OpenAI، شرکت ارائه دهندۀ هوش مصنوعی ChatGPT، به تازگی یک بمب خبری دیگر را هم منفجر کرده است و آن، رونمایی از سرویس ChatGPT Enterprise است! این سرویس همان طور که از نامش مشخص است، برای استفادۀ سازمان ها و کسب و کارها ارائه شده است و تمرکز اصلی در طراحی آن بر روی «امنیت» و «حریم خصوصی» بوده است. در ادامه با جزئیات این خبر همراه شما هستیم.

بهره مندی از ChatGPT Enterprise در کسب و کار

سرویس ChatGPT Enterprise بر اساس پیشرفته ترین مدل زبانی فعلی OpenAI، GPT-4، بنا نهاده شده است. بزرگترین مزیت این سرویس، محافظت کامل از اطلاعات مهم و حساس سازمان ها است. به عبارت دیگر این چت بات هوش مصنوعی از اطلاعات وارد شده در آن برای تمرین و توسعه خود استفاده نمی کند و چنین قابلیتی برای آن در نظر گرفته نشده است.

یکی از مدیران رده بالای OpenAI به نام Brad Lightcap، عنوان کرده است که طراحی و توسعه این ابزار بیش از یک سال به طول انجامیده است و در این راه با بیش از 20 شرکت مختلف با تعداد پرسنل و زمینه های کاری متفاوت همکاری شده است.

علاوه بر محافظت از اطلاعات، ابزار ChatGPT Enterprise بدون واسطه با مدل زبانی GPT-4 ارتباط برقرار می کند و نسبت به نسخه اصلی چت جی پی تی، تا دو برابر عملکرد بهتری را ارائه می دهد. در رابطه با هزینۀ استفاده از این سرویس هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است، اما به احتمال زیاد این هزینه متغیر است و متناسب با تعداد افراد پرسنل و زمینۀ کاری شرکت متفاوت خواهد بود.

بهره مندی از ChatGPT Enterprise در کسب و کار

شرکت OpenAI اعلام کرده است که از اطلاعات رد و بدل شده بین ChatGPT Enterprise و کاربران آن، برای آموزش این چت بات استفاده نمی کند. اما این تمام ماجرا نیست! چرا که این شرکت اعلام کرده علاوه بر این موضوع، اطلاعات موجود در مکالمه ها (چه اطلاعات ارسال شده از جانب کاربر و چه پاسخ های چت بات) را به طور کامل رمزگذاری می کند. البته اطلاعات مربوط به نحوۀ استفاده از این ابزار (شامل متا دیتا) به منظور ارتقای عملکرد آن ثبت می شود.

رونمایی از چت بات هوش مصنوعی ChatGPT Enterprise در دورانی رخ داده که به طور کلی بازار هوش مصنوعی مجدداً در حال گرم شدن است! همین چند هفته پیش بود که OpenAI نسخه اندروید ChatGPT را منتشر کرد. چند هفته قبل از آن هم نسخه iOS را در دسترس قرار داده بود و این موارد دوباره چت جی پی تی را بر سر زبان ها انداخته است. بسیاری از کارشناسان این اقدامات OpenAI را در راستای رقابت با گوگل و آپدیت های جدید آن برای هوش مصنوعی Bard دانسته اند.

بهره مندی از ChatGPT Enterprise در کسب و کار

مایکروسافت نیز همچنان به اضافه کردن ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی OpenAI به محصولات خود ادامه می دهد. همان طور که احتمالاً می دانید، مایکروسافت یکی از بزرگترین سرمایه گذاران OpenAI به حساب می آید و حدود 49 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. به هر حال چیزی که مشخص است، داستان هوش مصنوعی تازه شروع شده است و در آینده اخبار بیشتری از آن خواهیم شنید!

منبع: gizmochina