شرکت اونیکس به تازگی کتابخوان الکترونیکی Boox Poke 5 را به بازار معرفی کرده است. این کتابخوان با بهره بردن از قابلیت ها و امکانات متعدد، می تواند به یک گزینه ایده آل برای علاقه مندان به مطالعه ایبوک تبدیل شود. از جمله این امکانات می توان به صفحه نمایش 6 اینچ و پشتیبانی از طیف رنگ سرد و گرم اشاره کرد. در ادامه با معرفی مشخصات فنی کتابخوان اونیکس Boox Poke 5 با شما همراه هستیم.

کتابخوان الکترونیکی اونیکس Boox Poke 5 به صفحه نمایش 6 اینچ و اندروید 11 مجهز است

کتابخوان الکترونیکی Poke 5 به سیستم عامل اندروید 11 مجهز است و از Google Play Services و Google Play Store پشتیبانی می کند. به این ترتیب شما می توانید هزاران اپلیکیشن موجود در پلی استور را بدون هیچ محدودیتی بر روی این دستگاه نصب کنید!

شرکت اونیکس به کاربران کتابخوان Poke 5 این امکان را داده است تا از آن برای مطالعه هر نوع محتوای دیجیتال استفاده کنند. به عنوان مثال شما می توانید از این دستگاه علاوه بر ایبوک های معمولی، برای مطالعه مانگا و کتاب های تصویری هم بهره ببرید!

کتابخوان الکترونیکی اونیکس Boox Poke 5 به صفحه نمایش 6 اینچ و اندروید 11 مجهز است

صفحه نمایش کتابخوان اونیکس Boox Poke 5 از نوع E Ink Carta HD است و حس مطالعه از روی کاغذ واقعی را به شما القا می کند. این نوع صفحه نمایش با نام «نمایشگر جوهر الکترونیک» یا «کاغذ الکترونیکی» نیز شناخته می شود. لازم به ذکر است که صفحه نمایش کتابخوان Poke 5 از پنل لمسی خازنی بهره می برد و رزولوشن 1448x1072 پیکسل را به شما ارائه می دهد. همچنین تراکم پیکسلی این نمایشگر 300 پیکسل به ازای هر اینچ اعلام شده است.

کتاب خوان الکترونیکی اونیکس Boox Poke 5 طراحی ظراهی آشنایی دارد و با بدنه ای تمام مشکی عرضه شده است. همچنین ضخامت قاب های اطراف صفحه نمایش این کتابخوان کاملاً معمولی و مشابه با مدل های دیگر است. اونیکس بر روی صفحه نمایش این دستگاه از یک لایه شیشه محافظ نیز استفاده کرده است.
کتابخوان Poke 5 از پردازنده چهار هسته ای کوالکام با فرکانس 2.0 گیگاهرتز قدرت می گیرد. همچنین کانفیگ حافظه آن به صورت 2 گیگابایت رم + 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی اعلام شده است. شما می توانید با استفاده از کارت حافظه SD، ظرفیت حافظه داخلی این دستگاه را تا 1 ترابایت هم ارتقا دهید. لازم به ذکر است که کتابخوان اونیکس Boox Poke 5 از بلوتوث 5.0 و اتصال وایرلس به سایر دستگاه ها پشتیبانی می کند و به میکروفون داخلی هم مجهز است.

کتابخوان الکترونیکی اونیکس Boox Poke 5 به صفحه نمایش 6 اینچ و اندروید 11 مجهز است

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که کتابخوان الکترونیکی اونیکس Boox Poke 5 دارای یک باتری 1500 میلی آمپر ساعتی است و به پورت شارژ USB-C مجهز است. از این پورت می توان برای انتقال دیتا هم استفاده کرد. کتاب خوان جدید اونیکس تنها 160 گرم وزن دارد و با ابعاد 148x108x6.8 میلی متر راهی بازار شده است.

در حال حاضر قیمت کتابخوان الکترونیکی اونیکس Boox Poke 5 در حدود 179.99 دلار اعلام شده است. در بسته بندی این محصول یک کاور آهنربایی نیز قرار داده شده که ارزش خرید آن را بالاتر از قبل برده است.

منبع: gizmochina