام شده و به روز رسانی سرویس های مختلف مایکروسافت شامل بینگ، اج و Microsoft 365 معرفی شده است. همچنین در این رویداد اختصاصی از دو مدل جدید دستگاه های سرفیس رونمایی شده است.

در کنار این موارد، یک اتفاق جالب دیگر هم در این مراسم افتاده است! و آن ارتفا و به روز رسانی Bing Image Creator بوده است. اما تصویر ساز هوش مصنوعی مایکروسافت چه تغییراتی کرده است؟! در ادامه با جواب این سؤال همراه شما هستیم.

اضافه شدن تکنولوژی DALL-E 3 اوپن ای آی به تصویرساز هوش مصنوعی Bing

ابزار Bing Image Creator یکی از محبوب ترین ابزارهای تصویر ساز هوش مصنوعی است و کاربران زیادی از آن استفاده می کنند. این ابزار تا به اینجا عملکرد نسبتاً دقیقی داشته است و تمام سعی خود را می کند تا تصویری که ارائه می دهد، تا حد امکان به آن چیزی که در ذهن شما است شباهت داشته باشد. با این وجود در برخی موارد شاهد یک سری اشتباه ها از جانب این تصویرساز هوش مصنوعی بوده ایم.

مایکروسافت اعلام کرده است که Bing Image Creator با آپدیت هایی که دریافت کرده، دیگر دچار این اشتباه ها نخواهد شد! چرا که اکنون قرار است تکنولوژی به کار رفته در تصویر ساز مشهور OpenAI، یعنی DALL-E 3، با بینگ چت ادغام شود. البته مایکروسافت به طور دقیق عنوان نکرده که کاربران باید چه زمانی منتظر این ادغام و به روز رسانی باشند.

در ویدئویی که در یوتیوب منتشر شده، مشاهده می شود که تصویر ساز بینگ با دریافت آپدیت جدید به مراتب سریع تر شده و جزئیات بیشتری را در عکس هایی که به کاربر تحویل می دهد به کار می برد. OpenAI اعلام کرده است که دال ای 3 کاستی های نسخۀ قبلی خود، دال ای 2، را جبران می کند و در زمینۀ به کار بردن جزئیات، دقیق تر و هوشمند تر از قبل عمل می کند. این شرکت اضافه کرده است که عکس های تولید شده توسط این تصویر ساز کاملاً اورجینال هستند و هیچ گونه تقلبی در طراحی آنها به کار نمی رود. همچنین DALL-E 3 در زمینۀ قوانین کپی رایت کاملاً محافظه کارانه عمل می کند و از تصاویر سلبریتی ها یا مقامات مشهور سیاسی استفاده نمی کند.

اضافه شدن تکنولوژی DALL-E 3 اوپن ای آی به تصویرساز هوش مصنوعی Bing

یوسف مهدی، معاون اجرایی مایکروسافت و مدیر ارشد بخش بازاریابی مصرف کننده، طی پستی بر روی اکانت ایکس (توییتر سابق) خود از هیجانش برای به روز رسانی Bing Image Creator پرده برداشته است! احساسات او توسط چندین کاربر دیگر نیز بر روی ایکس بازتاب یافته است که به نظر می رسد اشتیاق فراوانی برای در دسترس قرار گرفتنِ هر چه سریع ترِ این آپدیت هستند. قطعاً دسترسی به تکنولوژی های پیشرفتۀ DALL-E 3 در تصویر ساز Bing Image Creator برای طرفداران مایکروسافت هیجان انگیز خواهد بود!

تصویر ساز بینگ بهتر و بهتر می شود

اضافه شدن تکنولوژی DALL-E 3 اوپن ای آی به تصویرساز هوش مصنوعی Bing

کارشناسان وب سایت معتبر ویندوز سنترال اعلام کرده اند که هم برای کار و هم برای سرگرمی، بارها از Bing Image Creator استفاده کرده اند. صادقانه باید گفت که کار کردن با این ابزار فوق العاده سرگرم کننده است! دیدن عکس هایی که هوش مصنوعی بر اساس کلمات تولید می کند، می تواند جذابیت زیادی داشته باشد و در عین حال ایده های نابی را به ذهن ما برساند.

اما تا به اینجا برخی جزئیات کوچک مانند دست ها و چشم های کاراکترهای موجود در عکس ها کمی تار بودند و حتی در بعضی از موارد دفرمه می شدند. حتی اگر در پیام بعدی از تصویر ساز بینگ خواسته می شد تا این نواقص را برطرف کند، باز هم بهبود آنچنانی در این جزئیات دیده نمی شد. این موارد باعث شده بودند تا Bing Image Creator از رقبای قدرتمندش مانند Midjourney فرسنگ ها عقب بیفتد! با اضافه شدن فناوری DALL-E 3 به تصویر ساز بینگ، این کاستی ها جبران خواهد شد و این فاصله ها از بین خواهد رفت!

منبع: windows central