شرکت OnePlus برنامه داشت که یک دستگاه جدید از گوشی های سری Nord را در فاصله کوتاهی پس از گوشی های OnePlus 9 و OnePlus 9 Pro روانه بازار کند و اکنون این شرکت اعلام کرده که دستگاه جدید Nord CE 5G نام خواهد داشت. اولین عرضه این گوشی موبایل در تاریخ 10 ژوئن (20 خرداد 1400) در کشور هند خواهد بود. با وجود اینکه وان پلاس در رابطه با مشخصات فنی این گوشی جدید به صورت رسمی اطلاعاتی نداده، اما در این بخش مشخصات منتشر شده درباره آن در اخبار غیر رسمی را به شما ارائه می دهیم.

گوشی OnePlus Nord CE 5G با تراشه اسنپ دراگون 750G و دوربین 64 مگاپیکسلی عرضه می شود

مشخصات فنی گوشی OnePlus Nord CE چیست؟

مطابق با اخبار غیر رسمی منتشر شده، گوشی OnePlus Nord CE از تراشه کوالکوم اسنپ دراگون 750G قدرت خواهد گرفت. این تراشه پیش از این در بسیاری از گوشی های میان رده مورد استفاده قرار گرفته بود که از شناخته شده ترین آنها می توان به Galaxy A52 5G و Xiaomi Mi 10i اشاره کرد. به این ترتیب Nord CE 5G نیز به جمع این گوشی ها اضافه خواهد شد.

همچنین می توان انتظار داشت که گوشی OnePlus Nord CE به صفحه نمایش 6.43 اینچی از نوع AMOLED با نرخ تازه سازی 90 هرتزی مجهز باشد. این صفحه نمایش مشابه با نمایشگرهای به کار رفته در نسل اول گوشی های Nord خواهد بود. در شرایطی که وان پلاس در گوشی های Nord N10 و N100 از صفحه نمایش های LCD استفاده کرده، این یک خبر خوب است که گوشی CE به نمایشگر AMOLED مجهز شده است!

پنل پشتی گوشی OnePlus Nord CE شامل دوربین سه گانه آن می شود. این گوشی به یک لنز 64 مگاپیکسلی و دو سنسور کمکی مجهز است و دوربین سلفی آن دارای لنز 16 مگاپیکسلی است. طراحی ظاهری این گوشی نیز تغییرهایی نسبت به مدل های قبلی خواهد داشت؛ اما احتمالاً چینش دوربین ها در پنل پشتی آن به گوشی های OnePlus 9 و 9 Pro شبیه خواهد بود. همان طور که اعلام شد، هنوز اخبار رسمی در این رابطه از جانب وان پلاس منتشر شده و برای آشنایی دقیق با این گوشی باید مدتی منتظر بمانیم.

هدف وان پلاس از تولید گوشی Nord CE 5G چه بوده است؟

گوشی های سری Nord وان پلاس همواره در دسته بهترین گوشی های اندرویدی ارزان قیمت جای داشته اند و وان پلاس امید زیادی دارد تا گوشی CE 5G بتواند به فروش قابل توجهی در بازار دست پیدا کند. در واقع وان پلاس امیدوار است تا این گوشی جدید بتواند با گوشی های میان رده برندهای شیائومی و Realme رقابت کند. لازم به ذکر است که وان پلاس قصد دارد تا گوشی Nord CE 5G را در ابتدا به بازار برخی از کشورها، شامل هند و کشورهای اروپایی عرضه کند. به هر حال باید منتظر ماند و دید که آیا وان پلاس به اهداف خود از تولید گوشی Nord CE 5G خواهد رسید و این گوشی فروش بالایی در بازارهای جهانی خواهد داشت یا این شرکت قافیه را به شیائومی و Realme خواهد باخت!

منبع: androidcentral