وان پلاس به تازگی گوشی Ace 2 Pro را راهی بازارهای کشور چین کرده است. بر اساس گزارش های منتشر شده، این گوشی موبایل یکی از اولین مدل های موجود در بازار است که در آن از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 2 استفاده شده است. پس از عرضه این گوشی شایعه شده است که وان پلاس در چند ماه آینده فعالیت خاصی در بازار نخواهد داشت و تمام تمرکز خود را بر روی رونمایی از گوشی OnePlus 12 تا پایان سال 2023 معطوف خواهد کرد. در همین راستا یکی از افشاگران چینی به نام TechGoing مشخصات کلیدی این گوشی را منتشر کرده که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

مشخصات گوشی موبایل OnePlus 12

نکته: در حال حاضر عکسی از گوشی وان پلاس 12 منتشر نشده است. عکس بالا مربوط به گوشی وان پلاس 11 فایو جی است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، گوشی وان پلاس 12 به یک صفحه نمایش امولد مجهز است. صفحه نمایش این گوشی توسط سامسونگ ساخته شده و لبه های کناری آن خمیده است. بر خلاف گوشی وان پلاس 11 فایو جی که یک پانچ هول در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش آن قرار دارد، پانچ هول گوشی وان پلاس 12 در بخش مرکزی بالای نمایشگر آن تعبیه شده است.

اطلاعات افشا شده حاکی از آن است که صفحه نمایش وان پلاس 12 از رزولوشن 2K پشتیبانی می کند. با این حال اطلاعاتی در مورد نرخ نوسازی تصویر این گوشی منتشر نشده است. با توجه به سابقه ای که از وان پلاس سراغ داریم، به احتمال بسیار زیاد نرخ نوسازی صفحه نمایش پرچم دار جدید این شرکت 120 هرتز یا بیشتر خواهد بود.

مشخصات گوشی موبایل OnePlus 12

به احتمال بسیار زیاد گوشی وان پلاس 12 از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 قدرت می گیرد که انتظار می رود اکثر گوشی های اندرویدی پرچم دار در سال آینده به آن مجهز باشند. همچنین ظرفیت باتری این گوشی احتمالاً 5000 میلی آمپر ساعت یا بالاتر خواهد بود. پیش بینی می شود که باتری گوشی وان پلاس 12 از فناوری فست شارژ 150 وات پشتیبانی کند. به طور کلی شرکت های چینی تولید کننده گوشی های هوشمند رقابت عجیبی را در زمینه سرعت شارژ آغاز کرده اند و به خصوص مدل های پرچم دار خود را با سرعت های حیرت انگیزی راهی بازار می کنند! به طوری که برخی گوشی های جدید چینی حتی از سرعت های باورنکردنی مانند 240 وات نیز برخوردار هستند! به نظر می رسد که وان پلاس نیز دوست ندارد تا در این رقابت عقب بماند!

بر روی پنل پشتی گوشی وان پلاس 12 شاهد قرارگیری ماژول دوربین دایره ای شکل آن هستیم. دوربین اصلی این گوشی از سنسور سری IMX9 سونی قدرت می گیرد و 50 مگاپیکسل ظرفیت دارد. در کنار این دوربین شاهد استفاده از یک لنز اولترا واید 50 مگاپیکسل و یک دوربین تله فوتوی پریسکوپ (OmniVision OV64B) با رزولوشن 64 مگاپیکسل هستیم.

مشخصات گوشی موبایل OnePlus 12

در حال حاضر هنوز اطلاعاتی در مورد دوربین جلوی گوشی وان پلاس 12 منتشر نشده است. پیش بینی می شود که این گوشی در ماه دسامبر 2023 (آذر 1402) راهی بازار شود. باید منتظر بمانیم و ببینیم این پیش بینی تا چه اندازه صحیح از آب در خواهد آمد.

منبع: gizmochina