بر اساس یک گزارش جدید که در وب سایت Semafor منتشر شده است، شرکت OpenAI (خالق ربات هوش مصنوعی ChatGPT) «ارتشی» از نیروهای کار خارجی را برای توسعه یک مدل جدید کدنویسی بر اساس هوش مصنوعی استخدام کرده است! اگر این مدل جدید به سرانجام برسد، امنیت شغلی بسیاری از برنامه نویسان سطح پایه به خطر می افتد و حتی شاید این شغل به طور کامل منقرض شود!

هوش مصنوعی OpenAI حالا جایگاه برنامه نویسان سطح پایه را هم تهدید می کند!

این طور که Semafor اعلام کرده است، این شرکت تا به اینجا در عرض 6 ماه گذشته، 1000 نیروی کار خارجی را برای این منظور استخدام کرده است. این افراد بیشتر اهل کشورهای آمریکای لاتین و اروپای شرقی هستند و برای کار سنگین و پرفشار استخدام شده اند. حدود 60 درصد از این افراد وظیفه برچسب گذاری دیتاها را بر عهده دارند و 40 درصد دیگر را برنامه نویسان تشکیل می دهند. وظیفه این برنامه نویس ها ساخت یک مجموعه دیتای مبتنی بر اصول مهندسی نرم افزار است که با استفاده از آن بتوان مدل های هوش مصنوعی OpenAI را آموزش داد!

به گفته Semafor، در توضیح فهرست مشاغل مورد نیاز OpenAI در این زمینه که به زبان اسپانیایی منتشر شده، آمده است: «ما به عنوان یک شرکت شناخته شده و معتبر قصد داریم تا فناوری هوش مصنوعی کلاس جهانی را برای تبدیل کردن دنیا به مکانی بهتر و کاربردی تر به کار گیریم. در این مسیر ما به دنبال یک توسعه دهنده پایتون هستیم».

هوش مصنوعی OpenAI حالا جایگاه برنامه نویسان سطح پایه را هم تهدید می کند!

طبق گزارش های منتشر شده، شرکت OpenAI در طول روند مصاحبه، از متقاضیان می خواهد تا امتحانات کدنویسی 5 ساعته را (بدون پرداخت هیچ حقوقی) پشت سر بگذارند. این امتحانات شامل شناسایی مشکلات اساسی کدهای نوشته شده و ارائه راه حل برای آنها می شود. شرکت کنندگان در این امتحان باید راه حل های خود را به صورت مرحله به مرحله و به زبان انگلیسی بنویسند. جالب اینجا است که OpenAI می تواند با بهره بردن از یکی از ابزارهای خود به نام Codex، متن های ساده نوشته شده به زبان انگلیسی را به برنامه های قابل فهم برای کامپیوتر تبدیل کند!

یکی از متقاضیان استخدام در بخش برنامه نویسی OpenAI به Semafor گفته است: «آنها به احتمال زیاد قصد دارند تا این مدل کدنویسی هوش مصنوعی را با نوع خاصی از داده های آموزشی پرورش دهند. این داده ها جایی شکل می گیرد که انسان یک طرح گام به گام از نوع فرآیند تفکر خود برای حل مسائل ارائه می دهد».

پیش از این OpenAI از کدهای موجود در گیت هاب برای آموزش ربات Codex استفاده کرده است. این ربات که می توان آن را یک برنامه کمکی دانست، از قابلیت های غلط گیری املایی و کامل کردن خودکار کد بهره می برد و توانسته به موفقیت هایی نیز دست پیدا کند. حتی یک ابزار به نام Copilot در گیت هاب (که اکنون تحت مالکیت مایکروسافت است) قرار گرفته که نقشی همانند Grammerly را برای برنامه نویسان ایفا می کند. این ابزار تماماً بر اساس Codex طراحی شده است.

هوش مصنوعی OpenAI حالا جایگاه برنامه نویسان سطح پایه را هم تهدید می کند!

به هر حال می توان مطمئن بود که نیروی کار استخدامی در OpenAI توانایی ارتقای این نوع هوش مصنوعی به سطح های بالاتر دارند. به نظر می رسد OpenAI با برون سپاری بی سروصدای مراحل کدنویسی و جمع آوری دیتا، عزم خود را برای به سرانجام رساندن سریع تر این پروژه جزم کرده است! در حالی که این ربات ها احتمالاً به زودی نمی توانند برنامه های سطح بالا بنویسند، اما با عرض پوزش باید بگوییم کسانی که به صورت پایه ای برنامه نویسی می کنند، احتمالاً باید در آینده ای نزدیک شغل خود را تغییر دهند!

منبع: futurism