در چند وقت اخیر استفاده از تبلت های E-Ink یا جوهر الکترونیک رواج دوباره ای پیدا کرده است و شرکت های مختلف، محصولات جدیدی را به بازار این دستگاه وارد کرده اند. یکی از جدیدترین دستگاه هایی که به این بازار وارد شده، تبلت جوهر الکترونیک Boox Tab Ultra C از برند Onyx است. این گجت جدید به یک صفحه نمایش E-Ink رنگی و یک دوربین پشت با رزولوشن 16 مگاپیکسل مجهز است و امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار می دهد. در ادامه با مشخصات این تبلت E-Ink بیشتر آشنا می شویم؛ با ما همراه باشید.

تبلت جوهر الکترونیک جدید Onyx Boox Tab Ultra C

صفحه نمایش تبلت جوهر الکترونیک Onyx Boox Tab Ultra C از نوع Kaleido 3 E-Ink است و رنگ های به مراتب با کیفیت تری را نسبت به مدل های قبلی ارائه می دهد. این برای اولین بار است که از این صفحه نمایش در تبلت های برند اونیکس استفاده می شود و می تواند تحولی در این محصولات ایجاد کند. چرا که Kaleido 3 جدیدترین نسل از تکنولوژی های صفحه نمایش جوهر الکترونیک است و رده بالاترین تصاویر را به ارمغان می آورد.

لازم به ذکر است که صفحه نمایش تبلت جدید اونیکس از سایز 10.3 اینچ برخوردار است و توانایی نمایش 4096 رنگ را دارد. درست است که محدوده رنگ قابل پوشش توسط صفحه نمایش این تبلت نسبت به گذشته تفاوتی نداشته، اما رزولوشن رنگ آن در مقایسه با قبل به مراتب بهتر شده است.

صفحه نمایش E-Ink رنگی تبلت Boox Tab Ultra C در حالت نمایش سیاه و سفید، رزولوشن 300ppi را به ارمغان می آورد. در صورت تغییر وضعیت این صفحه نمایش به حالت رنگی، رزولوشن تصویر آن برابر با 150ppi خواهد بود. تصاویر رنگی بر روی این تبلت حالتی مانند تصاویر پاستلی دارند و از رنگ هایی شاداب و پر زرق و برق تشکیل می شوند.

تبلت جوهر الکترونیک جدید Onyx Boox Tab Ultra C

تبلت جوهر الکترونیک اونیکس Boox Tab Ultra C از تکنولوژی کاهش نور آبی بهره می برد. این تکنولوژی از خستگی چشم ها در هنگام مطالعه طولانی مدت جلوگیری می کند. باید به این نکته هم اشاره کنیم که صفحه نمایش این تبلت جوهر الکترونیک کاملاً ریسپانسیو است و بدون هیچ گونه لگ و تأخیر، ویدئوهای مختلف را به نمایش می گذارد.

نسخه تک رنگ تبلت Boox Tab Ultra در سال 2022 به بازار عرضه شده بود و اکنون شرکت اونیکس نسخه رنگی آن را نیز (با پسوند C) به بازار فرستاده است. هر دوی این نسخه ها از قابلیت اسکن OCR از طریق دوربین پشت برخوردارند. دوربین پشت تبلت اونیکس Boox Tab Ultra C از رزولوشن 16 مگاپیکسل بهره می برد و به سادگی اسناد را اسکن می کند. این ویژگی ها باعث شده تا این تبلت جوهر الکترونیک برای اهداف حرفه ای کاملاً مناسب باشد.

تبلت جوهر الکترونیک جدید Onyx Boox Tab Ultra C

انرژی مورد نیاز تبلت جوهر الکترونیک اونیکس Boox Tab Ultra C از باتری داخلی آن با ظرفیت 6300 میلی آمپر ساعت تأمین می شود. این تبلت به 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی نیز مجهز است و 10 گیگابایت فضای ابری در اختیار کاربران آن قرار می گیرد.

قیمت تبلت E-Ink اونیکس Boox Tab Ultra C چیزی در حدود 599.99 دلار اعلام شده است. همراه با این گجت یک قلم لمسی Pen 2 Pro به همراه یک قاب محافظ آهنربایی نیز ارائه می شود.

منبع: gizmochina